خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » استفاده از چراغ فرمان دهی زمان جهت حل مشکل هندسی میدان ورودی ورامین

استفاده از چراغ فرمان دهی زمان جهت حل مشکل هندسی میدان ورودی ورامین

81181610-5726382

 میدان ولی عصر(عج) برای مردم ورامین به محلی برای دیدن تصادف های روزانه تبدیل شده و روزی نیست که چندین تصادف میان خودروهایی که قصد عبور از آن به سمت مناطق مختلف شهرستان را دارند رخ ندهد و از ظاهر امر پیداست که تنها مسوولین هستند که بی تفاوت نسبت به این تصادفات تنها نظاره گر وضعیت این میدان می باشند.

میدان ولی عصر(عج) ورامین از سال ۱۳۷۲ احداث گردید و علاوه بر این که بر مسیر عبور جاده تهران – ورامین واقع شده ، ابتدای کمربندی شهرستان های ورامین و پیشوا و نیز شهرک جدیدالاحداث ولی عصر نیز می باشد که به دلیل عدم توجه راننگان به رعایت حق تقدم ،همواره شاهد بروز تصادف به ویژه در ابتدای کمربندی ورامین – پیشوا می باشیم .

این میدان در شب ها نیز محل استراحت مردم بوده و تعداد زیادی خودرو در اطراف آن پارک می کنندتا شهروندان از فضای داخل میدان برای تفریح استفاده کنند.

در سال های نه چندان دور ، پلیس راهور با ایجاد چراغ راهنمای زمان دار تلاش کرد که از بروز این تصادفات در آن بکاهد ولی عدم توجه رانندگان به ویژه مسافران به این چراغ راهنمایی که تنها چراغ زمان دار در کل شهرستان ورامین بود باعث گردید که پس از مدت کوتاهی این چراغ راهنمایی جمع آوری گردد.

احداث سرعت گیرهای متعدد در ورودی و خروجی این میدان نیز نتوانسته از تعداد تصادفات بکاهد و کماکان شاهد بروز تعداد زیادی تصادف در این منطقه می باشم.

رئیس راهور شرق استان تهران در این خصوص گفت : در برخی از خیابان ها و میادین شهر ورامین تصادفاتی رخ میدهد که بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان ، امکان سنجی نصب چراغ راهنمایی ورانندگی را در آن صورت داده است .

سرهنگ علیرضا همیانی گفت : جلوگیری از بروز تخلفات رانندگی نیاز به فرهنگ سازی مناسب دارد و این امر را می توان بدون نصب چراغ های راهنمایی و رانندگی نیز محقق کرد البته نصب این چراغ ها در ورامین در دستور کار قرار دارد .

وی از نصب سرعتگیر در خیابان ها به عنوان توهین به شهروندان یاد کرد و افزود : امروز بستن کمربند ایمنی به یک فرهنگ تبدیل شده ، زیرا سالیان متمادی با فرهنگ سازی مناسب این پیام به رانندگان القاء شد که بستن کمربند ایمنی برای خود فرد مفید است و امروز شاهدیم که تمامی رانندگان به محض سوار شدن به ماشین از کمربند ایمنی استفاده می کنند .

وی افزود : رانندگان باید بدانند که در هنگام رسیدن به تقاطع ها ، دوربرگردان ها و میادین باید سرعت قانونی که در شهر ۳۰ کیلومتر در ساعت است رعایت کنندو رعایت این مهم از بروز تصادفات و حوادث جلوگیری به عمل می آورد.

رئیس پلیس راهور شهرستان ورامین نیز در این رابطه گفت : با پیگیری های صورت گرفته ، اجرای طرح هندسی میدان ولی عصر(عج) در شورای ترافیک شهرستان به تصویب رسیده و به زودی با همکاری شهرداری این شهر اجرا خواهد شد .

سرهنگ محمدرضا محمدی افزود :با وجود این که در دو طرف میدان سرعتگیر اجرا شده ولی رانندگان نسبت به کاهش سرعت خود اقدام نمی کنند در صورتی که با کمی گذشت در رانندگی می توانند از بروز بسیاری از تصادفات جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: در راستای رفع مشکلات ترافیکی میدان ولی عصر(عج) ورامین مقرر گردید تا ضمن اجرای طرح دور برگردان در ورودی و خروجی ، از چراغ فرمان دهی زمان نیز استفاده گردد تا از بروز تصادفات در آن جلوگیری به عمل آید.

IRNA

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.