خانه » اخبار و رویدادها » ساخت ورزشگاه پنج هزار نفری نیاز امروز شهرستان است

ساخت ورزشگاه پنج هزار نفری نیاز امروز شهرستان است

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر ،  مجید بذرافشان  اظهار داشت: در دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی تمام اقشار مردم بویژه ورزشکاران حضور درخشان و تأثیرگذاری را ایفا کردند و بسیاری از ورزشکاران دهه شصت حضور مستمری در جنگ داشتند و برخی از آنان در اوج شهرت، همه مسائل دنیوی را رها کرده و به جبهه اعزام شدند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

رییس اداره ورزش و جوانان ورامین افزود: بسیاری از شهدا به واسطه جوانی و سن و سال کم، به ورزش گرایش داشتند و آن را یک ابزار برای سلامت جسم می‌دانستند و همین شهدا می توانند بهترین الگو برای ورزشکاران وجوانان امروز باشند.

ورامین سرشار از استعداد و پتانسیل ورزشی است

بذرافشان متذکر شد: برای نشان دادن جایگاه ورزش ورامین در سطح استان و کشور نیاز به همدلی و همکاری همه نهادها و ارگان‌ها دارد که اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین در نظر دارد در همه زمینه‌ها اولین گام را برداشته تا حسن نیت خود در جهت همکاری را به اثبات برساند.

این فعال ورزشی تأکید کرد: شهرستان ورامین قابلیت ها و توانمندی های بسیاری دارد و باید این استعدادها با تزریق امکانات شکوفا گردد و امروز منطقه ورامین در چندین لیگ برتر نماینده  دارد که این نشان می دهد شهرستان ورامین می تواند در رشته های مختلف تیمی و انفرادی گام های موثری بردارد.

ساخت ورزشگاه پنج هزار نفری نیاز امروز شهرستان است

وی یکی از پروژه های مهم سال ۱۳۹۳ ورزش ورامین را ساخت ورزشگاه پنج هزار نفری عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه از ۱۰ اردیبهشت ۹۲ به صورت عملی آغاز گشته و مدت زمان ساخت این پروژه ۳۰ ماهه است و یکی از مسائلی که در ساخت و تکمیل این پروژه بسیار مهم می باشد، تامین اعتبار است که باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.

بذرافشان اضافه کرد: این پروژه برای اداره ورزش بسیار حائز اهمیت است و در راه سرعت بخشیدن به ساخت و تکمیل این پروژه به صورت استاندارد و اصولی تمام تلاش خود را خواهیم داشت.

این مسئول عنوان کرد: ورامین از نظر زیرساختی در ورزش دچار ضعف می باشد و سالن هایی که جوانان بتوانند به راحتی در آن تمرین کنند، وجود ندارد که قدم های موثری در این زمینه برداشته شده است.

این مسئول اضافه کرد: همچنین توجه به مشورت را در برنامه های اداره ورزش و جوانان قرار دادیم به طوری که در بحث جوانان، اتاق فکری را با حضور جوانان نخبه شهرستان و اتاق فکر ورزشکاران و پیشکسوتان را با حضور نخبگان و قهرمانان رشته های ورزشی تشکیل دادیم.

تشکیل کلاسهای داوری و مربیگری

وی گفت: بر پایی کلاس‌های آموزشی در دو بخش داوری و مربیگری جزو مهمترین رویکردها در نظر گرفته شده است که در صورت موفقیت در این طرح بزرگ و مهم می‌توان آینده روشن ورزش منطقه را رقم زد.

عضو شورای فرهنگ عمومی ورامین یادآور شد: جشنواره طراوت به جهت ارتقای فرهنگ ورزش در نظر گرفته شده است که امیدواریم با همکاری شاعران منطقه این حرکت نو و ماندگار برای همیشه ادامه یابد و برای شروع قدرتمند این جشنواره کمیته‌های تخصصی متشکل از شاعران و خبرنگاران در نظر گرفته شد و احکامی در این رابطه صادر شده است.

وی افزود: حضور پیشکسوتان ورزشی عامل مهمی در موفقیت ورزشکاران به شمار می‌رود و ورامین پر از چهرهای درخشان قهرمانی و پیشکسوتی است و حمایت از چهره‌ها وظیفه خطیری است که اداره ورزش و جوانان بر آن اهتمام دارد.

بذرافشان ادامه داد: شناسایی قهرمانان استانی، کشوری و برون مرزی از مهمترین اقدامات این اداره خواهد بود و نیمه اول سال ۱۳۹۳ نیز برنامه تجلیل از قهرمانان برتر سال ۱۳۹۲ در ورامین برگزار خواهد شد.

این مسئول گفت: سرکشی به روستاهای تابعه و زمینه‌سازی فعالیت‌های ورزشی در این بخش‌ منجر به توسعه ورزش در منطقه خواهد شد که این امر به همت مربیان در روستاها در حال انجام است.

وی اضافه کرد: چندین هیئت ورزشی در شهرستان به صورت نیمه فعال و تعطیل درآمده بودند که این هیئت ها اکنون فعال شده و برپایی لیگ در رشته‌هایی که دارای پتانسیل‌های موجود هستند از برنامه مدون سال جاری در نظر گرفته شده است و این امر از سال قبل پایه‌ریزی شد تا مسئولان هیئت‌ها با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند بتوانند به گسترش ورزش کمک کرده و استعدادهای ناب ورزشی منطقه را شناسایی کنند.

این مسئول از خانواده ها خواست که برای فرزندان خود شرایط ورزش کردن را فراهم کنند زیرا ورزش باعث نشاط روحی و روانی برای جوانان می شود و نه تنها جوانان بلکه افراد سنین بالا هم به ورزش نیاز دارند و ما باید تلاش کنیم تا منطقه خود را به منطقه ورزشی تبدیل کنیم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.