خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » تعلل مسوولان ورامین در راه اندازی جایگاه سی.ان.جی تعطیل شده

تعلل مسوولان ورامین در راه اندازی جایگاه سی.ان.جی تعطیل شده

cng

جایگاه گاز طبیعی سی.ان.جی میدان بسیج ورامین که متعلق به شهرداری این شهر است، از حدود سه سال پیش به دلیل عدم پرداخت بدهی از سوی پیمانکاران به طور کامل تعطیل شد و تعلل مسوولان این شهر برای راه اندازی مجدد آن فرصت مناسبی برای سارقان به وجود آورد که تمامی وسایل و تجهیزات آن را به سرقت ببرند.
سارقان زمانی که متوجه شدند مسوولان شهری ورامین حتی برای محافظت از اموال این جایگاه که به مردم تعلق دارد از نگهبان نیز استفاده نمی کنند تمامی دستگاه ها ، دیسپنسرها ، کابل ها فشار قوی و برخی از تجهیزات اصلی گاز CNG این جایگاه را به سرقت بردند.
امروز این جایگاه که در مقابل قلعه ایرج، بزرگترین اثر باستانی شهرستان پیشوا واقع شده، خود به اثری باستانی تبدیل شده و مسوولان ورامین هر روز از کنار آن بدون توجه عبور می کنند و چاره ای برای راه اندازی مجدد آن نمی اندیشند.
همزمان با سرقت وسایل این جایگاه گاز طبیعی ، جایگاه سی.ان.جی منطقه حصارک نیز از گزند سارقان در امان نماند ولی شهرداری ورامین پس از مدت ها وقفه با صرف هزینه ای دو میلیارد ریالی آن را راه اندازی کرد ولی این جایگاه نیز هم اکنون تعطیل است به فعالیت خود ادامه نمی دهد.
رئیس وقت شورای اسلامی شهر ورامین اعلام کرده بود که راه اندازی مجدد جایگاه گاز میدان بسیج بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه دارد و با این پول می توان یک جایگاه گاز جدید احداث کرد.
محسن عابدلو افزود: متأسفانه دو جایگاه گاز میدان بسیج و حصارک بدهی میلیاردی به شرکت گاز دارند و تضمینی که بابت در اختیار قرار دادن این جایگاه ها از پیمانکار دریافت شده بسیار کمتر از میزان بدهی است.
رئیس اداره گاز شهرستان ورامین در این رابطه گفت: هم اکنون انشعاب اصلی گاز تا پای جایگاه های گاز منطقه حصارک و میدان بسیج وجود دارد و شرکت گاز هیچ مشکلی برای ارائه خدمت به این جایگاه ها ندارد.
سیدمحسن نائل افزود: پیش از این شهرداری ورامین بیش از ۱۵ میلیارد ریال بابت عدم پرداخت بدهی پیمانکار دو جایگاه سی ان جی به شرکت گاز استان تهران بدهکار بود که با مساعدت صورت گرفته ، این بدهی هم اکنون به صورت اقساط در حال پرداخت است.
وی تأکید کرد: جایگاه حصارک با وجود فعالیت چند ماهه، به دلیل اجرای عملیات تعمیرات توسط خود شهرداری ورامین تعطیل شده و این تعطیلی ارتباطی با شرکت گاز ندارد .
نائل افزود: شرکت گاز آماده است تا در صورت راه اندازی جایگاه های سی ان جی توسط شهرداری ، گاز مورد نیاز را تأمین کند.
لازم به ذکر است تلاش خبرنگار ما برای مصاحبه با مسوولین شهرداری ورامین نتیجه ای در بر نداشت.

irna

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.