خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » طلب استمداد سرپرست شبکه بهداشت ورامین از مسئولان ارشد شهرستان

طلب استمداد سرپرست شبکه بهداشت ورامین از مسئولان ارشد شهرستان

بابک بختیاری که به مناسبت روز جهانی سلامت قبل از خطبه‌های نماز جمعه ورامین سخن می‌گفت اظهار داشت: ورامین جزو اولین مناطقی بود که خانه‌های بهداشت در آن تکمیل شد، در خانه‌های بهداشت مراقبت‌های اولیه درمانی برای مردم انجام می‌شود.

محرومیت شهرستان ورامین

سرپرست شبکه بهداشت ورامین گفت: با طرح نظام شبکه دیگر مرگی به عنوان مرگ کزاز و فلج اطفال نمی‌بینید، این‌ها از خدمات دولت جمهوری اسلامی است، زمانی که مریض به بهورز مراجعه می‌کند، پرونده‌ای تشکیل می‌شود که تمام مشخصات درمانی در آن ذکر می‌شود.

وی با بیان این که ورامین یکی از کانون‌های سل کشور است گفت: سالانه بیش از ۱۲۰ بیمار سلی را پیدا می‌کنیم و ثبت می‌کنیم، تا ۵ سال پیش هزینه درمان بیمار سلی بیش ۸۰۰ میلیون ریال می‌شد که همه این هزینه را دولت می‌دهد و اغلب مردم از آن خبر ندارند.

بختیاری با اشاره به ریشه‌کنی بیماری هاری عنوان کرد: ما امروز یک مورد مرگ به علت هاری نداریم، این بیماری با تزریق یک واکسن در شبکه بهداشت درمان می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت ورامین با بیان این سئوال که «چه عاملی باعث می‌شد که یک سگ هار یک شخص را گاز بگیرد» گفت: گاهی بی‌مبالاتی خود ما گریبانگیر ما می‌شود، اگر مردم کمک نکنند حوزه بهداشت موفق باشد.

ورامین از هم گسیخته‌ترین شهر در زمینه فاضلاب شهری

وی تصریح کرد: متاسفانه فاضلاب خانه‌ها همه در کوچه‌ها پخش می‌شود، آبی که از فاضلاب‌ها رها می‌شود منشا میکروب‌ها و بیماری‌ها است، در بحث فاضلاب نظام هیچ شهری را از هم گسیخته‌تر از ورامین ندیدم، چه کسی این کار را می‌کند، خود مردم، نظام بهداشت بدون همکاری مردم کار آمد نیست.

آگاهی برای پیشگیری از بیماری وبا

بختیاری بیماری وبا را رایج‌ترین بیماری در فصل تابستان دانست و با بیان هزینه بیش از ۱۰  میلیون ریالی این بیماری برای دولت از مردم خواست موارد بهداشتی برای پیشگیری از این بیماری را رعایت کنند.

این مسئول سپس به ساختمان جدید بیمارستان شهید مفتح اشاره کرد و گفت: این ساختمان را دولت قبول کرده که کامل بسازد، این ساختمان اصلا برای بیمارستان بنا نشده بود و امروز مشکلات فراوانی داریم.

سیمای محرومیت درمانی شهرستان ورامین را برای دولت مطرح کنید

سرپرست شبکه بهداشت ورامین افزود: ما در ورامین در حوزه درمان مشکل داریم، کمبود دکتر جراح داریم، از امام جمعه محترم و نماینده شهرستان و فرماندار شهرستان استمداد می‌خواهیم، ورامین جزو شهرستان برخوردار محسوب می‌شود، پزشکان متخصصی که باید بیایند بخشی از خدمت خود را در شهرستان‌های محروم بگذرانند چون ورامین محروم نیست مجوز ندارند بیایند و ما در برخی شیفت‌های خود مشکل پزشک داریم.

بختیاری گفت: اتباع بیگانه جزو سرانه بهداشتی محسوب نمی‌شوند اما خدمات بهداشتی می‌گیرند، باید سیمای محرومیت درمانی شهرستان را به دولت نشان دهیم، اگر دولت سیما را ببیند قطعا متقاعد خواهد شد.

وی اضافه کرد: چندین سال است آیت‌الله محمودی دارند زحمت می‌کشند تجملات در عروسی و عزاداری را از بین ببرند، چقدر ما از این هزینه‌ها می‌کنیم که سودی به حال متوفی ندارد، بیاییم ثلث مال خود را در جهت سلامت همگانی خرج کنیم که در عقبی به درد ما بخورد.

fars

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.