خانه » اخبار و رویدادها » سالانه یک هزار مترمربع فرش در ورامین بافته می شود

سالانه یک هزار مترمربع فرش در ورامین بافته می شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین گفت: سالانه بیش از یک هزار مترمربع فرش دستباف در ورامین تولید می شود.

حسن میرزایی گفت: طرح و نقش فرش ورامین از دیر باز در ایران و سایر کشورهای جهان شناخته شده است و بسیاری از هنرمندان در مناطق و روستاهای شهرستان فرش بافی می کنند.

وی افزود: طرح های میناخانی فرش ورامین در طول سال های گذشته به بسیاری از کشورهای اروپایی و به خصوص کشور آلمان صادر شده و بسیاری از مردم این کشورها آثار هنرمندان ورامین را با افتخار در منازل خود نگهداری می کنند.

میرزایی تصریح کرد: متأسفانه در طول سال های اخیر، توجه مناسبی به صنعت فرش شهرستان صورت نگرفته و این امر از میزان صادرات آن به دیگر کشورها کاسته است به طوری که هم اکنون بیشتر فرش های تولیدی در ورامین به مصرف داخلی می رسد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین گفت: با همت هنرمندان شهرستان، سالانه بیش از یک هزار متر مربع فرش دستباف در ورامین تولید می شود که در صورت توجه به آن می توان زمینه توسعه فعالیت و نیز صادرات آن را فراهم کرد.

میرزایی گفت: اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان ورامین در راستای معرفی فرش ورامین به علاقمندان و با همکاری مشارکت اتحادیه فرش دستباف و شرکت تعاونی فرش شهید بهشتی از سی ام اردیبهشت ماه به مدت چهار روز اقدام به برپایی نمایشگاه دستباف در برج علاء الدوله کرده که این مهم در توسعه صنعت فرش نقش مهمی ایفا می کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین گفت: در این نمایشگاه تمامی بافندگان می توانند زیر نظر اتحادیه و نیز شرکت تعاونی آثار خود را در پنج غرفه موجود عرضه و به فروش برسانند.

وی اظهار امیدواری کرد در سایه توجه مسوولان و نیز برپایی نمایشگاه های تخصصی، زمینه رشد و توسعه صنعت فرش در شهرستان ورامین فراهم و روند توسعه صادرات غیر نفتی با سرعت بیشتری همراه شود.

irna

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.