خانه » اخبار و رویدادها » دانشگاه بین الملل ورامین در یک قدمی آغاز به کار

دانشگاه بین الملل ورامین در یک قدمی آغاز به کار

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، عصر دیروز در این بازدید که خوانساری فرماندار، محسن عابدلو رییس شورای اسلامی شهر و مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین حضور داشتند، دکتر علی اصغر پیوندی و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه شهید بهشتی با زیرساختها و پتانسیل موجود در فضای دانشگاه بین الملل ورامین که توسط شهرداری بنا شده است، آشنا شدند.

در این جلسه مقرر شد نمایندگانی از جانب امام جمعه و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر، اداره بهداشت و درمان و فرمانداری شهرستان ورامین معرفی شوند تا در نحوه استقرار دانشگاه بین الملل شهید بهشتی در ورامین تسریع ایجاد شود.

در این دیدار محسن خوانساری با تاکید بر شروع به کار این دانشگاه افزود: در پی سفر وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت دهم به شهرستان ورامین ، استقرار شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در شهرستان ورامین به تصویب رسید که این امر در توسعه فرهنگی و اجتماعی شهرستان نقش به سزایی دارد و حال این انتظار هست که با توجه به فضای مناسبی که شهرداری در اختیار قرار داده مسئولان امر نیز در آغاز به کار این دانشگاه و جذب دانشجو تسریع کنند.

فرماندار شهرستان ورامین گفت: توافقات لازم در خصوص جذب دانشجو در این واحد دانشگاهی بین مسئولین شهرستانی و دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته و باید با رفع مشکلات و موانع، هرچه سریعتر این امر اجرایی شود.

لازم به ذکر است طبق قول مسئولان گذشته، مقرر شده بود این دانشگاه در رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشجو بپذیرد و پس از پیگیری های مداوم مسئولان شهرستان ورامین و موافقت مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، این انتقال مورد تصویب شورای گسترش قرار گرفت و مقرر شد که از مهر ماه ۱۳۹۱ دانشجویان جدیدالورود پزشکی برای تحصیل به ورامین بیایند که با گذشت زمان و تغییر مدیریت ها این مهم به پذیرش دانشجویان پرستاری رسید.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی نیز پیش از این تأکید کرده بود: رییس وقت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در اثر پیگیری مسئولان شهرستان و اطلاع از مطالبه ۳۰ ساله مردم، اعلام کرد که دانشگاه بین الملل علوم پزشکی شهید بهشتی از قشم به ورامین منتقل خواهد شد و در صورت آمادگی شهرستان از ترم بهمن ۱۳۹۲ اقدام به پذیرش دانشجو خواهد کرد و در این رابطه نامه مشترکی با امضای بنده، آیت الله محمودی امام جمعه و خوانساری فرماندار ورامین به وزیر علوم تقدیم شد تا هر چه سریعتر روند شروع به کار شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ورامین آغاز شود.

نقوی حسینی گفت: در جلسه با وزیر بهداشت و درمان مراتب اعتراض مسئولان شهرستان نسبت به عدم شروع به کار این دانشگاه اعلام شد و دکتر هاشمی نیز از عدم آغاز به کار دانشگاه بین الملل علوم پزشکی شهید بهشتی در ورامین به شدت ابراز ناراحتی کرد.

این نماینده مجلس متذکر شد: وزیر بهداشت در این جلسه دستور داد که تعهدات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هر چه سریعتر عملیاتی شود و این دانشگاه در ورامین مستقر و هرچه سریعتر اقدام به جذب دانشجو کند.

مسئولان منطقه نیز با توجه به فضای بسیار مناسب و پتانسیلهای موجود شهرستان با استقرار دانشگاه پرستاری مخالفت کردند که این امر سبب شد تا دکتر پیوندی به همراه اعضای هیئت رئیسه دانشگاه شهید بهشتی بازدید میدانی از امکانات موجود داشته باشند، که نتیجه این بازدید جلب نظر دکتر پیوندی و همکاران وی در خصوص جذب دانشجویان رشته های پزشکی بود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.