خانه » اخبار و رویدادها » انتقاد نماینده مردم ورامین از بی توجهی استاندار تهران به کارخانجات ورامین/ دولت تدبیر و امید، مصوبه منطقه اقتصادی ویژه ورامین را پس گرفت/ بسیج باید مطالبه گر باشد

انتقاد نماینده مردم ورامین از بی توجهی استاندار تهران به کارخانجات ورامین/ دولت تدبیر و امید، مصوبه منطقه اقتصادی ویژه ورامین را پس گرفت/ بسیج باید مطالبه گر باشد

به گزارش ورامین سیتی، دکتر سید حسین نقوی حسینی نماینده شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در مجمع عمومی بسیج گفت: در عرصه بین المللی در حال یک معامله هستیم که بر آینده ما تاثیر دارد.

naghvai

عضو ارشد تیم بررسی برجام اظهار کرد: به اجبار پای این معامله رفته ایم زیرا اقتصاد مقاومتی را طی سالیان گذشته اجرا نکرده ایم.

وی خاطر نشان کرد: همه می گویند که معامله بد است و مشکلات مختلفی پیدا خواهیم کرد ولی باید بگوییم که کسی اقتصاد مقاومتی را اجرا نکرده و به دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص از مسئولین مسئولین توجه نشده است.

نقوی بیان کرد: امروز شاهد این روایت هستیم و می بنیم که بعد از اینکه چندین سال رهبر بر اقتصاد مقاومتی دستور داده اند و ما نیز آن را اجرا نکرده ایم پس باید مشکلات امروز را شاهد باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: منطقه اقتصادی ویژه ورامین در دولت نهم تصویب شد و در کمیسیون اقتصادی مجلس نیز آن را تصویب گردید زیرا این منطقه خروج بن بست عرضه تولیدات داخلی و یک امر حیاتی برای منطقه ما است.

سخنگوی تیم بررسی برجام تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی ما وارد صحن مجلس شد ولی دولت جدید این مصوبه را پس گرفت و بعد از پیگیری دو ساله از این دولت هیچ چیزی بیرون نیامد.

نقوی خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیریت است و دولت استخر و جکوزی و سونا نمی تواند اقتصاد مقاومتی را اجرایی کند.

وی افزود: شش ماه است که از استاندار درخواست جلسه کرده ام تا مشکلات کارخانه های اصلی این منطقه مانند قند، روغن و آجر که در معرض ورشکستگی است را بررسی کنیم ولی تا امروز این جلسه برگزار نشد.

عضو ارشد تیم بررسی کننده برجام بیان کرد: رهبر اعلام کرده اند که چشم به لوزان و وین نداشته باشید بلکه باید داخل کشور داشته باشید.

دکتر نقوی افزود: ورود بسیج را به اجرای دستورات رهبری مبارک می دانیم، بعد از اینکه از مسئولین دولتی دلسرد شدیم به آقای نقدی اعلام کرده ایم که دولت ورود پیدا نمی کند و شما در مسئله کشاورزی ما ورود داشته باشید و نهرهای ما را سیمانی کنید تا آب کشاورزی منطقه ما هدر نرود که سردار نقدی نیز به مسئول بسیج سازندگی استان تهران دستورات لازم را ابلاغ کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم که همگان در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

سرهنگ داود اصغری فرمانده سپاه ناحیه ورامین در مجمع عمومی بسیج ورامین گفت: هدف این مجمع این است که انتقاد منصفانه را داشته باشد و راهکار برون رفت از مشکلات را ارائه دهد.

سرهنگ اصغری

وی خاطر نشان کرد: از نخبگان بسیجی و افرادی که بیرون از رده های سازمانی بسیج هستند ولی دل در گرو انقلاب دارند استفاده کرده ایم.

فرمانده سپاه ناحیه ورامین گفت: یکی از موضوعات مهم جامعه امروز ما اقتصاد مقاومتی است که از مطالبات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی است و سال ها است به آن تاکید دارند.

وی افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اتاق های فکر مختلفی دارند که راهبردهای مختلفی برای اهداف خود ارائه می دهند و بر روی نقاط آسیب پذیر نظام اسلامی تمرکز می کنند.

وی ادامه داد: یکی از این زمینه ها مسائل فرهنگی و اقتصادی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از آن می تواند شکست بخورد ولی تا به امروز با درایت امام خامنه ای(مدظله العالی) نقشه های آنها را به شکست منجر شده است.

سرهنگ اصغری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در راستای برون رفت از مشکلات اقتصادی نظام راهکاری را ارائه کردند تحت عنوان اقتصاد مقاومتی که شاخصه های مختلفی را دارد که در مقابل اقتصاد عاریتی قرار گرفته است.

فرمانده سپاه ناحیه ورامین تصریح کرد: زمانی بود که آمریکا به کشور چین تحریم های بسیار قوی را اعمال کرده بود ولی سرمایه گذاران آمریکایی در همان زمان در چین سرمایه گذاری های کلان می کردند که دلیل آن نیز موارد مختلف از جمله حمایت از کارآفرینی، نیروی کار ارزان و موارد دیگر بود.

وی اظهار کرد: در چرخه تولید افرادی که در این زنجیره قرار می گیرند باید همگان هم طراز باشند ولی می بینیم که در کشورمان اینگونه نیست.

سرهنگ اصغری گفت: امروز واردات بی رویه و قاچاق کالا صنایع تولیدی ما را به نابودی کشیده است که باید هنر از سوی مسئولین باشد که این مشکلات برطرف شود.

فرمانده سپاه ناحیه ورامین اظهار کرد: هر جایی که به دنبال ارتقا و خود باوری بوده ایم توانسته ایم پیشرفت هم داشته باشیم که نمونه آن را در زمینه های مختلف امروز شاهد هستیم.

وی بیان کرد: هر کجا که به ظرفیت های داخلی و مردم پرداخته شده است توانسته ایم به پیشرفت هم برسیم.

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در مجمع عمومی بسیج گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی سالهاست که در زمینه اقتصاد مقاومتی تاکید کرده اند، مردم گوشه ای از این اقتصاد هستند ولی دولت قدرت بیشتری دارد.

وی ضمن بیان اینکه در همین جلسه امروز مردم هستند ولی نماینده دولت نیست اظهار کرد: رهبر صراحتاً اعلام کرده اند که دشمن در کمین است ولی اینکه نمی دانیم چه زمانی قرار است مسئولین متوجه شوند.

حجت الاسلام مجمودی

امام جمعه موقت ورامین خاطر نشان کرد: ما منتظر عمل هستیم نه شعار به همین دلیل مسئولین باید فعالیت ها بیشتر شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران ضمن بیان اینکه باید تولید کننده های برتر تشویق شوند بیان کرد: تا زمانی که بر روی تولیدات برتر فعالیت نکنیم مشکلات ما به خوبی برطرف نمی شود.

حجت الاسلام محمودی پس از بیان اینکه ورامین مورد بی مهری بوده و هنوز هم هست گفت: منطقه ویژه اقتصادی همچنان اجرایی نشده است و تسهیلات بانکی در پیچ و خم های اداری باقی مانده است، اینجاست که دولت باید وارد شود.

وی خاطر نشان کرد: اینکه بسیج ورود پیدا کرده است بسیار خوب می باشد ولی کافی نیست.

امام جمعه موقت ورامین اظهار کرد: تا زمانی که در سایه تهران باشیم همین مشکل را داریم زیرا امروز متولیان و مسئولین استانی در منطقه نیستند که مشکلات ما را ببینند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران گفت: بسیاری از تولید کنندگان با غیرت خودشان ورود پیدا کرده اند ولی به پای مسئولین نوشته می شود.

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: بخشی از اقتصاد مقاومتی خود مردم هستند، خانم ها می توانند از خانه خود اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند و هنر واقعی را در خانه اجرا کنند همانگونه که در گذشته گفته می شد خانم خانه از هر انگشتش یک هنر می بارد.

وی بیان کرد: امروز خانواده های ما مصرف کننده شده اند و از سوی دیگر نیز کالاهای خارجی را مصرف می کنند که این دو با تاکیدات رهبر مغایر است.

امام جمعه موقت ورامین در پایان گفت: بسیج باید مطالبه گر باشد، تمام باغداران و کشاورزهای ما می توانند تولید کننده عسل باشند تا از این راه علاوه بر اینکه محصول عسل به دست می آورند برای افزایش محصول نیز اقدام کنند.

جوانان ما نباید به دنبال میز باشند بلکه باید حرکت کنند.

منبع: ورامین ما

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.