خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » نقوی: مطالعه و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ورامین در دولت قبل به تصویب رسید

نقوی: مطالعه و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ورامین در دولت قبل به تصویب رسید

Naghavi

سیدحسین نقوی حسینی روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد افزود: مدیران دستگاه ها و ارگان ها باید با استفاده از فضای مناسبی که دولت تازه نفس ایجاد کرده ، تغییرات اساسی در خدمت رسانی به مردم به وجود آورده و برای رفع نیازهای مردم سر خط خدمت رسانی قرار گیرند.

وی اظهار داشت : کشور بسیار گران مدیریت می شود، کالایی که در کشورهای جنوب شرق آسیا تولید می شود در ایران با سه برابر قیمت تولید و عرضه می شود ، مسوولان ، برنامه ریزان و کارگزاران نظام باید با برنامه ریزی و بررسی همه جانبه شکاف های اقتصادی را شناخته و در جهت اصلاح آن اقدام نمایند.

وی تأکید کرد: سلامت نظام اداری همواره باید مورد تأکید مسوولان قرار گیرد تا کسی بیت المال را جیب شخصی خود تصور نکرده و از آن به نفع منافع شخصی خویش بهره نبرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات موجود در شهرستان ورامین گفت: مطالعه و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ورامین در دولت قبل به تصویب رسید و استعلامات یازده گانه آن نیز اخذ و پرونده این پروژه تکمیل شده و آماده است تا مسوولان استانی این پرونده را به دولت ارسال کنند.

نقوی حسینی گفت :هم اکنون دولت در حال جمع آوری و آماده سازی لایحه مناطق ویژه اقتصادی کشور است که در صورت ارسال پرونده ورامین ، امکان رسیدن آن به صحن مجلس جهت تصویب را فراهم می کندتا مردم این دیار از مواهب منطقه ویژه اقتصادی برخوردار شوند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : یکی از مشکلات شهرستان ورامین ، تأمین زمین مورد نیاز جهت استقرار فرماندهی ویژه انتظامی شرق استان تهران بود که مشکل زمین این فرماندهی در کمیسیون ماده ۵ استانداری تهران به تصویب رسید و بزودی شاهد اجرای این پروژه مهم در ورامین خواهیم بود.

وی گفت : ورامین از موقعیت استراتژیک بسیاری مهمی برخوردار می باشد و قرار گرفتن این شهرستان در حاشیه کویر مرکزی باعث می شود که یک نفر بتواند مستقیم از افغانستان خود را به ورامین برساند که این امر مشکلات اجتماعی و امنیتی عدیده ای را برای شهرستان به وجود می آورد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود : دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی کشور اشراف کامل به منطقه دارند ولی به جهت افزایش ضریب امنیت باید از توان سپاه و بسیج نیز استفاده کرد که این امر مستلزم حمایت های مادی و معنوی استان از این دو ارگان است.

نقوی افزود : یکی دیگر از مشکلات شهرستان ورامین ، استقرار واحد بین الملل دانشگاه علوم پزشکی قشم است که عدم استقرار آن عجیب است و با وجود این که شهرداری و شورای اسلامی بهترین ساختمان استان را در اختیار آنان قرار داده و دکتر هاشمی وزیر بهداشت نیز دستور لازم جهت اجرای آن را صادر کرده تا کنون این امر میسر نشده است .

وی تصریح کرد: ۹ ماه است که تابلوی این دانشگاه بر سردر ساختمان نصب شده و هنوز اقدام خاصی در این رابطه صورت نگرفته است که یقینا پیگیری مسوولین استانداری می تواند این خواسته را محقق نماید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.