خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » نصب بر چسب بر روی دیوار و درب منازل شهر ممنوع است

نصب بر چسب بر روی دیوار و درب منازل شهر ممنوع است

شهردار ورامین از ممنوعیت نصب پوستر و برچسب بر روی دیوار و درب منازل خبر داد.

علی حیدریان اظهار داشت : بر اساس ماده ۹۲ و تبصره ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها ،نوشتن هر نوع مطلب و یا الصاق هر نوشته ای بر روی دیوار های شهر که مخالف مقررات شورای اسلامی شهر باشد ممنوع بوده و متخلفین علاوه بر تأدیه خسارت مالکین ،محکوم به پرداخت جریمه نقدی خواهند شد.

وی اظهار داشت :در راستای رفع مشکلات و ناهنجاری های دیداری و اجتماعی ،شهرداری ورامین روزانه اقدام به پاکسازی دیوارهای سطح شهر از پوستر ها و برچسب های تبلیغاتی می نمایدکه این امر هزینه های زیادی را به شهرداری که با کمک های مردمی اداره می شود متحمل می نماید.

وی گفت :شهرداری ورامین محل های مشخصی را در مناطق چهارگانه سطح شهر با تابلو قاب های رنگی جهت نصب پوستر و بر چسب مشخص نموده و کلیه شرکت ها و موسسات تجاری و اداری خصوصی و دولتی جهت انجام تبلیغات خود فقط مجاز به استفاده از اینگونه فضاهای مشخص می باشد.

شهردار ورامین تصریح کرد:در صورت مشاهده تخلف شرکت ها و موسسات با آنان برخورد خواهد شد .

عضو شورای اسلامی شهر ورامین نیز در این خصوص گفت : ساز و کار مشخصی برای برخورد با رفتار غیر منطقی مدیران برخی از صنوف که برای تبلیغات خوداقدام به نصب تراکت و یا برچسب بر درب منازل می کنند وجود ندارد .

محسن رضایی گفت : در شرایطی که طبق قانون نصب هرگونه برچسب های تبلیغاتی بر روی درب منازل ممنوع است، برخی از شرکت های غیرمجاز بدون توجه به قانون و هشدارهای شهرداری به این رویه ادامه می دهند و زیبایی شهر را با این اقدام غیرقانونی از بین می برند.

وی گفت : نصب برچسب تبلیغاتی مراکز بر روی درب منازل و دیوار خانه ها علاوه بر اینکه تهدیدی جدی برای زیباسازی شهری قلمداد می شود، هزینه های زیادی نیز به منظور پاکسازی روی دوش شهرداری می گذارد .

وی افزود : لغو امتیاز و قطع خطوط تلفن مراکز نیز نتوانسته از این اقدام غیر قانونی جلوگیری نماید و از آنجا که این تجارت برای افراد پر سود است، بلافاصله نسبت به خرید خط جدید و جایگزینی شماره ها اقدام می کند.

رضایی اظهار داشت : شهرداری ورامین در نظر دارد با جریمه مالی، همکاری دستگاه های قضایی و انتظامی و همچنین جلوگیری از چاپ این برچسب ها در محدود کردن فعالیت های آنان اقدام و این موضوع را دستور اجرا قرار دهد .

ایرنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.