خانه » اخبار و رویدادها » برنامه های گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در ورامین اعلام شد

برنامه های گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در ورامین اعلام شد

IMG08260389

رییس ستاد گرامیداشت یوم الله ۱۴ و ۱۵ خرداد ورامین، برنامه های این ایام را اعلام کرد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی با اشاره به اهمیت گرامیداشت ایام الله ۱۴ و ۱۵ خرداد اظهار داشت: ۱۴ و ۱۵ خرداد امسال از حساسیت و ویژگی های برجسته ای برخوردار است که همین مسأله اهمیت بزرگداشت این دو روز مهم را دو چندان می کند.

وی افزود: قیام تاریخی ۱۵ خرداد در شهرستانهای ورامین و پیشوا از ویژگی های خاصی برخوردار بوده که همین خصائص باعث شده که گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد در این دو شهرستان با شور و شکوه خاصی برگزار شود، در واقع مردم منطقه ورامین همواره پاسدار ارزشهای اسلامی بوده اند و این وفاداری خود را در برهه های مختلف زمانی ثابت کرده اند، به طوری که تاریخ انقلاب اسلامی حرکت کفن پوشان ورامین به سوی بیت مقام معظم رهبری در محکومیت فتنه ۸۸ را فراموش نخواهند کرد.

این مسئول عنوان کرد:‌ باید توجه داشت که مردم منطقه ورامین زمانی فریاد حق طلبی و دفاع از امام خمینی(ره) را سر دادند که کسی جرأت نداشت نام امام را بر زبان جاری کند که همین امر باعث شده قیام کفن پوشان ورامین جاودانه شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: همچنین امسال بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) را پیش روی داریم که باید از این فرصت استفاده شود و اندیشه ها و آرمان های امام راحل به نسل جدید انقلاب اسلامی و آینده سازان کشور منتقل شود.

وی بیان داشت: در ورامین برای برگزاری باشکوه تر یوم الله ۱۴ و ۱۵ خرداد، دبیرخانه دائمی ۱۵ خرداد در این شهرستان شکل گرفته و اکثر مسئولان ادارات و نهادها در آن عضو هستند، برای بزرگداشت یوم الله ۱۴ و ۱۵ خرداد از ماه های قبل ستادی برای بزرگداشت این دو روز بزرگ در ورامین تشکیل شده و در راستای آن برنامه های متعدد و خاصی در شهرستان برگزار خواهد شد.

محمودی اعلام کرد:‌ مهمترین برنامه گرامیداشت یوم الله ۱۴ و ۱۵ خرداد در ورامین، راهپیمایی روز ۱۵ خرداد است که فقط در سه شهر ورامین، پیشوا و قم برگزار می شود به همین خاطر باید این مراسم هر چه با شکوهتر برگزار شود.

این مسئول گفت:‌ گلباران قتلگاه شهدای ۱۵خرداد در عصر ۱۴ خرداد در محل شهادت شهدای ۱۵ خرداد، مسابقه وبلاگ نویسی، نواختن زنگ ۱۵ خرداد در مدرسه شهدای ۱۵خرداد، تقدیر ازخانواده های شهدای ۱۵ خرداد، فعال شدن دهیاری ها و شوراهای روستایی توسط بخشداری مرکزی ورامین، تهیه ویژه نامه پلاک ۴۲ توسط بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس شرق از جمله برنامه های گرامیداشت یوم الله ۱۴ و ۱۵ خرداد در ورامین است.

‌رییس ستاد گرامیداشت یوم الله ۱۴ و ۱۵ خرداد ورامین افزود:‌ مراسم ارتحال حضرت امام در مسجد رضویه راه آهن در شام رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران‌ با سخنرانی حجه الاسلام سید علی خمینی، راهپیمایی یوم الله۱۵خرداد از میدان امام حسین (ع) به سوی مسجد صاحب الزمان (عج) و برگزاری همایش ۱۵ خرداد در دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی از جمله برنامه های شاخص در خردادماه است.

وی اظهار داشت:‌ برگزاری ایستگاه صلواتی در راهپیمایی ۱۵ خرداد، برگزاری همایش عاشقان ولایت با حضور اعضای حلقه صالحین، اختصاص تمام پایه بنرهای شهرستان جهت بنرهای ۱۴و ۱۵خرداد و ارسال پیام مراسم راهپیمایی ۱۵خرداد توسط مخابرات از برنامه های دیگر گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد ورامین است.

محمودی اعزام زائران به مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره)، استقبال و پذیرایی از زائران مرقد حضرت امام (ره) توسط فرمانداری، سپاه پاسداران و سایر دستگاه ها و مسئولان و برگزاری مراسم در کلیه مساجد به مناسبت ۱۴خرداد را از دیگر برنامه های این ستاد دانست.

وی حضور در نمازهای جمعه در شانزدهم خرداد و سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه پیرامون سیره امام و حماسه ۱۵خرداد، برگزاری مراسم به یاد شهدای ۱۵خرداد به ویژه شهید حسن خانی روز دوشنبه ۱۲خرداد و برگزاری مراسم ویژه ارتحال و ۱۵خرداد در مسجد جامع خیرآباد روز سه شنبه ۱۳خرداد بعد از نماز مغرب و عشا را از دیگر برنامه های ستاد ۱۴ و ۱۵ خرداد برشمرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.