خانه » اخبار و رویدادها » دیدار رئیس ارشاد ورامین با خانواده خبرنگار شهید

دیدار رئیس ارشاد ورامین با خانواده خبرنگار شهید

81084885-5565086

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین گفت: شهیدان انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس با تقدیم جان خود در راه اسلام ، به عنوان خبر سازترین انسان های روزگار و تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می شوند.

جعفر کاظمی روز چهارشنبه در دیدار با خانواده خبرنگار شهید اکبر سعیدی گفت: دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، یادآور خاطرات دلیرمردان و شیرزنانی است که با ایثار و از خود گذشتگی و تقدیم جان خود، از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش های اسلام حراست کرده و امنیت و اقتدار را به ایران اسلامی ارزانی داشتند .

وی گفت: در این بین خبرنگاران شهید که رسالت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام را برعهده داشتند، با تقدیم جان خود، به منبع خبری مهم و ارزشمند تبدیل شدند و به عنوان عمیق ترین تیترخبری نظام مقدس جمهوری اسلامی جاودانه گشتند.

وی تصریح کرد: امروز همه مردم و مسوولین وظیفه دارند تا با تکریم شهیدان و خانواده معظم آنان، راه پرصلابت آنان را پیموده و زمینه ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت را که تنها راه مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان است را فراهم آورند.

شهید اکبر سعیدی در سال ۱۱۳۳۹ در خانواده ای مذهبی در شهر تهران دیده به جهان گشود و دلیل موقعیت شغلی پدر به مشهد مهاجرت و در آنجا به ادامه تحصیل پرداخت.

در دوران مبارزات انقلابی مرم ایران اسلامی علیه رژیم ستم شاهی، باوجود جوانی از محضر آیات عظم قمی و شیرازی بهره برد و در مبارزات شرکت می کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به اتفاق خانواده به تهران عزیمت کرد و فعالیت های خود را در مدرسه علوی ادامه داد و پس از مدتی وارد سپاه پاسداران محافظ صدا و سیما شد .

به دلیل علاقه وافر به امر خبر و گزارش، در سال ۶۱ وارد گروه رادیو جبهه و جنگ شد و بیش از ۵ سال با حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل از رشادت و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام گزارش تهیه کرد و در این مسیر بارها مجروح گردید و بمباران شیمیایی رژیم بعث، دچار مصدومیت شیمیایی شد.

شهید اکبر سعیدی در سال ۱۳۷۱ پس از تحمل سال ها رنج و مشقت ناشی از جراحت های وارد شده در دوران هشت سال دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به همرزمان شهیدش پیوست.

پیکر پاک و مطهر شهید اکبر سعیدی در گلزار شهدای امامزاده بی بی زبیده قرچک به خاک سپرده شده است .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.