خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » سومین نشست شوراهای اسلامی استان تهران برگزار شد/ مترو از زیر ورامین عبور میکند؟/ اصلاح حریم شهری که شق‌القمر نیست

سومین نشست شوراهای اسلامی استان تهران برگزار شد/ مترو از زیر ورامین عبور میکند؟/ اصلاح حریم شهری که شق‌القمر نیست

heydariyan

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس،علی حیدریان عصر امروز در سومین نشست شوراهای اسلامی استان تهران ‌که با حضور مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌های کشور و به میزبانی ورامین برگزار شد، ضمن بزرگداشت روز شوراهای اسلامی گفت: در حال حاضر ۲۰۸ هزار نفر در محدوده شهری ورامین سکونت دارند و شهرداری ورامین در حال خدمت‌رسانی به این عزیزان است.

شهردار ورامین با بیان اینکه عمده مشکل شهرداری ورامین در طرح تفصیلی و طرح جامع تداخل با شهرستان پیشواست، افزود: برای برخی اراضی از طرف شهرستان پیشوا جواز صادر می‌شود در حالی که در محدوده شهری ورامین است و ما اگر بخواهیم جلوی ساخت را بگیریم دادستانی پیشوا ماموران ما را دستگیر می‌کند و اگر اقدامی هم نکنیم بدون جواز و با ساخت غیرمجاز کار صورت می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: روستای کلاته نیز مانند مکعبی در دل شهر ورامین است که مردم آن منطقه مشکلات فراوانی از این حیث متحمل می‌شوند.

حیدریان گفت: بحث مترو و عبور آن از ورامین هم مطرح است، مسیر عبوری مترو از زیر ورامین ۱۱ کیلومتر بود که آن را به ۵ کیلومتر کاهش دادیم تا مترو از زیر ورامین برود، براساس طرح تفصیلی در حال حاضر مکان راه‌آهن ورامین ۳۵ متری است که ‌جواز می‌دهیم، یا باید طرح تفصیلی را اجرا کنیم یا این که مترو از زیر ورامین برود.

شهردار ورامین در تشریح مشکل دیگر شهری ‌گفت: ورامین هم‌اکنون یک هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی دارد که بیش از ۲۰۰ تاکسی آن فرسوده است، یک هزار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در قالب شرکت تعاونی هم وظیفه حمل و نقل را بر عهده دارند که تمام این هزار دستگاه فرسوده است.

عدم عبور مترو از زیر ورامین مشکلات غیر قابل جبرانی برای شهر ایجاد می‌کند

عضو شورای اسلامی ورامین نیز در این جلسه با بیان اینکه شورا رکن چهارم کشور است، گفت: شوراها می‌توانند وارد مسائل شهرستان شوند و تصمیم‌گیری کنند و لایحه برای تصویب به هئات دولت و مجلس بفرستند.

غلامرضا مهمان‌نواز افزود: مترو باید از زیر ورامین عبور کند و عدم عبور مترو از زیر ورامین مشکلات غیر قابل جبرانی برای شهر ایجاد خواهد کرد ‌و ما مجبور هستیم شهر ورامین را به جای دیگر منتقل کنیم و طرح تفکیکی جدید بریزیم.

نماینده شورای اسلامی شهر ورامین در شوراهای اسلامی استان تهران عنوان کرد: خواهش بنده این است که در این جلسه بررسی کنیم ببینیم کدام نهاد و سازمان متولی مترو ورامین است، چرا که گویا مترو تهران تنها برای شهر تهران است.

وی سپس از تداخل در حریم شهری ورامین و پیشوا نیز انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر برخی از حریم شهر ورامین جزو شهرستان پیشوا‌ست و این امر معضلات عدیده صدور جواز و ساخت و ساز را ایجاد کرده است و از شورای استان می‌‌خواهم این معضل را پیگیری و برطرف‌ کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی لحظاتی پیش در سومین جلسه شوراهای اسلامی استان تهران در شهرستان‌های استان تهران که با حضور مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌های کشور و به میزبانی ورامین برگزار شد،  با اشاره به سخنرانی دکتر حداد عادل در ۱۵ خرداد ورامین گفت: زمانی که تهران قصبه‌ای بیش نبود ورامین و این منطقه آباد و صاحب تمدن بود و امروز پیشینه علمی و دینی این منطقه مبین همین امر است.

حماسه ۱۵ خرداد ورامین را ماندگار ساخته است

امام جمعه موقت ورامین و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت:حماسه ۱۵ خرداد ورامین را ماندگار ساخته است، ۱۵ خرداد در تاریخ اسلام و انقلاب با مردم این منطقه عجین شده است، حماسه ۱۰ دی ۵۷ که سه تن از دلاورمردان این منطقه توسط مزدوران رژیم به شهادت رسیدند، تقدیم بیش از هزار و ۴۰۰ شهید در هشت سال دفاع مقدس، حضور مردم ورامین در مبارزه با فتنه گران ۲۳ تیر ۷۸ و نیز حرکت دلاورمردان ورامین در ۹ و ۱۰ دی ۸۸ برای سرکوبی فتنه که از آن به تکرار تاریخ یاد می‌شود، همه و همه بیانگر انقلابی بودن مردم این دیار است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم ورامین در سال ۸۸ ثابت کردند همان‌گونه که پدرانشان در سال ۴۲ برای دفاع از امام (ره) به سوی تهران حرکت کرده و شهید شدند، این‌ها هم نسل همان پدران هستند و برای دفاع از امام خامنه‌ای جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و به میدان می‌آیند.

محمودی اضافه کرد: در عرصه بازسازی عتبات عالیات هم امروز ورامین در استان تهران به عنوان شهرستان شاخص و برتر مطرح است، آن چه امروز به نظر می‌رسد این است که باید به این شهرستان مذهبی، مومن و ولایی توجه ویژه داشت.

رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مورد شهرداری و شوراها مد نظر قرار گیرد

این مسئول فرصت خدمت به مردم را غنیمتی ارزشمند دانست و گفت: خدمت رسانی به مردم پاداش فراوانی دارد که امروز نصیب شما عزیزان شده است، بدانید شورا جایگاه مهمی در تفکر دینی ما دارد و منتخبین مردم در شوراهای اسلامی باید در تمام زمینه‌های شهری به‌عنوان کارشناس و صاحب نظر حضور چشمگیر داشته باشند.

امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: بحمدالله رهبری عزیز رهنمودهای مهم و موثری در مورد شوراها و شهرداری دارند، رهنمودهای ایشان مد نظر قرار گیرد.

نبود مدیریت جهادی بزرگترین معضل امروز مدیریت کشور/سه سال از تصویب فرمانداری ورامین گذشت اما هنوز خبری از ابلاغ این مصوبه نیست

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: من در این فرصت روی مدیریت جهادی تکیه می‌کنم، نیاز شدید امروز ما در کشور مدیریت جهادی است، بسیاری از کارهای بر زمین مانده امروز خیلی سخت و پیچیده نیست اما در مدیریت بد عمل می‌کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران گفت: اردیبهشت ماه سال ۹۰ فرمانداری ویژه ورامین مصوب شد و در حال حاضر سومین سالگرد تصویب آن است اما هنوز ابلاغ نشده است،بحق حریم شهری هم شهروندان ورامینی را آزار می دهد،باید در ارتقاء شهری همه جوانب رعایت شود،ورامین با آن عظمت امروز به جایی رسیده که مدیران شهری ما در بسیاری از تصمیم گیری‌ها دستشان بسته است.

اصلاح حریم شهری گه شق القمر نیست

این مسئول گفت: اصلاح حریم شهری که شق القمر نیست، مردم در مناطق ورامین دارای مشکل هستند، کمک کنید این مشکلات مرتفع شود و روند خدمت رسانی به مردم تسریع شود.

وی در مورد بحث مترو هم گفت: در تمام نقاط تهران مترو از زیر زمین عبور کرده است، آن وقت مردم ورامین با آن سابقه درخشان در انقلاب حق ندارند پنج کیلومتر مترو از زیر ورامین عبور کند، تحقق این امر کار سختی نیست.

ایرنا: سیدمرتضی سلیم آبادی روز شنبه در پایان جلسه شورای اسلامی استان تهران که در محل شهرداری ورامین برگزارشد در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مسائلی که در این جلسه مطرح شد ،ورود مترو به شهرستان ورامین و عبور آن از روی سطح و یا زیر سطح زمین است که در این جلسه مسوولان این شهرستان اظهار کردند اگر این مترو زیر سطح زمین قرار گیرد ، مشکلات این شهر برطرف و اگر در کنار راه آهن سراسری تهران – مشهد احداث شود بر مشکلات این شهرستان افزوده می شود.

وی افزود : بحث اجرای متروی شهرستان ورامین در دستور کارشناسان استانداری تهران قرار گرفته و با بررسی های صورت گرفته به نتیجه قطعی رسیده و آماده ارسال به وزارت کشور و مدیرکل حمل و نقل وزارت کشور است تا این نظرات کارشناسی مورد تأئید قرار گرفته و قابلیت اجرا پیدا کند.

وی تأکید کرد : آنچه مسلم است این است که استان و استانداری تهران اعتقاد دارد که متروی شهر ورامین باید در زیرسطح زمین اجرا شود.

سلیم آبادی افزود: موضوع دیگری که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت اختلافاتی است که میان حریم شهرستان های ورامین و پیشوا به وجود آمده که این بحث زمانی قابلیت اجرا دارد که تقسیمات کشوری این مشکل را حل کند .

وی گفت : رسیدگی به این موضوع با برگزاری جلسات مشترک میان استاندارتهران و معاونین در دستور کار قرار گرفته و در حال بررسی این موضوع هستیم که چه روستاهایی از ورامین و پیشوا منتزع شود تا بتوانیم حریم جدیدی برای این دو شهر ترسیم نمائیم.

مدیرکل امور شهری روستایی استانداری تهران گفت: موضوع حریم جدید شهرستان های ورامین و پیشوا در دست اقدام است و قابلیت اجرا دارد و تا یک ماه آینده این جدایی انجام خواهد شد.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.