خانه » اخبار و رویدادها » متین و پرافتخارترین تیم جهان پنجم شدند / کسب عنوان بهترین توپگیر مسابقات جهانی را به مردم ایران بویژه مردم خوب ورامین تقدیم می کنم

متین و پرافتخارترین تیم جهان پنجم شدند / کسب عنوان بهترین توپگیر مسابقات جهانی را به مردم ایران بویژه مردم خوب ورامین تقدیم می کنم

احسن الله شیرکوند اظهار داشت: بازیکنان تیم متین ورامین در این مسابقات نهایت تلاش خود را نشان دادند و توانستند در مقابل نمایندگان برزیل، پورتوریکو و روسیه نمایش خوبی را نشان دهند.

لیبروی تیم متین ورامین افزود: اگرچه بازیکنان متین ورامین به دلیل دیر اضافه شدن بازیکنان جدید و عدم برگزاری بازی های تدارکاتی، مشکلاتی را در این مسابقات داشتند اما توانستند با غیرت ایرانی همه حریفان را به دردسر بیاندازند.

شیرکوند ادامه داد: کسب مقام بهترین توپگیر مرحله گروهی مسابقات والیبال جام باشگاه های جهان حاصل تلاش همه بازیکنان متین ورامین بود که برای اهتزاز پرچم ایران زحمت کشیدند و بنده این عنوان را به مردم ایران بویژه مردم خوب ورامین تقدیم می کنم و این افتخار نشان دهنده عملکرد مناسب متین در مسابقات جهانی است.

وی اضافه کرد: متین ورامین در سال ۱۳۹۲ سختی های بسیاری را تحمل کرد و توانست در مسابقات لیگ برتر والیبال در مقابل بسیاری از مدعیان در دومین حضور خود در سطح اول کشور به مقام قهرمانی دست پیدا کرده و جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کند.(مهر)

روابط عمومی فدراسیون والیبال: تیم والیبال متین نماینده ایران و قاره آسیا در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های جهان به همراه نماینده ایتالیا پرافتخارترین تیم این رقابت ها، عنوان پنجم مشترک این رقابت ها را به دست آوردند.
دهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان جهان که از ۱۵ اردیبهشت ماه در شهر بلو هوری زنت برزیل آغاز شده بود، با قهرمانی بیلگوری روسیه به پایان رسید.
نماینده روسیه در دیدار نهایی این رقابت ها در حالی موفق به شکست الریان قطر شد، که برای نخستین بار نماینده ای از آسیا در دیدار نهایی حضور یافته بود.
دو نماینده آمریکایی جنوبی (آرژانتین و برزیل) نیز در دیدار رده بندی به مصاف یکدیگر رفتند که یو پی ان آرژانتین موفق به شکست نماینده میزبان شد و به مقام سومی این رقابت ها دست یافت.
رتبه بندی چهار تیم دیگر این رقابت ها که در مرحله نیمه نهایی و نهایی بازی نداشتند، بر اساس عملکرد دور مقدماتی مشخص شد که تیم متین ورامین از ایران و ترینیتو ایتالیا موفق به کسب عنوان پنجم مشترک شدند.
تیم والیبال کاله مازندران سال پیش عنوان هشتمی این رقابت ها را به دست آورده بود. تنها مدال ایران در این رقابت ها در اختیار پیکان است که در سال ۲۰۱۰ به دست آمده است. تیم یپکان یک مقام جهارمی نیز در سال ۲۰۰۹ به دست آورده است.
نمایندگان تونس (اسپرانس) و پورتوریکو (گواینبو) نیز عنوان هفتم مشترک دهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های جهان را از آن خود کردند.
رده بندی نهایی دهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های جهان به قرار زیر است:
۱-   بیلگوری روسیه
۲-   الریان قطر
۳-   یو پی ان آرژانتین
۴-   سادا کوریزو برزیل
۵-   متین ایران و ترینیتو ایتالیا
۷ – اسپرانس تونس و گواینبو پورتوریکو
رده بندی تیم های اول تا سوم ۱۰ دوره این رقابت ها به قرار زیر است:
۱۹۸۹ پارما (ایتالیا): مکسیکونو پارما (ایتالیا)– سی اس کی ای مسکو (روسیه) – پریلی سانتو آندره (برزیل)
۱۹۹۰ میلان (ایتالیا): مدیولانو میلانو (ایتالیا)– بانسپاسائو پائولو (برزیل) – مکسیکونو پارما (ایتالیا)
۱۹۹۱ سان پائلو (برزیل): مساگرو راونا (ایتالیا) – بانسپاسائو پائولو (برزیل) – مدیولانو میلانو (ایتالیا)
۱۹۹۲ تریویسو (ایتالیا): میسورا میلانو (ایتالیا)– سسیلی ترویسو (ایتالیا)– اولیمپیاکو پیرانو (یونان)

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان جهان به مدت ۱۶ سال برگزار نشد و در سال ۲۰۰۹ مجددا آغاز شد.
۲۰۰۹ دوحه (قطر): ترنتینو بدکلیک (ایتالیا)– پی جی ای استرا بلچاتو (لهستان) – زنید کازان (روسیه)
۲۰۱۰ دوحه (قطر): ترنتینو بدکلیک (ایتالیا)– پی جی ای استرا بلچاتو (لهستان) – پیکان تهران (ایران)
۲۰۱۱ دوحه (قطر): ترنتینو دیاتس (ایتالیا)– جاستریز بسکی ویگل (لهستان)– زنید کازان (روسیه)
۲۰۱۲ دوحه (قطر): ترنتینو دیاتس (ایتالیا)- سادا کروزیرو (برزیل)– پی جی ای استرا بلچاتو (لهستان)
۲۰۱۳ بیتیم (برزیل): کروزیرو (برزیل ) – لوکوموتیو (روسیه) – ترنتینو (ایتالیا)
۲۰۱۴ بلو هوری زنت (برزیل): بیلگوری (روسیه) – الریان (قطر) – یو پی ان (آرژانتین)

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.