خانه » اخبار و رویدادها » مسابقات دوچرخه سواری کشور در ورامین برگزار می شود

مسابقات دوچرخه سواری کشور در ورامین برگزار می شود

رییس اداره ورزش و جوانان ورامین گفت: با رایزنی های صورت گرفته، مسابقات دوچرخه سواری کشور همزمان با سالگرد قیام تاریخی کفن پوشان ورامین در دیار ۱۵ خرداد برگزار می شود.

به گزارش ورامین سیتی به نقل ازمهر ،  مجید بذرافشان  اظهار داشت: با هماهنگی صورت گرفته با فدراسیون دوچرخه سواری کشور و هیئت دوچرخه سواری استان تهران و با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام تاریخی ۱۵ خرداد، مسابقات دوچرخه سواری کشور در ورامین برگزار می شود.

رییس اداره ورزش و جوانان ورامین افزود: هماهنگی و جلسات مختلفی در این زمینه برگزار شده است و توانسته ایم رضایت مسئولین دوچرخه سواری را جلب کنیم، تا این مسابقات مهم در ورامین برگزار شود.

وی با اشاره به ضرورت گسترش فرهنگ دوچرخه سواری ادامه داد: آلودگی هوا که بر اثر ایجاد ترافیک و استفاده بیش از حد از وسایل نقلیه موتوری ایجاد می شود، محیط زیست و سلامتی انسان ها را به خطر انداخته است به همین خاطر برخی از کارشناسان و سیاستگذاران سلامت و مدیریت شهری سعی در گسترش فرهنگ دوچرخه سواری در کشور دارند.

وی اضافه کرد: برای داشتن نشاط، ورزش کردن و بخصوص شرکت در فعالیت‌های ورزشی گروهی مثل دوچرخه‌سواری بسیار موثر است و از همه مهمتر دوچرخه سواری علاوه بر اینکه می‌تواند برای شخص دوچرخه‌سوار مفید باشد می‌تواند به داشتن جامعه‌ای سالم و با نشاط و داشتن هوایی پاک نیز کمک کند.

بذرافشان با اشاره به اهمیت گرامیداشت یوم الله ۱۵ خرداد عنوان کرد: قیام ۱۵ خرداد نقش به سزایی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد به طوری که امام راحل فرمودند که جوانان معظم ورامین به ما حق ویژه ای دارند زیرا آنها در ۱۵ خرداد زحمت کشیدند و جوانان خود را را از دست دادند.

این مسئول ادامه داد: شهدای ۱۵ خرداد شاگردان مکتب سیدالشهدا(ع) هستند، چراکه عزادار سیدالشهدا(ع) بودند، آنها در راه سیدالشهدا(ع) و دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) از جان خود گذشتند و نشان دادند که به راستی پیرو اسلام و ولایت هستند.

بذرافشان متذکر شد: مردم این منطقه در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، دستگیری امام(ره) را تاب نیاورده و از خفقان و شکنجه های رژیم شاهنشاهی نترسیدند و با پای پیاده و در گرمای طاقت فرسای این فصل به سوی تهران حرکت کردند و در پل باقرآباد توسط سفاکان رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده شدند.

وی گفت: در ۱۵ خرداد ۴۲ بار امانت و مسئولیت بر دوش آن عده ای بود که قیام کردند و به سوی قتلگاه رژیم منحوس پهلوی رفتند و امروز بار امانت و مسئولیت بر دوش وارثان این قیام است و اگر در ۱۵ خرداد، قیام مردم ورامین و پیشوا باعث شد ایران تکان بخورد، امروز نیز مردم این دو شهرستان ثابت کرده اند که وارثان قیام ۱۵ خرداد هستند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.