خانه » اخبار و رویدادها » محمودی: مسئولان منطقه مانند گذشته پیگیر راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی باشند

محمودی: مسئولان منطقه مانند گذشته پیگیر راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی باشند

خبرگزاری فارس: فتنه‌گران لیاقت پذیرش هیچ مسئولیتی را ندارند

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: انسان متقی همیشه به یاد خدا است، ترس دارد که مبادا دچار غفلت شود و شادمان است برای فضل و رحمت الهی که نصیب او شده است.

سبک زندگی اسلامی

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: یکی از گناهان اسلامی از نگاه اسلام بخل است، یکی دیگر از مصادیق گناه اسراف است، اسلام به‌طور صریح از موارد اسراف نهی می‌کند.

وی با بیان روایات معصومین (ع) تصریح کرد: اسراف برای مال فسادآور و برای بدن زیان‌آور است، خروج از اعتدال و میانه‌روی اسراف است، اگر میانه‌روی را رعایت نکنیم فعل حرامی مرتکب شدیم، صریح آیات قرآن بر این مساله دلالت دارد.

محمودی گفت: در روایت دیگری رسول خدا (ص) فرمودند «هرگاه لقمه‌ای از شما افتاد آن را پاک کنید»، تعبیر این است که غدا را باقی نگذارید برای شیطان، حال تکلیف ما در این میهمانی‌ها و رستوران‌ها چه خواهد شد، این‌ها عواقب دارد، باید از عاقبت این اسراف‌ها ترسید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران گفت: ما حق اسراف نداریم، این موارد بسیار در زندگی ما تاثیرگذار است، در این میهمانی‌ها مسئولیت بر عهده ما است.

وی با بیان حدیثی از امام علی(ع) اظهار داشت: «هروقت خداوند خیر بنده‌ای را بخواهد او را از سوء تدبیر و اسراف دور می‌کند»، آن کسی که اسراف نمی‌کند شخصیت دارد نه کسی که ریخت و پاش می‌کند.

تقدیر از برگزاری همایش ستارگان جاوید

وی در خطبه دوم نیز پس از توصیه به تقوا و تقدیر و سپاس از مرکز رسیدگی به امور مساجد و سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران تصریح کرد: روحانیت و طلاب حوزه‌های علمیه هم اهل علم بودند و هم عمل، روحانیت قریب به دو برابر دیگر اقشار شهید تقدیم کرده‌اند.

محمودی گفت: حضور در سنگر حوزه‌های علمیه و کسوت سربازی امام عصر (عج) را باید قدر دانست و بنابراین جوانان عزیز ما با حضور در حوزه‌های علمیه این راه مقدس را ادامه دهند.

سالروز تاسیس کمیته امداد و نیز روز احسان و نیکوکاری

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به سالروز فرمان امام(ره) برای تاسیس کمیته امداد گفت: این نهاد اثر ماندگار حضرت امام(ره) و منشاء خدمات فراوانی است.

وی روز احسان و نیکوکاری را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: آنچه در توان است جهت یاری رساندن به دیگران به کار بندید.

رعایت حرمت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) در ایام سال نو

خطیب امروز نماز جمعه ورامین با بیان اینکه ایام سال نو با ایام فاطمیه مواجه است، گفت: توصیه می‌کنیم که تعطیلات سال جدید مقارن با ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) است باید حرمت این بانوی بزرگوار حفظ شود.

وظیفه اتحادیه‌های صنفی تنها صدور جواز نیست

وی سپس روز تربیتی و تربیت اسلامی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: امور تربیتی در کشور ما بسیار مهم است، باید مراقب باشیم،وظیفه آموزش و پرورش تربیت است اما محیط خانه نخستین محیط تعلیم و تربیتی است.

محمودی تصریح کرد: امروز در فضای جنگ نرم یکی از اهداف دشمنان فروپاشی جنگ نرم است، این افراد که با دیش‌های ماهواره منازل خود را مورد تاخت و تاز قرار می‌دهند بیشتر فکر کند، من دلسوزانه می‌خواهم شما هم از آن‌ها بخواهید امروز اگر تعلل کنند فردا دیر است.

وی اسلامی‌سازی بازارها و برخی فروشگاه‌ها را خواستار شد و گفت: باید بازارهای ما اسلامی باشد، اتحادیه‌های اصناف با کسبه‌ای که حرمت این شغل را شکستند برخورد کنند، وظیفه اتحادیه‌های صنفی فقط صدور جواز نیست.

این مسئول ادامه داد: از طرفی مردم هم باید همت کنند، شما که می‌خواهید پول خرج کنید از یک کاسب متدین و کسی که ظواهر شرعی را رعایت می‌کند خرید کنید، طوری رفتار کنید تا آن فروشنده با ظاهر آنچنانی بداند در میان مردم جایگاهی ندارد، مردم و مسئولان دست در دست هم دهیم و در برابر الگودهی فرهنگ منحط غرب ایستادگی کنیم.

فرمان رهبری در ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

وی با اشاره به صدور فرمان مقام معظم رهبری در ۲۴ بند جهت اقتصاد مقاومتی گفت: بسیاری از فرامین رهبری ۱۰۰ درصد اجرایی نشده است، مدیران فارغ از شعار وارد میدان شوند، باید صنعت‌های خرد و کلان را تقویت کرد، این کشور امروز در مواجه با دنیای کفر چاره‌ای جز روی پای خود ایستادن ندارد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران گفت: ما باید با اقتصاد مقاومتی توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم، انتظار داریم دولتمردان با جدیت توصیه‌های رهبری را اجرایی کنند.

راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی ورامین

وی افزود:در بند ۱۱ این دستور رهبری “توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به‌منظور انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تامین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج” را مورد اشاره قرار دادند،بنده با جدیت عرض می کنم دولت مصوبه منطقه ویِژه اقتصادی ورامین را پیگیری کنند،این مصوبه نباید روی زمین بماند.

امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: مسئولان منطقه نیز مانند گذشته پیگیر راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی باشند، نباید بگذاریم مصوبه‌ای با این اهمیت که در راستای فرامین رهبری نیز است، معلق بماند.

در برابر هر جریان که بخواهد سران فتنه را تبرئه کند خواهیم ایستاد

وی با اشاره به جسارت برخی رسانه‌ها و مطبوعات به احکام نورانی اسلام و نیز ذکر برخی موارد در مورد سران فتنه گفت: چه شده برخی معاندان سر بر آورده و زمزمه آزادسازی سران فتنه را دارند ما نمازگزاران جمعه ورامین امروز ضمن محکومیت توهین به مقدسات مردم در برابر هر کس و جریانی که بخواهد سران فتنه را تبرئه کند خواهیم ایستاد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.