خانه » اخبار و رویدادها » لازم است تا دقت لازم در اجرای توافق صورت پذیرد تا منافع ملی کشور خسارت نبیند/ مراقب عهدشکنی آمریکایی‌ها باشیم

لازم است تا دقت لازم در اجرای توافق صورت پذیرد تا منافع ملی کشور خسارت نبیند/ مراقب عهدشکنی آمریکایی‌ها باشیم

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره برنامه جامع مشترک اقدام ایران و ۵+۱ که ساعاتی پیش در وین مورد توافق دو طرف قرار گرفت، گفت: از امروز به بعد باید بیشتر مراقب رفتار طرف مقابل به‌ویژه آمریکایی‌ها باشیم.

وی با تأکید بر اینکه‌ میان دستاوردهای دو طرف توازن وجود ندارد اظهار داشت: با این حال با توجه به عهدشکن بودن آمریکایی‌ها که در توافق‌های ژنو و لوزان اثبات شد، باید به گونه‌ای پیش رویم که نتوانند این حداقل امتیازاتی را هم که به ما داده‌اند، دوباره بگیرند.

نقوی حسینی گفت:‌ از این جا به بعد می‌بایست به شکلی روند برنامه مشترک اقدام را پیش بگیریم که حقی از ملت ضایع نشود.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت اجرای جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای در وین اظهارداشت: در همه فرازهای متن ۱۵۹ صفحه‌ای جمع‌بندی مذاکرات موضوعات جدی و مهمی مطرح است که اجرای آن‌را از اهمیت زیادی برخوردار کرده است.

وی افزود: آنچه که اهمیت توجه در بحث اجرا را بیشتر می‌کند این است که طرف ما در این مذاکرات غیرقابل اعتماد و عهدشکن است و به تعبیر مقام معظم رهبری بر روی وعده‌های نقد آن‌ها هم نمی‌توان حساب باز کرد، در چنین شرایطی وای به حال وعده‌هایی که به اما و اگرها منوط می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت: در جریان اجرای توافق باید نظارت و  دقت لازم صورت پذیرد تا منافع ملی خسارت نبیند و همچنین به جهت پیچیدگی مسائل فنی و حقوقی متن جمع‌بندی باید توجه بسیار زیادی صورت گیرد تا دستاوردهایی که برایمان در این جمع‌بندی در نظر گرفته شده دچار خسارت نشود.

نقوی خاطرنشان کرد: متن جمع‌بندی مذاکرات وین در کشور (مجلس و شورای عالی امنیت ملی) بررسی می‌شود و وزیر خارجه به مجلس در این باره گزارش خواهد داد.

وی افزود: در دسترسی به این توافق عوامل مختلفی نقش داشته‌اند که مهمترین آن مدیریت و تدابیر به جا و استراتژیک مقام معظم رهبری بود. که محافل دیپلماتیک دنیا بر این امر تاکید و اعتراف داشتند که آینده این میدان دیپلماتیک رهبر ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: اجماع داخلی بین آحاد مردم و ارکان نظام که پشیبانی مهمی برای تیم مذاکره کننده به شمار می‌رفت و مقاومت ملت ایران طی ۱۲ سال گذشته باعث شد تا غربی‌ها سر تسلیم فرود آورده و پای میز مذاکره بنشینند و تیم مذاکره کننده نیز انصافا در این میدان دیپلماتیک پشت کار به خرج داد تلاش و مقاومت کرد تا توافق به نقطه فعلی خود برسد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.