خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » نابودی کامل یک جایگاه CNG به دلیل عدم توجه مسوولین شهرداری ورامین

نابودی کامل یک جایگاه CNG به دلیل عدم توجه مسوولین شهرداری ورامین

CNG

تعلل در راه اندازی دو جایگاه سی.ان.جی تعطیل شده در ورامین باعث شد تا سارقان وسایل جایگاه میدان بسیج این شهرستان را به طور کامل به سرقت ببرند.

دو جایگاه گاز طبیعی (سی.ان.جی) واقع در میدان بسیج و منطقه حصارک که متعلق به شهرداری ورامین می باشد، از دو سال گذشته تاکنون به دلیل عدم پرداخت بدهی از سوی پیمانکاران به طور کامل تعطیل شده و اقدام موثری از سوی مسوولین در جهت رفع این مشکل صورت نگرفته است.

عمل نکردن پیمانکاران به تعهدات مالی و بدهی ۲۰ میلیارد ریالی آنان به شرکت گاز استان تهران در ابتدا باعث قطع گاز این دو جایگاه و متواری شدن پیمانکار به دلیل بدهی زیاد شد و این درحالی بود که اقدام خاصی برای نگهداری و حراست از وسایل این جایگاه ها به عمل نیامد.

با برگزاری انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روی کار آمدن اعضای جدید شورای اسلامی و شهردار ورامین، پیگیری هایی جهت رفع مشکل بدهی به شرکت گاز صورت گرفت که این پیگیری ها نیز به نتیجه نرسید.

برگزاری جلسات مشترک میان شهرداری و شرکت گاز، مسوولین شهرداری ورامین را از رسیدگی به وضعیت جایگاه ها غافل کرد و در عین ناباوری تمامی تجهیزات جایگاهی که در مجاورت کمربندی ورامین – پیشوا قرار دارد، به سرقت رفت و این مکان امروز به همه چیز شباهت دارد جز جایگاه گاز طبیعی .

رئیس اداره گاز شهرستان ورامین گفت: بدهی شهرداری ورامین به شرکت گاز به حدی زیاد است که امکان وصل جریان گاز این دو جایگاه وجود ندارد و این امر باعث تعطیلی چند ساله این جایگاه ها شده است.

سیدمحسن نائل افزود: شرکت گاز در چند مقطع برای رفع مشکل مردم گاز این جایگاه ها را وصل نمود تا شاید شهرداری نسبت به تسویه حساب خود اقدام کند که این امر نیز محقق نشد.

وی تصریح کرد : جایگاه هایی که در اختیار شرکت گاز شهرستان ورامین قرار دارد به طور کامل مشغول به فعالیت می باشد و با حصارکشی کامل نسبت به حراست از آنها اقدام شده است ولی وسایل یکی از جایگاه های گاز طبیعی که در اختیار شهرداری ورامین قرار دارد به دلیل عدم توجه مسوولین به طور کامل به سرقت رفته و در اصل این جایگاه به طور کامل نابود شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر ورامین نیز گفت: بدهی میلیاردی این دو جایگاه میراثی از شورای اسلامی و مدیریت شهری پیشین ورامین است و این امر مشکلات عدیده ای را برای مردم و مسوولین بوجود آورده است.

محسن عابدلو افزود: با توجه به اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها، رسیدگی به وضعیت جایگاه های سی ان جی و افزایش تعداد آن در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد ولی مشکلات دو جایگاه در اختیار شهرداری ورامین این مهم را با چالش مواجه ساخته است.

وی افزود: متأسفانه این دو جایگاه بدهی میلیاردی به شرکت گاز دارند و تضمینی که بابت در اختیار قرار دادن این جایگاه ها از پیمانکار دریافت شده بسیار کمتر از میزان بدهی است.

وی اظهار داشت : تمامی وسایل و تجهیزات جایگاه سی ان جی میدان بسیج به سرقت رفته و تجهیز آن نیازمند بیش از یک میلیارد تومان هزینه است که اگر شهرداری نسبت به احداث یک جایگاه جدید اقدام کند به مراتب هزینه کمتری خواهد داشت.

وی بیان داشت : برای راه اندازی جایگاه سی ان جی حصارک، پیمانکار جدیدی انتخاب و قرار شده با هزینه ۲۰۰ میلیون تومانی آن را راه اندازی کند و تلاش داریم با ترک تشریفات (مناقصه و مزایده) در شورا این مبلغ در اختیار این شرکت قرار گیرد تا هر چه زودتر نسبت به راه اندازی آن اقدام و مردم از خدمات آن بهره مند شوند.

عابدلو تصریح کرد : با همکاری و مساعدت شرکت گاز استان تهران و شهرستان ورامین، قرار است بدهی شهرداری به شرکت گاز به صورت اقساط پرداخت شود .

IRNA

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.