خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » عملکرد شهرداری تاکنون مناسب نبوده است/ تخلفات در سازمان پسماند/ طرح سوال از شهردار ورامین کلید خورد/ درباره سازمان پسماند نباید شهردار فعلی پاسخگو باشد

عملکرد شهرداری تاکنون مناسب نبوده است/ تخلفات در سازمان پسماند/ طرح سوال از شهردار ورامین کلید خورد/ درباره سازمان پسماند نباید شهردار فعلی پاسخگو باشد

عملکرد شهرداری تاکنون مناسب نبوده است/ برای دفاع از حقوق مردم ورامین از شهردار در صحن شورا سوال می کنم

شقایق میرزایی عضو شورای اسلامی شهر ورامین گفت: بنابر قانون شوراهای شهر برای طرح سوال از شهردار ورامین، ۱ عضو شورای شهر هم می تواند این درخواست را ارائه کند و شهردار موظف است که در صحن شورا به سوالات اعضا پاسخگو باشد.

وی افزود: وقتی عملکرد شهرداری درباره مسائل کلی و یا جزئی ضعیف باشد اعضای شورای شهر ابتدا و طبق قانون، تذکراتی را طی نامه ای به رئیس شورای شهر ارائه می‌کنند و رئیس شورای شهر نیز باید این تذکرات را به شهردار منتقل کند و اگر تذکرات  مثمر ثمر نبود می تواند طرح سوال از شهردار در صحن شورا را ارائه کند.

عضو شورای شهر ورامین تاکید کرد: طرح سوال از شهردار بستگی به عملکرد شهردار دارد که متاسفانه از نظر من عملکرد شهرداری تاکنون  مناسب نبوده است.

وی گفت: به عنوان مدافع حقوق مردم و با توجه به اینکه نماینده مردم در شورای شهر هستم چندین بار درباره مسائل مختلف تذکراتی را نسبت به عملکرد شهردار و شهرداری به رئیس شورای شهر ارائه داده‌ام.

میرزایی خاطرنشان کرد: اگر نسبت به تذکرات داده شده اقدامی نشود قطعا حق قانونی خود می دانم  برای دفاع از حقوق مردم ورامین از شهردار در صحن شورا سوال کنم.

اختلاف بیش از ۱۶۰۰ میلیون ریالی در پسماند شهرداری ورامین/ اگر شهردار در رسیدگی به امور پسماند قصور داشته باشد باید پاسخگو باشد

جعفر اردستانی عضو شورای اسلامی شهرستان ورامین گفت: هر کدام از اعضای شورای شهر می توانند نسبت به مسائل شهری که اعتراض دارند به شهردار تذکر دهند و اگر به تذکر آنها رسیدگی نشد می توانند نامه ای به رئیس شورا نوشته و رئیس شورا نیز شهردار را به صحن علنی دعوت می کند تا جواب سوال عضو یا اعضا را بدهد.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت پسماند ورامین دو وجه دارد که اولین آن رسیدگی به اشکالات اداری، تشکیلاتی و مالی مدیران قبلی است.

اردستانی خاطر نشان کرد: دومین وجه پسماند ورامین وضعیت فعلی است که با تغییر مدیر سازمان پسماند، فعالیت های خوب زیر ساختی طی این چندماه صورت گرفته و نظم و جهت گیری های خوبی توسط آقای عباسی انجام شده است.

این عضو شورای شهر ورامین اذعان کرد: رسیدگی به تخلفات گذشته که در کارگروه تحقیق و تفحص شورا بررسی شده بود بی پاسخ مانده و کسی به شورا پاسخی ارائه نداده است.

وی ضمن بیان اینکه یکی از سوالات این است که درآمد سالیان گذشته سازمان پسماند به کجا رسیده است می باشد خاطر نشان کرد: مقوله تخلفات مدیران قبلی سازمان پسماند به جای خود باقی است و کسی نیز پاسخگوی آنها نمی باشد.

اردستانی تصریح کرد: طبق قانون اگر شهردار در رسیدگی به امور پسماند قصور داشته باشد باید پاسخگو باشد، ولی این را نیز باید در نظر داشت که پس از تصدی شهردار جدید، تنها چندماه مدیر سابق سازمان پسماند در این سمت باقی ماند و بیشتر مشکلاتی که امروز شاهد آن هستیم به گذشته باز می گردد.

این عضو کمیته تحقیق و تفحص سازمان پسماند شهرداری ورامین بیان کرد: کمیته تحقیق و تفحص در مهر ماه سال ۹۲ شکل گرفت که در ۱۰ سال قبل از این تاریخ کل اسناد و مدارک درآمد این سازمان عددی کمتر از ۵۰ میلیون تومان را نشان می دهد، در صورتی که از زمان شروع به کار کمیته تحقیق و تفحص شورای شهر ورامین در مهر، آبان و آذر ماه سال ۹۲ این عدد به ۲۱۰ میلیون رسیده است.

وی ادامه داد: امروز تمام حرف های ما این است که رسیدگی به تخلفات سازمان پسماند که از طرف کمیته تحقیق و تفحص گزارش شده است چرا رسیدگی نمی شود.

اردستانی ضمن بیان اینکه در این رسیدگی شهردار فعلی به عنوان رئیس شورای پسماند مسئول بخشی از آن تخلفات می باشد تصریح کرد: عمده مشکلات بر عهده هیئت مدیره و مدیر عامل می باشد و درصد کمی نیز مربوط به شورای سازمان پسماند می باشد که شهردار در آن نفش سیاسیتگذاری و نظارت را بر عهده دارد.

طرح سوال از شهردار ورامین کلید خورد/ آیا حیدریان استیضاح می شود؟

اکرم تاجیک در خصوص طرح سوال از شهردار ورامین گفت: طبق ماده   ۷۳ قانون تشکیلات، وظایف، انتخابات شوراهای اسلامی کشور و  پیرو تذکرات قبلی به شهردار ورامین در خصوص مسائل مختلف شهری، از رئیس شورای شهر ورامین بصورت مکتوب درخواست طرح سوال از شهردار ورامین را ارائه نمودم .

وی افزود:  طبق قانون یک یا چند عضو شورای شهر در صورت مشاهده تخلف و یا اعتراض به عملکرد شهرداری، در مرحله اول به  تذکر اکتفا می کنند اما پس از  بی ثمر بودن تذکرات به شهردار، عضو یا اعضای شورای شهر می توانند درخواست طرح سوال از شهردار را داشته باشند.

این عضو شورای شهر افزود: بعد از اعلام سوال از سوی اعضای شورای شهر و ابلاغ آن توسط رئیس شورای شهر، شهردار می‌بایست حداکثر ظرف ۱۰ روز پس از ابلاغ، موارد را بصورت مکتوب به عضو یا اعضاء طرح سوال، پاسخ لازم را تسلیم نماید و درصورت قانع نشدن درجلسه عادی و یا فوق العاده شورا حاضر و به سوالات پاسخ دهند.

وی با تاکید بر اینکه برای طرح سوال از شهردار درخواست یک عضو شورای کافی است خاطر نشان کرد: در طرح سوالی که به رئیس شورای شهر ارائه شد مسائلی در خصوص موضوع پسماند و بازیافت زباله و همچنین وضعیت نامناسب پارک ۱۵ خرداد مطرح شده است.

تاجیک افزود: متاسفانه با وجود مهم بودن موضوع پسماند و بازیافت زباله های شهری و انبارهای زباله های خشک در سطح شهر و موارد متعدد، باعث شکایات مردمی و مشکلات بهداشتی در محلات مختلف شهر گردیده است، از سوی دیگر نیز موضوع ساماندهی نخاله های ساختمانی که تا به حال اقدام مهم و گره گشایی در این زمینه انجام نشده است .

وی تاکید کرد: متاسفانه  وضعیت پارک ۱۵ خرداد ورامین به دور از شان مردم شهید پرور ورامین می باشد و برخی مسائل مانند عدم شفافیت وضعیت برخی پیمانکاران و اخذ اجاره بها توسط شهرداری, تغییر کاربری پارک و اماکن آن توسط پیمانکاران در طرح این سوال از شهردار موثر بوده است.

 عضو شورای شهر ورامین افزود: در این سوال به صراحت از شهردار ورامین سوال شده که در خصوص وضعیت پارک ۱۵ خردا پاسخگو باشد و برنامه های آتی شهرداری برای بهسازی این پارک را اعلام کند.

تاجیک اضافه کرد: براین اساس اگر پاسخ و توضیحات شهردار ورامین در قبال سوالات مطرح شده قانع کننده باشد مسئله خاتمه می یابد در غیر این صورت فضا برای استیضاح شهردار ایجاد خواهد شد

 قابل ذکر است علی حیدریان شهردار ورامین در زمان تصدی پست شهردار در شهرستان پاکدشت پس از استیضاح اعضای شورای شهر پاکدشت از سمت خود عزل شد.(ورامین ما)

—————

واکنش یکی از اعضای شورای شهر به مواضع سه عضو شورا

اگر شهردار در مصرف بودجه کوتاهی کرد می توان طرح سوال را در پیش گرفت
سید رضا احمدی در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه تا چه حد طرح سوال و استیضاح از شهردار ورامین در شورای اسلامی شهر جدی است، اظهار داشت: باید توجه داشت که شهردار ورامین در دو ماهه اول سال ۱۳۹۳ بدون ابلاغ بودجه امسال، شهرداری را مدیریت کرده است.عضو شورای شهر ورامین افزود: همین که شهردار ورامین توانسته است از بودجه سال گذشته، شهر را در حالت عادی نگه داشته و حقوق پرسنل و کارکنان شهرداری را به موقع پرداخت کند تا مشکلی پیش نیاید نشان دهنده، توانایی وی در عرصه مدیریتی است.

وی با انتقاد از کسانی که طرح سوال و یا استیضاح از شهردار ورامین را در رسانه ها مطرح می کنند بیان داشت: طرح سوال و استیضاح از شهردار باید زمانی صورت پذیرد که بودجه قابل توجهی توسط شورای شهر در اختیار شهردار قرار گرفته باشد و اگر وی در دوران مدیریت خود در استفاده از بودجه، کوتاهی کند جایگاه سوال از شهردار عینیت پیدا خواهد کرد.

درباره سازمان مدیریت پسماند نباید شهردار فعلی پاسخگو باشد

احمدی عنوان کرد: زمانی که بودجه سال ۱۳۹۳ در اردیبهشت ماه به شهردار ابلاغ می شود و تا آن زمان مبلغی برای امورات شهرداری در اختیار وی قرار نگرفته است، چه سوالی می توان از شهردار داشت.

این مسئول با اشاره به موضع گیری برخی از اعضای شورای شهر که ابهامات در مدیریت پسماند را عامل طرح سوال از شهردار می دانند نیز تأکید کرد: درباره سازمان مدیریت پسماند نباید شهردار فعلی پاسخگو باشد زیرا ابهامات موجود در مورد این سازمان مربوط به دوره گذشته است.

وی با اشاره به توجه ویژه شهرداری به رفع آب های سطحی شهر نیز بیان داشت: یکی از مهمترین مشکلات شهر ورامین، رفع معضل آب های سطحی است که در این زمینه فعالیت خود را از نقاط محروم آغاز کردیم و بیش از ۵۰۰ میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.(مهر)

۳ نظر

  1. موضوع خوبی در حال پیگیری میباشد به شرط انکه نتیجه ان به اطلاع مردم از همین رسانه صورت گیرد

  2. چه عجب شورای شهر بالاخره به فکر افتاد و یکی پیدا شد که جلوی این همه تخلفی که داره تو شهرداری اتفاق می افته رو بگیره

  3. یعنی میشه جلوی این همه ساخت و ساز غیر قانونی تو شهر گرفته شه

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.