خانه » اخبار و رویدادها » استقرار قطعی نیروی انتظامی شرق استان تهران در ورامین / کش و قوس های رفتن سبزپوشان پایان یافت

استقرار قطعی نیروی انتظامی شرق استان تهران در ورامین / کش و قوس های رفتن سبزپوشان پایان یافت

سال ۱۳۹۰ یک خبر خوش تمامی شهروندان ورامینی را خوشحال و شادمان کرد و آن خبر استقرار فرماندهی انتظامی شرق استان تهران در دیار ۱۵ خرداد بود که با موافقت سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به واقعیت تبدیل شد.

مسئولین شهرستان ورامین از سال ۱۳۸۵ به مدت پنج سال تلاش کردند تا با رایزنی و ارائه توضیحات و تحلیل های کافی، مسئولین نیروی انتظامی را مجاب به ایجاد نیروی انتظامی شرق استان تهران کنند.

بالاخره در ششم تیرماه ۱۳۹۰ تلاش ها نتیجه داد و سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی کشور با ایجاد نیروی انتظامی شرق استان تهران با محوریت ورامین و نیروی انتظامی غرب استان تهران با محوریت شهریار موافقت کرد.

بدین ترتیب و با توجه به تقسیم بندی های جدید نیروی انتظامی شرق استان تهران با محوریت ورامین، شهرستانهای پیشوا، دماوند، فیروزکوه، پاکدشت و قرچک و رودهن را مورد پوشش قرار داد و به یکی از مهمترین و حساس ترین مراکز فرماندهی نیروی انتظامی در کشور تبدیل شد.

این فرماندهی در ابتدا با چهار شهرستان کار خود را شروع کرد که در حال حاضر در هفت شهرستان به ارائه خدمت می پردازد و بیش از دو میلیون نفر در حوزه انتظامی شرق استان تهران قرار دارند که این نشان دهنده اهمیت این ستاد فرماندهی در سطح کشور است.

زمزمه های مختلف برای انتقال احتمالی نیروی انتظامی شرق استان تهران از ورامین

در زمان استقرار فرماندهی انتظامی شرق استان تهران، مسئولین شهرستان ورامین متعهد شدند تا در اسرع وقت زمینی مناسب را در اختیار نیروی انتظامی قرار داده تا این فرماندهی بیست معاونت خود را به صورت منسجم مستقر کند.

از طرف دیگر در دو سال گذشته فرماندهی انتظامی شرق استان تهران در مکان سابق نیروی انتظامی ورامین مستقر و هر یک از معاونت های آن نیز با اجاره املاک مختلف در ورامین، به صورت پراکنده به کار خود ادامه می دهند.

پس از چند ماه از استقرار فرماندهی شرق استان تهران، مسئولین شهرستان ورامین و نیروی انتظامی بر سر زمین مناسب برای واگذاری به ناجا به توافق نرسیدند و هر روز زمزمه های مختلفی از انتقال نیروی انتظامی شرق استان تهران از ورامین شنیده می شد.

خبر انتقال احتمالی نیروی انتظامی شرق استان تهران از ورامین باعث نگرانی و موضع گیری مردم و مسئولان ارشد شهرستان ورامین شد و همه مسئولان و مدیران اجرایی بر حل این مشکل تأکید کردند.

عدم تأمین زمین فرماندهی شرق استان تهران بزرگترین مشکل نیروی انتظامی است

سردار سیروس فتحی در نشست خبری هفته نیروی انتظامی و در جمع خبرنگاران اعلام کرد: یکی از دغدغه های جدی و اصلی بنده بحث تأمین زمین فرماندهی انتظامی شرق استان تهران در ورامین است زیرا معتقد هستم که باید شأن مردم ورامین حفظ شده و زمینه رشد این منطقه بیش از پیش فراهم شود.

81013307-5452355

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران افزود: در حال حاضر زمینی به مساحت ۱۶هکتار به مسئولان شهر معرفی و مالک زمین نیز همکاریهای لازم را در این خصوص در نظر داشته که مقرر شد نیمی از هزینه را مرکز نیروی انتظامی استان تهران و مابه التفاوت آن را شهرستان تقبل کند که تاکنون این امر صورت نگرفته است و امید می رود هرچه سریعتر با مساعدت و همکاری مسئولان منطقه این مشکل برطرف شده تا همچنان شاهد حضور فرماندهی شرق در ورامین باشیم.

وی ادامه داد: اکنون عدم تأمین زمین فرماندهی شرق استان تهران بزرگترین مشکل نیروی انتظامی است و با توجه به ضرب الاجل مسئولین نیروی انتظامی امیدواریم هرچه زودتر زمین این فرماندهی توسط مسئولین شهرستان ورامین تأمین شود و شاهد ماندن این ستاد در ورامین باشیم.

http://www.varamincity.ir/wp-content/uploads/873992_orig.jpg

در زمینه واگذاری زمین فرماندهی تأخیر صورت گرفته است

سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه سفر خود به ورامین در یازدهم مهرماه ۱۳۹۲ درباره انتقال فرماندهی شرق استان تهران از ورامین نیز اعلام کرد: در زمینه واگذاری زمین فرماندهی تأخیر صورت گرفته و فرماندهی شرق استان تهران با امکانات شهرستانی در ورامین مستقر شد که با قول مسئولان امید می رود روند واگذاری زمین فرماندهی سرعت بیشتری پیدا کند.

اختصاص دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از طرف شهراری ورامین برای خرید زمین

در ۱۳ مهرماه ۱۳۹۲ بود که محسن عابدلو با اشاره به آخرین وضعیت زمین فرماندهی انتظامی شرق استان تهران اظهار داشت: دو جلسه فشرده در این رابطه برگزار و مقرر شد که مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از طرف شورای شهر و شهراری ورامین برای خرید زمین فرماندهی انتظامی شرق استان تهران تخصیص یابد.

رییس شورای شهر ورامین افزود: مسئولان شهرستان ورامین فرصت محدودی را برای تامین زمین فرماندهی شرق استان دارند، لذا جلسه فوق العاده ای برای حل مشکل زمین تشکیل خواهد شد و اکنون دو زمین در محدوده شهر ورامین و یک زمین در منطقه پیشوا برای احداث فرماندهی انتظامی شرق استان تهران در نظر گرفته شده که پس از بررسی و مشورت های لازم، بهترین تصمیم گرفته خواهد شد.

سه بسته پیشنهادی درباره زمین نیروی انظتامی شرق استان تهران وجود دارد

در سیزدهم مهرماه رییس شورای شهرستان ورامین نیز با اشاره به وضعیت زمین فرماندهی انتظامی شرق استان تهران گفت: ز مدت ها قبل موضوع تأمین زمین مورد نیاز برای احداث ساختمان این فرماندهی در ورامین مورد بحث مسوولین قرار داشت که با استقرار شورای اسلامی دوره چهارم زمینه این مهم فراهم شده است.

وی افزود: سه بسته پیشنهادی شامل زمین ۱۲ هکتاری پشت بیمارستان مفتح، خرید زمین شهرستانی در مرز شهرستان ورامین و پیشوا و نیز زمین اراضی موسی آباد پیش روی فرماندهی ویژه شرق استان تهران قرار دارد که در ۱۰ روز آینده این پیشنهادها کامل شده و هر کدام از آن ها که برای این امر مناسب تر بود در اختیار نیروی انتظامی قرار می گیرد.

باید هرچه سریعتر مشکل زمین فرماندهی شرق استان تهران حل شود

اما پس از کش و قوس های فراوان باز هم زمین مناسب برای نیروی انتظامی مورد توافق مسئولین شهرستان و ناجا قرار نگرفت تا همچنان انتقال احتمالی نیروی انتظامی شرق استان تهران موجب نگرانی مردم باشد.

امام جمعه ورامین نیز در شانزدهم مهرماه در دیدار با مسئولین ارشد نیروی انتظامی شرق استان تهران تاکید کرد: با استقرار فرماندهی شرق استان تهران، خدمات موثری در سطح منطقه انجام شده است و باید هرچه سریعتر مشکل زمین فرماندهی شرق استان تهران توسط مسئولان حل شود تا شاهد ارائه خدمات بهتر و مناسبتر توسط پرسنل ناجا به مردم جنوب شرق استان تهران باشیم.

در ۱۵ آذرماه ۱۳۹۲ رئیس شورای شهر ورامین اظهار داشت: پس از بررسی زمین های مختلف و امکانات موجود شهرستان ورامین، زمین فرماندهی شرق استان تهران به نیروی انتظامی واگذار شد.

محسن عابدلو افزود: روز گذشته با حضور اعضای شورای شهر ورامین و نمایندگان نیروی انتظامی شرق استان تهران، توافق واگذاری زمین به نیروی انتظامی امضا شد و در روزهای آینده سند انتقال قطعی این زمین به نیروی انتظامی شرق استان تهران در دفترخانه اسناد رسمی انجام شده و ناجا می تواند روند ساخت ساختمان جدید نیروی انتظامی را آغاز کند.

وی ادامه داد: مردم ورامین مطمئن باشند که مسئولان شهرستان با جدیت موضوع زمین فرماندهی را تا حصول نتیجه پیگیری می کنند و قطعا مشکل زمین فرماندهی انتظامی شرق استان تهران حل می شود.

انتقاد تند فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران از مسئولین ورامین

اما مشکلات بازهم حل نشد تا اینکه در هفتم بهمن ماه ۱۳۹۲ سردار سیروس فتحی در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین با انتقاد از عملکرد برخی مسئولین شهرستان ورامین در زمینه واگذاری زمین فرماندهی انتظامی شرق استان تهران اظهار داشت: به دلیل عدم همکاری با مجموعه نیروی انتظامی، نتوانستیم ۵۱ درصد امکانات و نیروهای مورد نظر خود را جذب کنیم.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران افزود: از عدم همکاری برخی مسئولین بسیار ناراحتم زیرا اکنون سه سال می گذرد و قرار است یک زمین در اختیار نیروی انتظامی قرار بگیرد که این مهم هنوز صورت نپذیرفته است.

وی تأکید کرد: برخی از مسئولان شهرستان برای تأمین زمین مورد نیاز احداث ساختمان ستاد فرماندهی ویژه شرق استان تهران تلاش بسیاری داشته و برخی دیگر نسبت به این امر بی تفاوت هستند در صورتی که این امر نیاز به عزم همگانی در شهرستان دارد.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه برخی عوامل سبب شده که این زمین در اختیار نیروی انتظامی قرار نگیرد، افزود: این فرماندهی برای استقرار، نیاز به ۱۰ هکتار زمین دارد و در صورتی که بخواهد تمام معاونت های تخصصی را ایجاد کند این رقم به ۳۰ هکتار می رسد.

کش و قوس ها پایان یافت/ زمین ۵/۸ هکتاری به نیروی انتظامی واگذار شد

اما بالاخره شورای شهر ورامین در جلسه اخیر خود توانست زمین ۵/۸ هکتاری را در اختیار نیروی انتظامی شرق استان تهران قرار دهد تا پروند جنجالی تهیه زمین نیروی انتظامی بسته شود.

محسن عابدلو در این باره اظهار داشت: با توافق صورت گرفته با مالکین منطقه موسی آباد ورامین، ۵/۸ هکتار از سرانه شهرداری برای از مالکین این منطقه اخد و به نیروی انتظامی واگذار شد.

رییس شورای شهر ورامین افزود: این زمین مورد قبول ناجا و نیروی انتظامی شرق استان تهران قرار گرفته است به همین خاطر کارهای مربوط به مجوز شهرداری، شورای شهر و فرمانداری ورامین به اتمام رسیده و فقط باید استانداری تغییر کاربری این زمین از فضای سبز به محیط نظامی را تأیید کند که در این زمینه نیز مشکلی وجود نخواهد داشت.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.