خانه » اخبار و رویدادها » فرماندار ورامین: استقرار منطقه ویژه اقتصادی مطالبه جدی مردم ورامین است

فرماندار ورامین: استقرار منطقه ویژه اقتصادی مطالبه جدی مردم ورامین است

farmandar-varamin-namayeshgah-bahare-10-300x225

به گزارش ورامین سیتی به نقل از روابط عمومی فرمانداری ورامین؛ محسن خوانساری فرماندار ورامین گفت : استقرر منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان ورامین از مصوبات دولت دهم در سفربه شهرستان ورامین بود که مطالعات و پیگیری های لازم از سوی مسوولین شهرستان صورت گرفته و اجرای آن در دستور کار استانداری تهران نیز قرار دارد .

وی گفت : شهرستان ورامین به لحاظ موقعیت جغرافیایی ، همجواری با تهران ، مجاورت با شهرک های صنعتی متعدد و تنوع تولید محصولات کشاورزی از موقعیت مناسبی به لحاظ استقرار منطقه ویژه اقتصادی برخوردار است و این امر می تواند به رشد و شکوفایی اقتصاد منطقه و استان تهران کمک شایانی نماید .

وی افزود : استقرار بزرگترین شهرک تخصصی چرم کشور ،ظرفیت بالای شهرستان در تولید محصولات کشاورزی و صنعتی با قابلیت صادرات ، وجود ۹ شهرک صنعتی در فاصله نه چندان دور از منطقه با امکاناتی از قبیل آتش نشانی ، تصفیه خانه فاضلاب ، آب ، برق گاز  وتلفن ، دسترسی سریع به فرود بین المللی ، دسترسی به شریان های اصلی کشور از طریق جاده قم گرمسار ، دسترسی آسان به راه آهن سراسری ، نزدیکی به بازار مصرف تهران و قرار گرفتن در مرکزیت کشور  دسترسی به کل بازار کشور از مزیت های شهرستان ورامین می باشد.

وی اظهار داشت : منطقه مورد نظر جهت استقرار منطقه ویژه اقتصادی شهرستان ورامین دارای آب ، برق ، مخابرات ، ایستگاه تقلیل فشار بوده و از نظر تأمین زیرساخت های لازم هیچ محدودیتی در این منطقه وجود ندارد.

خوانساری افزود : در حال حاضر شهرک های صنعتی چرمشهر و سالاریه در این منطقه مستقر بوده و دارای زون بندی مشخص می باشد که به تأئید سازمان حفاظت محیط زیست رسیده است و در صورت استقرار در منطقه ویژه همان فعالیت های ادامه خواهد یافت .

نماینده دولت در شهرستان ورامین تصریح کرد : در این منطقه صنایعی از قبیل چرم و مصنوعات چرمی ، ساخت و تولید ماشین آلات صنعت چرم ، صنایع سلولزی ، صنایع شیمیایی ، صنایع غذایی ، صنایع برق و الکترونیک ، صنایع با تکنولوژی بالا ، قالیشویی ، صابون سازی ، خوراک دام و طیور ، تولید کیف و کفش و انبارداری می تواند مستقر شود.

وی تأکید کرد : استقرار منطقه ویژه اقتصادی مطالبه جدی مردم و مسوولین شهرستان ورامین است که همدلی و همراهی مسوولین استانی و کشوری می تواند زمینه این مهم را فراهم کند .

پیش از این معاون برنامه ریزی استان تهران از پیگری ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در استان خبر داده بود.

نعمت الله ترکی گفت :در کارگروه اقتصادی استانداری تهران مقررشد با توجه به ظرفیت هایی که در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری و مسایل مربوط به آن در منطقه ورامین وجود دارد پس از نهایی شدن موضوع در کارگروه اقتصادی، طرح راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در این منطقه با مسئولیت وزارت امور اقتصادی و دارایی پیگیری شود.
ترکی در توضیح علت انتخاب شهرستان ورامین برای ایجاد قطب اقتصادی گفت: استان تهران ظرفیت های زیادی دارد اما براساس دستورالعمل لازم است منطقه انتخاب شده ویژگی های خاصی داشته باشد که در ورامین این شاخص ها وجود دارد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.