خانه » اخبار و رویدادها » نمایش آثار هنرمندان ورامینی در برج میلاد

نمایش آثار هنرمندان ورامینی در برج میلاد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین گفت: در هفته فرهنگی هنری شهرستان از ۳۱ اردیبهشت به مدت یک هفته آثار هنرمندان ورامینی در برج میلاد تهران به معرض نمایش گذاشته می شود.

جعفر کاظمی با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۲ به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار داشت: مقام معظم رهبری با سخنان عمیق خود در جمع زائران حرم رضوی در ابتدای سال ۱۳۹۲ درباره فرهنگ، تکلیف همگان را سنگین تر فرمودند و از تمام کسانی که در سراسر کشور در زمینه های فرهنگی تلاش می کنند تقدیر داشتند و خواستند که در این عرصه فعالانه به راه خود ادامه دهند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با احیای فرهنگ، تفکر و هویت دینی، شخصیت مردم به ویژه نسل جدید و حضور فعال آنان را در صحنه‌های مختلف اجتماعی، تثبیت و تضمین کرده است، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی، نقطه عطفی برای احیای هویت دینی و نفی هرگونه خودباختگی بود.

هنرمندان شهرستان ورامین از توانایی بالایی برخوردار هستند

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران رنسانس فرهنگی و هنری اصیل و معنوی بوده و بی‌تردید یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این انقلاب بزرگ و شکوه‌مند بازگشت به خویشتن در عرصه‌های فرهنگی و هنری است و در این تغییر و تحول بنیادین در عرصه‌های گوناگون مقوله فرهنگ از جایگاه ویژه و پایگاه ممتازی برخوردار بوده، به طوری که تصور تغییر در نظام بدون تغییر در فرهنگ حاکم بر آن، تصوری ناموجه است.

کاظمی با اشاره به نقش هنرمندان قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: هنرمندان متعهد در قبل از پیروزی انقلاب با هنر خود شور و نشاط و هیجان را در سینه جوانان این مرز و بوم به وجود می‌آوردند و با نکوهش ظلم و مدح آزادی، تنور انقلاب را داغ می‌کردند و در زمان جنگ نیز هنرمندان با حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی و اجرای برنامه‌های هنری در مناطق دفاع مقدس نقس مهمی را در حراست و حفاظت از مرز‌های انقلاب اسلامی ایفا کردند.

وی گفت: هنر بخش مهمی از بنای فرهنگ دینی ماست که بسیاری از این مفاهیم از این کانال به ما رسیده و هنر انقلاب نه تنها نماینده حرف امروز ما ایرانی‌هاست بلکه مخاطبان دیگری هم در سایر نقاط جهان دارد و با توجه به توانمندی و سطح فنی بالای هنرمندان شهرستان برگزاری این قبیل مراسم برای بارورتر کردن سطح استعدادهای جوان ضروری است.

این مسئول تأکید کرد: امروز هنرمندان ورامینی دارای ظرفیت ها و پتانسیل بسیار بالایی هستند و در صورت حمایت مسئولان و با تجمیع این هنرمندان، می‌‌توان گام‌های ارزشمندی در عرصه تبلیغ دین با ابزار هنر انجام داد و شاهد دست‌آوردهای خوبی نیز در این عرصه شد.

این فعال فرهنگی متذکر شد: ورامین پتانسیل خوبی را در زمینه هنر داراست و باید بسترهای مناسب برای رشد و تعالی هنرمندان و فرهنگیان این منطقه فراهم شود تا بتوانیم دورانی که ورامین قطب فرهنگی کشور بوده است را دوباره زنده کرد زیرا این منطقه توانایی این امر را داراست.

دستاوردهای هنری و فرهنگی شهرستان ورامین در برج میلاد به نمایش در می آید

وی عنوان کرد: پیشرفت هنر در هر جامعه ای مستلزم برنامه ریزی ها و انسجام سازمان های ذیربط می باشد و باید هماهنگی زیادی بین متولیان امور فرهنگی و هنری انجام گیرد تا زمینه های بروز استعداد های جوانان و خلاقیت آنها به وجود آید.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین گفت: در هفته فرهنگی هنری شهرستان ورامین از ۳۱ اردیبهشت به مدت یک هفته آثار هنرمندان ورامینی در برج میلاد تهران به معرض نمایش گذاشته می شود.

این مسئول گفت: این اقدام که برای نخستین بار و با هدف ارائه آثار و دستاوردهای فرهنگی هنری شهرستان ورامین صورت می پذیرد گامی مهم در جهت معرفی و ارائه آثار ارزشمند و فاخر هنرمندان در عرصه های مختلف می باشد.

وی اظهار داشت : این اقدام فرهنگی در یکی از مراکز پرمخاطب استان تهران برگزار می شود که در آن علاوه بر نمایش و ارائه آثار فرهنگی هنری ، کارگاه های آموزشی هنری نیز برای علاقمندان دایر خواهد شد.

لازم به ذکر است  که طرح‌های پیشنهادی هنرمندان و فرهنگیان به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین ارائه می‌شود تا پس از بررسی به مدت یک هفته در برج میلاد از سی و یکم فروردین ماه لغایت پنجم اردیبهشت ماه جهت بازدید عموم به نمایش گذاشته شود.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.