خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » توضیحات دکتر بابک بختیاری در خصوص بیماری وبا

توضیحات دکتر بابک بختیاری در خصوص بیماری وبا

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا ؛ رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان های ورامین و قرچک گفت: رعایت اصول بهداشتی مهمترین عامل در پیشگیری از بیماری وبا است.

دکتر بابک بختیاری جم گفت: بیماری التور در صورتی که زود تشخیص داده شود با کنترل و ارائه داروهای مناسب قابل درمان است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مسائلی که در زمینه بیماری وبا باید مورد توجه قرار گیرد، پیشگیری و آگاهی دادن به مردم در زمینه استفاده از آب و سبزی های سالم است.

بختیاری بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۰ هزار جزوه آموزشی درباره بیماری وبا در ورامین توزیع و آموزش های لازم برای مقابله با این بیماری به شهروندان ارائه شده است.

وی افزود: در بحث آموزش نیز تاکنون یک هزار و ۲۴۰ طرح درس در مورد بیماری وبا تهیه شده و عوامل پزشکی، بهیاران و نیروهای شبکه های بهداشت شهرستان تحت این آموزش قرار گرفته اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان های ورامین و قرچک گفت: همچنین با تشکیل جلسه های مشترک با آموزش و پرورش، راه های احتمال ابتلا به بیماری وبا و مقابله با این بیماری برای آگاهی دانش آموزان ارائه شده است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر کمیته های مختلف آموزش، پیشگیری و درمان وبا در شهرستان ورامین تشکیل شده و فعالیت های خود را به منظور پیشگیری از ابتلا افراد به این بیماری آغاز کرده اند.

بختیاری جم گفت: میکروب این بیماری با چسبیدن به روده باعث اسهال آبکی شده و در شش ساعت ۱۰ درصد از آب بدن بیمار را کاهش می دهد و با ایجاد شوک به بیمار در صورت عدم کنترل و درمان به مرگ منجر می شود.

رییس شبکه بهداشت ورامین افزود: در روزهای اخیر از کارگاه های شهرستان و شهرک صنعتی چرمشهر بازدیدهای لازم انجام و مسائل بهداشتی آنان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: با توجیه پزشکان شهرستان نسبت به احتمال شیوع بیماری وبا ،مقرر شده تا موارد مشکوک به آزمایشگاه ارجاع داده شوند.

بختیاری بیان کرد: تاکنون هیچ موردی از ابتلای شهروندان ورامین به بیماری وبا گزارش نشده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.