خانه » اخبار و رویدادها » مراسم میهمانی لاله ها در ورامین برگزار شد

مراسم میهمانی لاله ها در ورامین برگزار شد

IMG15374982

مراسم میهمانی لاله ها با حضور مسئولان و قشرهای مختلف مردم در گلزارهای شهدای جنوبشرق استان تهران برگزار شد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، عصر امروز و همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر مراسم میهمانی لاله ها در گلزارهای شهدای جنوبشرق استان تهران با حضور ائمه جمعه، روحانیون، مسئولان و مدیران اجرایی و اقشار مختلف مردم ولایتمدار این خطه برگزار شد.

در شهرستان ورامین آیین گلباران مزار شهدا در گلزار شهدای سید فتح الله، گلزار شهدای گمنام و گلزار شهدای حسین رضا برگزار شد و مردم ولایتمدار این خطه بار دیگر با آرمان های بلند شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

حجت الاسلام سید محسن محمودی در این آیین با اشاره به رشادت های شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: تاریخ انقلاب اسلامی هرگز ایثارگری ها، جانفشانی ها و رشادت های ملت سلحشور و غیرتمند ایران اسلامی را فراموش نخواهد کرد.

رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان تهران افزود: فضیلت زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و امروز اگر در کشور امنیت و عزت و شرف وجود دارد، به واسطه دستاوردهای انقلاب اسلامی است که لحظه‌ای از پاسداری و صیانت آن کوتاه نیامدیم.

وی با تاکید براینکه نباید شهدا و راه شهدا و آرمان‌های شهدا را به هیچ عنوان فراموش کرد، گفت: به هر بهانه و در هر زمانی باید از شهدا یاد کرد و از آرمان‌ها و باورهای شهدا گفت تا نسل جدید با آن آشنا شوند.

محمودی ادامه داد: ملت ایران مدیون شهدا هستند چرا که آنان با فدا کردن جان خود زمینه را پیشرفت آنان فراهم کردند به گونه‌ای که اکنون در دنیا از نام و نشان و هویت واقعی ایرانی اسلامی برخوردارند.

امام جمعه موقت ورامین یادآور شد: جوانان این مرز و بوم با ایثار و از خود گذشتگی علیه طاغوت و طاغوتیان زمان جنگیدند که ثمره آن شکل گیری انقلاب سراسر نور و ساقط شدن رژیم ستم شاهی بود.

وی در ادامه اقتدار و امنیت امروز ایران اسلامی را ثمره ایثار و از خودگذشتگی شهدا دانست و اضافه کرد: ملت ایران اسلامی برای دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب در طول این سال‌ها به ویژه در هشت سال جنگ تحمیلی شهدای زیادی را تقدیم کرده اند.

راه شهدا هیچگاه گم نخواهد شد/ تاریخ انقلاب اسلامی یادآور رشادت ملت ایران است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران فرهنگ شهدا را منشور سعادت و نجات انقلاب دانست و عنوان کرد: چراغی که شهدا بر سر راه ما افروختند، همیشه روشنگر راه ما است و تاریخ انقلاب حلقه جاوید و ماندگار هشت سال دفاع مقدس را که اعتلای استقلال و هویت دینی و ملی ما را به ارمغان آورد را فراموش نخواهد کرد.

این مسئول انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته از نهضت تاریخی عاشورا دانست و اظهار کرد: امروزه بخش عمده ای از وقایع و اتفاقات مهم حادث در جهان، ملهم و نشأت گرفته از انقلابی است که نهال آن به دست بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امام خمینی کاشته شد.

وی متذکر شد: تنها خون شهدای انقلاب شایستگی آبیاری چنین نهال مقدسی را داشته و از برکت خون شهدا امروزه نهال انقلاب به درختی تنومند و تناور تبدیل شده است.

رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان تهران با بیان این که شهدا با اهدای خون پاک خود نظام اسلامی را در برابر ترفندها و دسیسه های دشمنان بیمه کرده اند گفت: عمل به وصایا و پیام های شهدا و نیز صیانت از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی وظیفه آحاد مختلف جامعه است.

وی ادامه داد:  خانواده شهدا پرچمدار دینداری و ولایتمداری در جامعه هستند و عمق ارادت خود به اسلام و ارزشهای اسلامی را با تقدیم فرزندانشان نشان دادند و قدردانی از خانواده شهدا همواره وظیفه همه مسئولان و مردم بوده  و هست و هیچگاه نباید این ستارگان نورانی از یادها بروند

محمودی در پایان گفت: در شرایط کنونی دشمن تمام توان خود را برای تضعیف باورهای دینی و کم رنگ کردن آن بین جوانان بکار بسته و وظیفه ما در برابر این ترفند دشمنان فرهنگ سازی دینی و تقویت آن بین جوانان است.

عزت کشور مرهوت خون مطهر شهدای انقلاب اسلامی است

عباس برکان در حاشیه این مراسم اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک شجره طیبه دارای دشمنان زیادی است که ۸سال جنگ تحمیلی، تحریم اقتصادی و ترور دانشمندان این مرز و بوم نشان دهنده این دشمنی است، در جنگ تحمیلی یک دنیا در مقابل ایران ایستاد و انواع تحریم ها، فشارهای اقتصادی و تهاجم نظامی علیه این ملت صورت گرفت اما ایران اسلامی ایستاد و تسلیم نشد.

مسئول کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ورامین با اشاره به مجاهدت و ایثارگری‌های شهدا در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: عزت و عظمت امروز کشور مرهون ایثارگری های شهدای دفاع مقدس می باشد و اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در جهان سربلند می باشد، به برکت مجاهدت شهدای انقلاب اسلامی است و به فرموده قرآن کریم شهدا زنده هستند و نمی میرند و در پیشگاه الهی روزی می خورند، به همین خاطر شهدا نظاره گر اعمال هستند و باید ملت ایران طوری عمل کند که آرمانهای شهدا در جامعه صنعتی امروز گم نشود.

برکان اضافه کرد: یکی از نعمت‌های بزرگ دین اسلام شهادت است و امروز فرهنگ شهادت و یادواره شهدا باید ارتباطی بین نسل گذشته و حاضر باشد و ادامه راه شهدا هم بر همه واجب است، زیرا آینده و مقدرات نظام به دست همین ادامه دهندگان راه شهدا رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: شهدای ما با بصیرت و آگاهی راه امامت و ولایت جامعه را پیمودند و در این مسیر نیز شهادت را مقدم بر حیات مادی دانستند و امروز نیز خانواده های آن بزرگ مردان همان مسیر را با افتخار و سربلندی طی می کنند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ورامین اضافه کرد: امروز جوانان و نوجوانان باید با فرهنگ دفاع مقدس و شجاعت و سلحشوری های شهدای انقلاب اسلامی بیشتر آشنا شوند که این وظیفه مسئولین و خانواده ها است که زمینه این ارتباط را فراهم کنند و امروز جوانان این مرز و بوم الگوهایی نظیر شهیدان انقلاب را دارند و تا زمانی که چنین الگوهای بزرگی در جامعه وجود دارد، نباید نوجوان و جوان ما به سمت الگوهای غربی سوق پیدا کند.

این مسئول عنوان کرد: فراموش کردن شهدا بزرگترین آفت برای جامعه اسلامی است و شهدا همان کسانی هستند که از همه نعمات دنیای مادی، از خانواده، فرزند و زندگی گذشتند تا به نعمت اخروی پروردگار برسند و آن را به انسانیت هدیه دهند.

وی متذکر شد: شهدا رفتند تا امروز ملت ایران در آسایش و امنیت کامل زندگی کند، به همین خاطر پاسداری از خون مطهر شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی وظیفه همه مسئولان و مردم ایران است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.