خانه » اخبار و رویدادها » کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در ورامین افتتاح شد

کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در ورامین افتتاح شد

index

با حضور جمعی از مسئولان و به مناسبت دهه مبارک فجر، کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در ورامین افتتاح شد.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، عصر امروز و همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور جمعی از مدیران اجرایی، کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در ورامین افتتاح شد.

سرهنگ محمد کاشانی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس دارای مضامین و مفاهیم بلند و انسان سازی است و در این زمینه پژوهش ها و تألیفات بسیاری صورت گرفته که باید جوانان و نوجوانان با این کتب مأنوس شوند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس جنوبشرق استان تهران افزود: حیات روحی و معنوی یک جامعه به حفظ ارزش های اصیل و انسانی اخلاقی آن جامعه می باشد و از نگاه دین ارزش هایی مانند جهاد، شهادت از ارزش های قابل تکریم است.

وی با اشاره به ضرورت تبیین ارزش های دوران دفاع مقدس و همچنین یادآوری آن روزها برای نسل جوان ادامه داد: اگر جوانان ما بخواهند بدانند شهیدان چه کار بزرگی را انجام دادند باید با هدف های بلند آنها آشنایی پیدا کنند.

کتابخانه تخصصی دفاع مقدس به دنبال پاسخ دادن به شبهات نسل جوان است

کاشانی تبیین دوران دفاع مقدس برای مقابله با جنگ نرم دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: برای جلوگیری از ترویج فساد با ارتقای ایمان و اعتقادات مردم و جوانان، موانع برطرف خواهد شد و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و یادآوری دلاوری ها و رشادت های رزمندگان اسلام در طول ۸ سال دفاع مقدس هم نقش به سزایی در این زمینه دارد.

این رزمنده دفاع مقدس عنوان کرد: باید اقتدار و خودباوری مردم ایران و نیز نقش استکبار جهانی در جنگ تحمیلی هشت ‌ساله و آشنا ساختن مردم با نقشه‌های خارجی نیز مدنظر قرار بگیرد.

وی بیان داشت: باید به جهانیان این موضوع را فهماند که مردم ایران با همبستگی ملی و مشارکت عمومی که توسط امام خمینی(ره) فراهم شده در مقابل جبهه استکبار ایستادگی و در طول هشت‌سال جنگ تحمیلی از دستاوردهای انقلاب اسلامی حفاظت کرده است.

این مسئول دوران دفاع مقدس را مملو از حماسه، ایثار، فداکاری و کمک به همنوع عنوان کرد و گفت: انتقال ارزش‌های ناب دوران دفاع مقدس در آشنایی نسل جوان ایران اسلامی که عموماً نسلی پرسشگر و نخبه هستند بسیار مؤثر است و ایجاد کتابخانه تخصصی دفاع مقدس این هدف مهم را دنبال خواهد کرد.

کاشانی با یادآوری دوران اولیه پیروزی انقلاب اسلامی و تحمیل یک جنگ نابرابر بر ملت و انقلاب نوپای ایران، اظهار کرد: در دورانی که انقلاب اسلامی به سمت ارزش‌های اسلامی پیش می‌رفت کشورهای استکباری در قالب رژیم بعث و فرد شرور و خودمحور صدام در ۳۱ شهریور سال ۵۹ جنگی را علیه ایران آغاز کردند.

وی گفت: وقتی یک جنگی تحمیل می‌شود کشورهایی که صد درصد زیر ظلم قرار می‌گیرند از خود دفاع خواهند کرد و چون ایران ماهیت آن دینی است و مردم مسلمان آن می‌خواستند از زیر یوغ استکبار خارج شوند، تمام قد در این جنگ از نظام و انقلاب دفاع کردند.

این مسئول عنصر رهبری، مردم و نیروهای مسلح فداکار را محورهای تعیین‌کننده در پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی دانست و گفت: رهبری در هدایت جبهه خودی برای ایستادگی و مقاومت و مقابله با دشمن چنان تاثیری داشت که پیروزی قابل توجهی را برای کشور رقم زد.

وی در پایان دستاوردهای دفاع مقدس را ملی، منطقه‌ای و جهانی برشمرد و گفت: برای حفظ انقلاب، هوشیاری تمام قد در مقابل توطئه‌های دشمنان نیاز است و نیروهای مسلح نیز باید هر لحظه احساس کنند که ممکن است مورد تجاوز قرار می‌گیرند تا به آمادگی همه جانبه در حراست از انقلاب و کشور دست یابند کما اینکه اکنون نیروهای مسلح چه از نظر تجهیزات و چه از نظر آموزش از آمادگی لازم برخوردارند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.