خانه » اخبار و رویدادها » بازدید مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی از موسسه «رسول آفتاب»/ اثری دیگر از نویسنده توانای شهرستان

بازدید مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی از موسسه «رسول آفتاب»/ اثری دیگر از نویسنده توانای شهرستان

به گزارش ورامین سیتی به نقل از فارس، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی به‌همراه اعضای هیئت مدیره و مدیران این مجمع از انتشارات و موسسه فرهنگی هنری «رسول آفتاب» در شهر ورامین بازید و با مدیران و دست‌اندرکاران این موسسه به گفتگو نشستند.

در ابتدای این بازدید میثم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، ضمن تجلیل از دستاوردهای انتشارات «رسول آفتاب»، اظهار داشت: این‌گونه جلسات و دیدارها مایه برکت است و امیدوارم در چنین جلساتی با همفکری دلسوزان انقلاب به‌راهکارهایی برای حل  مشکلات نشر کشور برسیم.

در ادامه دیدار، رحیم مخدومی، مدیر انتشارات و موسسه فرهنگی هنری «رسول آفتاب» گفت: امیدوارم سنت حسنه بازدید و گفت‌وگو با اعضای مجمع ناشران انقلاب اسلامی روزبه‌روز تقویت شود تا افراد فقط در پوسته خودشان محدود نشده و بتوانند با تعامل، نقاط ضعفشان را به نقاط قوت تبدیل کنند.

 makhdoomi01

مخدومی با اشاره به‌آغاز فعالیت موسسه «رسول آفتاب» از سال ۱۳۸۸ و عرضه ۱۸ عنوان کتاب به بازار نشر کشور توضیح داد: بیشتر محصولات ما در خصوص تبیین ماجرای فتنه۸۸ و تاریخ و ادبیات دفاع مقدس است. تاکنون سه دوره جشنواره فتنه و هم‌چنین جشنواره داستان ۱۵ خرداد را در این موسسه برگزار کرده‌ایم.

او تصریح کرد: در موسسه ما تیم‌های مصاحبه، گردآوری اطلاعات، مستندسازی و مولفان زبده مشغول به‌فعالیت هستند که موفقیت‌های امروز ما مرهون تلاش‌های چهارساله این گروه‌هاست.

این عضو مجمع ناشران انقلاب اسلامی با اشاره به این نکته که موسسه ‌«رسول آفتاب» ۲۰ عنوان کتاب در دست انتشار دارد، ادامه داد:  مهم ترین اثری که در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد کتابی با عنوان احتمالی «بچه‌های ورود ممنوع» است که به واگویه خاطرات فرماندهان تخریب دوران جنگ می‌پردازد.

مخدومی افزود:  این کتاب هزارصفحه‌ای گوشه ای از خاطرات ۴۰فرمانده تخریب دفاع مقدس را روایت می‌کند که بنا داریم در آینده،خاطرات هر فرمانده را به‌صورت مجزا در یک کتاب منتشر کنیم. «بچه‌های ورود ممنوع» پس از اعمال دقت‌نظرهای لازم طی دو سه ماه آینده منتشر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایمان این است که برای شب‌های کل سال کودکان، در قالب یک یا چندین کتاب قصه‌هایی با مفاهیم عالی و با اهمیت با موضوعات تاریخی، اجتماعی، اعتقادی و دینی طراحی کنیم. برای این برنامه با برخی از موسسات و نهادها رایزنی کرده‌ایم و احتمال دارد این اثر به‌صورت مشترک منتشر شود.

در ادامه این دیدار مصطفی زمانی، عضو هیئت مدیره و مدیر انتشارات «پیام آزادی» با تجلیل از حرکت اصیل نشر «رسول آفتاب» ابراز امیدواری کرد که با برطرف شدن مشکلات حوزه نشر، ناشران بتوانند در مسیر مورد علاقه خود گام برداشته و از قید مسایل سخت‌افزاری و حاشیه‌ای رها شوند.

سپس حاضران به تبیین نقطه‌نظرات خود درخصوص مسایل نشر و بالاتر رفتن کیفیت و کمیت آثار و  محصولات انتشارات «رسول آفتاب» پرداختند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.