خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » باید شهرداری ورامین بدهی متعلق به جایگاه های گاز را پرداخت کند

باید شهرداری ورامین بدهی متعلق به جایگاه های گاز را پرداخت کند

gaz

دو جایگاه گاز متعلق به شهرداری ورامین همچنان تعطیل بوده و علاوه بر سرقت برخی وسایل این دو جایگاه، اموال بیت المال همچنان خاک می خورد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، وضعیت دو جایگاه CNG متعلق به شهرداری ورامین همچنان پیچیده و مبهم است و با توجه به هزینه گزاف برای راه اندازی این دو جایگاه برای خدمت رسانی به شهروندان، اکنون این جایگاه ها نزدیک دو سال است که بدون استفاده رها شده و گلایه مندی شهروندان را به همراه داشته است.

با توجه به بالا بودن قیمت بنزین و احتمال افزایش مجدد آن، بسیاری از رانندگان علاقه دارند که از سوخت گاز برای خودروهای خود استفاده کنند اما کمبود جایگاه گاز در ورامین و تعطیلی دو جایگاه حصارک و بسیج متعلق به شهردای ورامین نارضایتی شهروندان را به همراه داشته است.

این جایگاه ها که هزینه هنگفتی توسط شهرداری برای خرید زمین و ایجاد بنا و تجهیز آن صورت گرفته است، به دلیل بدهی معوقه گاز مصرفی، توسط شرکت گاز قطع انشعاب گردید و شهروندان را از این خدمات محروم کرد.

اما این تمام ماجرا نیست، اکنون علاوه بر بدهی میلیاردی شهرداری و پیمانکار بخش خصوصی به شرکت گاز، بدلیل عدم نظارت کافی بر لوازم این جایگاه، برخی وسایل که از بیت المال برای این جایگاه خریداری شده، از بین رفته است.

شهروندان ورامینی در گفتگوهای جداگانه با خبرنگار مهر ضمن ابراز نارضایتی از وضعیت موجود اظهار داشتند: شهرستان ورامین حجم وسیعی از خودروهای شخصی و عمومی را در خود جای داده است که اکثر آنان نیز گاز سوز هستند اما متأسفانه تعداد جایگاه های گاز در ورامین به هیچ عنوان با سایر مناطق کشور قابل قیاس نیست و مسئولین نیز نسبت به افتتاح مجدد دو جایگاه سوخت در ورامین اقدام عاجل نمی کنند.

از طرف دیگر مسئولان شهرداری ورامین با اشاره به واگذاری این دو جایگاه به بخش خصوصی، پیمانکار را مقصر در ایجاد بدهی میلیاردی می دانند و این اختلاف نظر باعث محروم شدن مردم این منطقه از دو جایگاه گاز شده است.

شهرداری ورامین از پیمانکار جایگاه های گاز به مراجع قانونی شکایت کرده است

مسئول حمل و نقل و ترافیک شهرداری ورامین در گفتگو با برخی رسانه ها اظهار داشت: جایگاه‌های سی ان جی حصارک و میدان بسیج شهرستان ورامین به دلیل فنی و مشکلات بدهی تعطیل شده‌اند که شهرداری ورامین به دنبال رفع مشکلات این جایگاه‌ها است.

اکبر قاسمی افزود: جایگاه گاز حصارک در اختیار پیمانکار بوده و در حال حاضر به دلیل قصور پیمانکار در پرداخت بدهی خود به شرکت گاز و همچنین خرابی قطعات تعطیل شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون دیسپنسرهای نصب شده در جایگاه گاز حصارک بدلیل عدم تعمیرات به موقع و دستکاری عمدی پمپ‌های گاز برخی از قطعات فنی این جایگاه خواب شده است که هم اکنون ارزیابی‌های فنی برای تعمیر جایگاه صورت گرفته است تلاش می‌شود در اسرع وقت جایگاه حصارک فعال شود.

قاسمی تأکید کرد: شهرداری ورامین از پیمانکار این جایگاه به مراجع قانونی شکایت کرده و پیگیر وصول مطالبات جایگاه از مراجع قضائی است و شهرداری ورامین به دنبال آن است که با تعمیر و سرویس به موقع جایگاه‌های سی ان جی از خرابی مداوم آنها جلوگیری کند.

بدهی موجود حق مردم و دولت است

این در حالی است که مدیر شرکت گاز استان تهران چندی پیش اظهار داشته بود که باید شهرداری ورامین بدهی متعلق به جایگاه های گاز را پرداخت کند تا زمینه وصل مجدد گاز این دو جایگاه فراهم شود.

یعقوب علی حسین نیا افزوده بود: بدهی موجود حق مردم و دولت است و این پول به حساب خزانه واریز شده و ماهیانه یارانه مردم از این طریق پرداخت می شود و هیچگاه ما نمی توانیم از حقوق مردم گذشت کنیم اما شرکت گاز می تواند بدهی موجود را اقساطی کرده و یک سوم را ابتدا و مابقی را در ۵ تا ۱۰ قسط از شهرداری ورامین دریافت کند.

وضعیت جایگاه گاز متعلق به شهرداری ورامین در انتظار حکم دادگاه است

محسن عابدلو درباره آخرین وضعیت جایگاه گاز ورامین بیان داشت: شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین مصمم هستند تا مشکل ایجاد شده را حل و فصل کنند.

رییس شورای شهر ورامین افزود: اکنون وضعیت جایگاه گاز متعلق به شهرداری ورامین در انتظار حکم دادگاه است و تلاش داریم تا هر چه سریع تر با مشخص شدن حکم دادگاه زمینه بازگشایی این دو جایگاه را فراهم آوریم.

این درحالی است که بیش از دو سال از تعطیلی این دو جایگاه می گذرد و شهروندان و مردم از وضعیت موجود به شدت گلایه مند هستند و مسئولان نیز طی این مدت قول حل مشکل و بازگشایی مجدد آن را می دهند در حالی که هنوز این وعده ها به حقیقت مبدل نشده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.