خانه » اخبار و رویدادها » صادرات۱۵هزار رأس دام ورامین به خارج/کویت وعراق مشتریان دام ورامین

صادرات۱۵هزار رأس دام ورامین به خارج/کویت وعراق مشتریان دام ورامین

شهرستان ورامین از دیرباز با تولیدات گسترده اش در زمینه دامپروری به عنوان قطب تولید گوشت قرمز در استان تهران محسوب شده  به طوری که بسیاری از نیازهای منطقه توسط دامداران ورامینی تأمین می شود.

امروز با همت و تلاش دامداران ورامینی در بیش از دو هزار واحد دامپروری فعال، شهرستان ورامین علاوه بر تأمین گوشت مورد نیاز منطقه، بیش از ۶۰ درصد نیاز پایتخت کشور را نیز تأمین می کند و اگر مشکلات و نیازهای دامپروری ورامین توسط مسئولان رفع شود می توان شاهد موفقیت های بیشتری در این حوزه بود.

صادرات دام های سبک و سنگین ورامین به خارج از کشور

شاید اگر تا چند سال پیش کسی سخن از صادرات دام های سبک و سنگین ورامین به میان می آورد، بسیاری آن را امری سخت و حتی غیر ممکن می دانستند اما امروز دامپروران ورامینی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی توانسته اند در صادرات دام نیز وارد شوند.

dam

شهرستان ورامین در زمینه تولید دام علاوه بر تأمین نیازهای داخلی بویژه پایتخت، توانسته است در بازارهای خارجی به موفقیت های بزرگی برسد که صادرات ۱۵ هزار رأس در سال۹۳ نمونه این امر است.

تولید ۲۸۰ هزار تن گوشت قرمز توسط دامپروران ورامینی

محمد حسین تاجیک با اشاره به پتانسیل و ظرفیت های مختلف در بخش دامپروری شهرستان ورامین اظهار داشت: خوشبختانه بخش دامپروری شهرستان ورامین  با فعالیت سرمایه گذاران و فعالان این بخش مسیر موفقیت را با سرعت طی می کند.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان ورامین افزود: امروز شهرستان ورامین علاوه بر تأمین نیاز منطقه در زمینه گوشت قرمز، توانسته است نیازهای مناطق اطراف بویژه تهران را نیز تأمین کند.

وی ادامه داد: دامپروران ورامینی در سال گذشته توانستند با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود، بیش از ۲۸۰ هزار تن گوشت قرمز را تولید کنند که گوشت قرمز مازاد نیاز شهرستان به استان های دیگر فرستاده می شود.

تاجیک اضافه کرد: هم اکنون بیش از دو هزار واحد دامپروری در سطح شهرستان ورامین فعال هستند که از این میزان بیش از یک هزار واحد پرواری بوده و ۱۹۳ واحد نیز واحد گوسفندی و بزی و مابقی واحدها شیری هستند.

صادرات دام ورامین به کویت و عراق

دکتر علی مقدم نیز با اشاره به فعالیت دامپروران ورامین در صادرات اظهار داشت: اگرچه شهرستان ورامین در تولید گوشت مورد نیاز پایتخت نیز نقش مهمی را ایفا کرده و بین ۶۰ تا ۷۰ درصد نیاز تهران را تأمین می کند اما امروز دامپروران ورامین در زمینه صادرات دام نیز فعال شده اند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان ورامین افزود:‌در سال گذشته کشورهایی نظیر کویت و عراق و منطقه کردستان مشتریان دام ورامین بودند و دامپروان ورامینی به این کشورها و مناطق، دام صادر کردند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۵ هزار رأس دام به کشورهای مختلف صادر شد که از این میزان ۱۲ هزار دام سبک و سه هزار دام سنگین به کویت و عراق و منطقه کردستان صادر شد.

مقدم اضافه کرد: نظارت دامپزشکی شهرستان ورامین بر روند کشتار دام ها به صورت منظم انجام شده و مأموران دامپزشکی در کشتارگاه های تعیین شده مستقر و بر روند امور نظارت کامل دارند.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.