خانه » اخبار و رویدادها » اسامی مساجد برگزار کننده اعتکاف اعلام شد

اسامی مساجد برگزار کننده اعتکاف اعلام شد

gholami

رییس اداره تبلیغات اسلامی ورامین گفت: مراسم اعتکاف در ۲۷ مسجد ورامین برگزار می شود.

حجت الاسلام رضا غلامی با اشاره اهمیت مراسم اعتکاف اظهار داشت: مراسم پرفیض اعتکاف در ایام البیض و همزمان با میلاد باسعادت امام علی(ع) در مساجد کشور برگزار و سیل مشتاقان و ارادتمندان اهل بیت بیت عصمت و طهارت به مدت سه روز در مساجد بیتوته کرده و با خداوند متعال راز و نیاز می کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ورامین افزود: مراسم پر فیض اعتکاف به صورت مستمر همه ساله باشکوه و استقبال بی نظیر مردمی برگزار شده است و امسال نیز حضور مردم چشمگیر تر از سالهای گذشته خواهد بود.

وی ادامه داد: دشمنان سعی می‌کنند جوانان را از هر آنچه که به عنوان مظاهر دینی است، دور کنند و در این راستا تبلیغات سوء را علیه شرکت پرشور جوانان در این مراسم معنوی در دستور کار خود قرار داده‌اند.

این فعال فرهنگی با اشاره به آثار و برکات اعتکاف یادآور شد: با تلاش همه مسئولان هر ساله شاهد حضور مومنان به‌ویژه نسل جوان در این مراسم معنوی بوده‌ایم و این سنت حسنه برکات زیادی را نصیب جامعه می‌کند.

غلامی با بیان اینکه تأثیر مثبت خلوت کردن در خانه خدا چیزی نیست که به این زودی‌ها از دل معتکفان بیرون برود، گفت: چند سالی است که مراسم اعتکاف آن طور که باید و شاید در سراسر کشور اجرا می‏ شود.

این مسئول حضور نوجوانان و جوانان در این چند روز را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: آنچه در این مراسم معنوی مشاهده می‌شود و موجبات خرسندی را فراهم می‌کند، حضور گسترده و چشمگیر نوجوانان و جوانان در مراسم اعتکاف است.

غلامی با بیان اینکه در ورامین تمامی امکانات و تجهیزات برای حضور جوانان در این مراسم معنوی فراهم شده است، بیان داشت: ثبت نام در مساجد توسط مسئولان مربوطه انجام خواهد پذیرفت.

وی عنوان کرد: ستاد اعتکاف ورامین امسال برنامه های  مختلفی برای معتکفین در طول برگزاری مراسم اعتکاف هم برای برادران و هم برای خواهران برنامه ریزی کرده که معتکفین از این برنامه های فرهنگی و عبادی بهره کافی ببرند.

مسئول ستاد اعتکاف شهرستان ورامین یادآور شد: اداره تبلیغات اسلامی اعزام سخنران، برگزاری حلقه های معرفتی، برگزاری گفتمان و کرسی قرآن و احکام و برپایی جشن میلاد امام علی(ع) و وفات حضرت زینب(س) و برگزاری مسابقات فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی گفت: در شهرستان ورامین مساجد صاحب الزمان(عج)، خاتم الانبیا، سجاد، سید الشهدا، النبی ریحان آباد و امام رضا جواد آباد ویژه برادران و مساجد امام حسن مجتبی، المهدی، چهارده معصوم، امام حسین، مهدیه، صاحب الزمان بی سیم، مولی الموحدین، خدیجه، ابالفضل کاظم آباد، امام حسین طالقانی، صاحب الزمان شهرک مدرس، امام حسن مجتبی شهرک گاز، امام حسین خیرآباد، صاحب الزمان خیرآباد، اعظم جوادآباد، خاتم الانبیا جوادآباد، صاحب الزمان محمد آباد عرب ها، ابالفضل کهریزک و بقیه الله باغخواص ویژه خواهران اقدام به برگزاری مراسم اعتکاف خواهند کرد.

رئیس تبلیغات اسلامی ورامین متذکر شد: مسجد جامع ولی عصر و عاشورا خیراباد پذیرایی خواهران و برادران برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف خواهند بود.

این مسئول گفت: بدین ترتیب ۲۷ مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف در شهرستان ورامین انتخاب شدند و تمهیدات و جلسات هماهنگی برای برگزاری هر چه باشکوهتر این مراسم معنوی برگزار شده است.

وی ادامه داد: ثبت نام از معتفکین از تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه آغاز و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت و مقرر شد برادران ۱۸-۱۵ سال به همراه پدران و دختران زیر ۱۵ سال به همراه مادران خود در این مراسم شرکت کنند.

mehr

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.