خانه » اخبار و رویدادها » نمایشگاه کوچه های بنی هاشم تا پایان فروردین دایر است

نمایشگاه کوچه های بنی هاشم تا پایان فروردین دایر است

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/namayeshgah-ha/koocheye-banihashem-92-93/namayeshgah-koochehaye-banihashem-92-www-varamincity-com-(14).jpg

شهردار ورامین گفت: به دلیل استقبال کم نظیر مردم ورامین، نمایشگاه کوچه های بنی هاشم تا پایان فروردین به کار خود ادامه می دهد

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، علی حیدریان با اشاره به استقبال مردم ورامین از نمایشگاه کوچه های بنی هاشم اظهار داشت: نمایشگاه کوچه های بنی هاشم برای اولین بار در شهرستان ورامین به یاد غربت و مظلومیت حضرت زهرا(س) راه اندازی شد.

شهردار ورامین افزود: این نمایشگاه از ۲۴ اسفندماه تا ۱۴ فروردین در معرض دید عموم مردم قرار گرفت اما به دلیل استقبال کم نظیر مردم و درخواست های مکرر شهروندان، این نمایشگاه تا پایان فروردین ماه دایر خواهد بود.

وی ادامه داد: طبق هماهنگی های صورت گرفته با آموزش و پرورش ورامین، مقرر  شده است تا روزانه تعدادی از مدارس شهرستان، به صورت گروهی در نمایشگاه حاضر و از نزدیک با غربت و مظلومیت اهل بیت آشنا شوند.

حیدریان اضافه کرد: برای ایجاد این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ نفر مشغول فعالیت شبانه روزی شدند و مبلغی بالغ بر ۳۰ میلیون تومان برای افتتاح این نمایشگاه از سوی شهرداری هزینه شد که خوشبختانه برکات فراوانی برای شهر ورامین داشت.

این مسئول عنوان کرد: بازسازی صحنه ای از غدیر، باغ فدک، سقیفه، مسجد النبی(ص)، باب الالباب، کوچه بنی هاشم، محل سیلی خوردن خانم زهرا(س)، منزل امیرالمومنین(ع)، بیت الزهرا(س)، حجره میثم تمار، منزل سلمان فارسی، بقیع، بیت الاحزان و … در این پروژه بازسازی شد، همچنین قسمتی برای پاسخگویی به شبهات در این پروژه تعبیه شد که روحانیون و متخصصان در این محل ساکن و به شبهات پاسخ خواهند گفت.

وی گفت: در فضای کوچه‌های بنی هاشم این نمایشگاه، غرفه‌های فرهنگی وجود دارد و در آن عرضه محصولات فرهنگی، برگزاری مسابقات صورت می‌گیرد و راوی قسمت‌های مختلف غرفه‌های این نمایشگاه را توضیح می دهد.

شهردار ورامین بیان داشت: مصیبتی که از شهادت حضرت زهرا(س) بر بشریت وارد شد نه تنها به مسلمین که بر تمام بشریت خسران وارد کرد ‌و امروز باید با پیروی از فرامین الهی زمینه استقرار فرهنگ ناب فاطمی در جامعه فراهم شود و بسیاری از مشکلات اجتماعی و اخلاقی از جامعه از بین می رود.

این مسئول متذکر شد:‌ حضرت زهرا(س) الگوی مردان و زنان مسلمان است و همگی به آن افتخار می کنند و این الگو بودن، هدف دار بودن زندگی را معنی می کند، حرکت در مسیر حضرت زهرا(س) انسان را از بی بصیرتی و بی هدفی نجات داده و مایه سعادت دنیا و آخرت می شود.

حیدریان گفت: بسیار مهم است که سبک و سیره زندگانی حضرت فاطمه(س) را در زندگانی خود جاری کنیم و این عمل در زمان حاضر که اسلام دشمنان بزرگی دارد و با راه های متفاوتی درصدد این است که مانع رسیدن سخن حق و نورافشانی اهل بیت(ع) به مردم شود، بسیار مهم تر است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی مردم دنیا تشنه داشتن الگویی عملی در زندگی خود هستند و مایلند در جهانی که عاری از اخلاق و آراستگی های اخلاقی است افراد شاخص را سرلوحه خود قرار دهند و حضرت زهرا دارای ویژگی ها و خصوصیات ارزشمند اخلاقی و والایی است که اگر بتوان سیره حضرت را بخوبی برای مردم جهان ترسیم کرد الگوی بسیار مناسب و عملی در زندگی بانوان جهان خواهد شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.