خانه » اخبار و رویدادها » تذکر شدید به وزیر صنعت در خصوص سیاست های غلط واردات بی رویه ی دام

تذکر شدید به وزیر صنعت در خصوص سیاست های غلط واردات بی رویه ی دام

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران گفت: دولت بدون توجه به دامداران ایرانی، دام زنده به کشور وارد می کند و این امر سبب می شود که دامدار ایرانی با ورشکستگی روبرو شود.

سید حسین نقوی حسینی با انتقاد شدید از روند واردات دام به کشور اظهار داشت: در حال که دامداران گوشت های پرواری با گرفتن وام و قرض های کلان سعی دارند تا ضمن بهره اقتصادی برای خود، چرخ تولید داخلی را هم بچرخانند، واردات بی رویه دام این افراد را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران افزود: این افراد در موقع فروش محصولات دامی خود به دنبال آن هستند تا اقساط خود را بپردازند اما دولت بدون توجه به این افراد، دام زنده به کشور وارد می کنند و این امر سبب می شود که دامدار ایرانی با ورشکستگی روبرو شود.

وی ادامه داد: اغلب دام هایی که از شرق کشور نیز وارد می شوند از کم ترین استانداردهای بهداشتی برخوردار بوده و اغلب مریض و بیمار هستند و این امر خسارات جبران ناپذیری به دامدار ایرانی وارد می کند، زیرا نبود نظارت بر واردات صحیح و قرنطینه نشدن این دامها از سوی وزارت بهداشت، با ورود انواع بیماریها و افزایش  هزینه های بهداشت و درمان همراه خواهد بود.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اکثر دام های وارداتی به دلیل نداشتن کیفیت لازم، با مبالغ پایین و ارزانی توزیع می شود و این امر ضربات جبران ناپذیری را به دامداران وارد می کند.

نقوی حسینی اضافه کرد: بنده به شدت به وزیر صنعت، معدن و تجارت تذکر دادم که بسیاری از دامداری های کشور به جهت سیاست های غلط وارداتی تعطیل شده و یا با مشکلات جدی مواجه شده اند که باید در این زمینه دولت فکر اساسی کند.

این مسئول عنوان کرد: نمایندگان مجلس علاوه بر وزیر صنعت به وزرای جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان تذکر دادند که اگر بنا بر واردات دام هم باشد باید با رعایت اصول بهداشتی و با قرنطینه کامل انجام گیرد.

گفتنی است شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا به عنوان قطب کشاورزی استان تهران محسوب می شوند و اغلب گوشت قرمز مورد نیاز استان از این منطقه تأمین می شود اما سیاستهای غلط وارداتی بسیاری از دامداران این منطقه را با مشکلات اساسی مواجه ساخته است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.