خانه » اخبار و رویدادها » تشکیل شورای امر به معروف در مساجد/ همفکری ها به دور از سلیقه های سیاسی باشد

تشکیل شورای امر به معروف در مساجد/ همفکری ها به دور از سلیقه های سیاسی باشد

فرماندار ورامین گفت: باید مسئولن پرورش یافته مساجد باشند تا وقتی در جایگاه مسئولیت قرار گرفتند بتوانند با همکاری و همفکری با مساجد در جهت حل مشکلات مسجد و پیشبرد برنامه های فرهنگی قدم بردارند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، همایش ائمه جمعه و جماعات شهرستان ورامین با حضور حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، محسن خوانساری فرماندار، اصغر زاده رییس اطلاعات و جمعی از ائمه جماعات شهرستان ورامین در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این نشست محسن خوانساری فرماندار ورامین با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی در مساجد اظهار داشت: هدف دولت همفکری در عرصه های فرهنگی بدون در نظر گرفتن سلیقه های سیاسی است زیرا کار فرهنگی بسیار گسترده است و کسی نمی تواند ادعا کند می تواند همه مشکلات را حل کند لیکن در تعامل با همدیگر و حضور فعال در مساجد می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

همفکری در عرصه های فرهنگی مورد توجه دولت یازدهم است

فرماندار ورامین با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۳ به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ کشور بیشتر برگرفته و متأثر از فرهنگ منحط غرب و عرصه فرهنگی کشور، صحنه تاخت و تاز بیگانگان بود و رژیم گذشته نیز به اشکال مختلف، در گسترش و تسلط این فرهنگ مبتذل تلاش می‌کردند.

وی ادامه داد: مهم ترین هدف انقلاب اسلامی حاکمیت دین و ارزش های اخلاقی در جامعه بوده است، هدفی که موجب می شد خود مردم حق تعیین سرنوشت خود داشته باشند که در قبال این هدف از نفوذ و تأثیرپذیری ستمگران رهایی می یابند و تلاش دشمن برای براندازی نظام است و تاریخ انقلاب اسلامی گویای تمامی این نقشه ها و طرح هاست و استکبار جهانی و در رأس آن مریکا درصدد هستند تا نظام اسلامی را سرنگون کرده و نظامی منطبق با خواست خود به وجود آورند.

خوانساری اضافه کرد: مقام معظم رهبری هم با سخنان عمیق خود در جمع زائران حرم رضوی در ابتدای سال ۱۳۹۲ درباره فرهنگ، تکلیف همگان را سنگین تر فرمودند و از تمام کسانی که در سراسر کشور در زمینه های فرهنگی تلاش می کنند تقدیر داشتند و خواستند که در این عرصه فعالانه به راه خود ادامه دهند.

این مسئول یادآور شد: در دین مبیین اسلام محور و کانون تمامی فعالیت ها به مسجد ختم می شود و این امر مهم نشان از جایگاه و اهمیت محوری است و مساجد به عنوان پایگاه ‌های مهم اسلامی با اجرای برنامه‌ های مختلف فرهنگی و مذهبی در مناسبت‌ های مختلف می‌ توانند در جذب جوانان نقش قابل توجهی داشته باشند.

وی اضافه کرد: مسجد مهمترین پایگاه اسلامی برای مسلمانان به شمار می رود و جایگاه ویژه مسجد در فرهنگ دینی و امکانات آن، همراه آموزش ها و مفاهیم حاشیه ای و ایجاد یک نظام ارزشی قوی و ماندگار در صحنه فرهنگ و اجتماع بسیار اثرگذار بوده است.

خوانساری عنوان کرد: حضور جوانان در مسجد را باعث مصون نگه داشتن آنها در برابر هجمه های فرهنگی دانست و عنوان کرد: یکی از مهمترین دغدغه های خانواده ها بحث هجمه های فرهنگی است که در سایه ایمان و توجه به معنویت از بسیاری آسیب های اجتماعی جلوگیری می شود.

این مسئول یادآور شد: امروز باید دست اندرکاران امور مرتبط با مسجد نظیر امام جماعت، هیئت امنا، خدام، مسئولین کانون و فرماندهان بسیج باید دست به دست هم دهند و فضای آرامی را در مسجد فراهم کنند تا مردم با نهایت عزت و آرامش فعالیت خود را انجام دهند.

این مسئول اظهار داشت: باید اختلافات از مساجد بیرون رود و مسئولان مساجد با همدلی و همفکری عمل کنند و فعالیت در مسجد را یک امر اخروی تلقی کرده و در راستای جلب رضای خداوند حرکت کنند.

بیش از ۱۰۰ مسجد فعال در ورامین وجود دارد

حجت الاسلام علیرضا ساورعلیا نیز در این نشست با اشاره به فعالیت مساجد در شهرستان ورامین گفت: اکنون بیش از ۱۰۰ مسجد فعال در شهرستان ورامین وجود دارد که در عرصه های فرهنگی و اجتماعی در حال نقش آفرینی است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد ورامین افزود: در طول ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی همواره  مساجد نقشی کلیدی در عرصه های مختلف و برهه های حساس تاریخ انقلاب داشتند و حضور مردم سبب شد، امروز ایران اسلامی به عنوان یک قدرت انکارناپذیر در جهان خودنمایی کند.

وی ادامه داد: مرکز رسیدگی به امور مساجد به عنوان یک نهاد مقدس توسط رهبری تأسیس شد و زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت خود را دنبال می کند و این نهاد آمده است تا فعالیت مسجد را به یک کارکرد خوب مبدل کند.

شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد تشکیل شود

در ادامه این نشست حجت الاسلام سید محسن محمودی نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در عصر حاضر گفت: امر به معروف ونهی از منکر نشان دهنده غیرت دینی و ملی مردم ولایتمدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و اساسی ترین راه تحکیم بنیان های فرهنگی است و هدف عمده و اساسی در امر به معروف و نهی از منکر محقق شدن معروف و زدوده شدن منکر است.

امام جمعه موقت ورامین افزود: امروز باید مساجد در زمینه ایجاد شورای امر به معروف و نهی از منکر تلاش مجدانه ای کنند زیرا در مساجد ظرفیت های عظیمی وجود دارد که در این زمینه می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید از مساجد به عنوان سنگری برای مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان که علیه مسلمانان و نظام مقدس جمهوری اسلامی به راه انداخته شده استفاده کنیم و در واقع مساجد پایگاه مستحکم دفاع از باورهای دینی، اخلاقی و فرهنگی ما است.

محمودی اضافه کرد: اگرچه جوانان در مساجد حضور دارند اما این میزان حضور باید افزایش یابد، اگر جوانان و نوجوانان ما با مساجد انس گرفتند و مسجد را خانه دوم خود تلقی کردند، آن زمان است که رسالت خود در نشر ارزشهای اسلامی را انجام داده ایم.

این مسئول تأکید کرد: باید با اختلافات سلیقه به صورت منطقی برخورد کرد و هیچگاه نباید این اختلافات به دعوا در پایگاه مسجد تبدیل شود که این امر باعث تضعیف این پایگاه مقدس می شود و بسیاری از معضلات مسجد از همین نقطه آغاز می شود.

وی یادآور شد: باید مسئولین پرورش یافته مساجد باشند تا وقتی در جایگاه مسئولیت قرار گرفتند بتوانند با همکاری و همفکری با مساجد در جهت حل مشکلات مسجد و پیشبرد برنامه های فرهنگی قدم بردارند.

وی اظهار داشت: در شب های پنجشنبه سنت حسنه ای در ورامین رواج یافته است که جهت بازسازی عتبات عالیات مردم کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به مسئولان مساجد تحویل داده و آنان نیز این وجوه را در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار می دهند که انتظار است این مسأله در تمام مساجد مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این همایش ائمه جماعات به ارائه نقطه نظرات خود پرداخته و خواستار توجه مسئولین ادارات و مراکز خدماتی به مساجد شدند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.