خانه » اخبار و رویدادها » نشست خبری پنجمین جشنواره مردمی رسول آفتاب برگزار شد/ ۲سال است به جرم انقلابی‌گری، درب‌های وزارت ارشاد به روی ما بسته است

نشست خبری پنجمین جشنواره مردمی رسول آفتاب برگزار شد/ ۲سال است به جرم انقلابی‌گری، درب‌های وزارت ارشاد به روی ما بسته است

نشست خبری پنجمین جشنواره مردمی رسول آفتاب با حضور رحیم مخدومی، دبیر جشنواره و محمدحسن ابوحمزه دبیر بخش بین‌الملل این جشنواره با حضور اصحاب رسانه در محل سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد.

مخدومی در ابتدای این نشست گفت: ما از امروز آغاز پنجمین جشنواره مردمی رسول آفتاب را اعلام می‌کنیم و امسال با سرلوحه قراردادن یک شعر موضوعات را اعلام خواهیم کرد و موضوعات جشنواره ذیل شعار «من انقلابی‌ام» اعلام خواهد شد.

makhdoomi

وی افزود: سه سرفصل فتنه، بیداری و مقاومت برای این جشنواره در نظر گرفته شده است. در ذیل موضوع فتنه، موضوعات فتنه ۸۸ و بازگشت فتنه‌گران را داریم و در موضوع بعدی نیز به مسائل تحریف خط فکری حضرت امام است، اسلام تکفیری و تشیع انگلیسی و موضوع فتنه صهیونیستی در سرزمین منا خواهیم پرداخت. همچنین در ذیل موضوع بیداری به بیداری اسلامی و روشنگری جهانی، نامه امام خامنه ای به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، نهضت پیاده روی اربعین و واقعه ۷ تیر می‌پردازیم.

دبیر پنجمین جشنواره مردمی رسول آفتاب تصریح کرد: در مسئله مقاومت هم در این جشنواره به موضوع اقتصاد مقاومتی، مدافعان حرم، مسئله فلسطین و جنگ های نیابتی و حماسه آفرینان موشکی و فناوری هسته‌ای خواهیم پرداخت.

مخدومی با اشاره به اینکه جشنواره در سال‌های گذشته در حوزه داستان، خاطره، عکس و کاریکاتور برگزار می‌شد، امسال بخش شعر هم اضافه شده و ما این جشنواره را در ۵ بخش دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: تمام موضوعات ذکر شده نیازمند روحیه انقلابی است و تجربه نشان داده است که روحیه کرنش در مقابل بیگانه گره را کور تر کرده و گره گشا نیست. انقلابی گری منحصر در انقلاب ۵۷ نیست که تاریخ مصرف آن تمام شده باشد انقلابی گری شاید در سال ۵۷ نقطه عطفی داشت اما آغاز حرکت طویلی بود که اگر درست پیگیری شود و قله ها آن فتح شود مفهوم واقعی انتظار اتفاق می‌افتد. آنهایی که انقلابی گری را در انقلاب سال ۵۷ منحصر می‌کنند بعدا گرفتار سازش و کرنش در مقابل دشمنان انقلاب می‌شوند.

دبیر پنجمین جشنواره مردمی رسول آفتاب افزود: مستکبران دست از دشمنی خودشان برنداشته‌اند و دشمنی استکبار عمیق تر شده است و بیداری ایجاب می‌کند که انقلابیون هم انقلابی تر شده و الا گرفتار سازش و کرنش می شوند. اگر به توصیه های حضرت مقام معظم رهبری توجه کرده باشید هیچگاه توصیه به روحیه انقلابی از سکه نیافته است و همواره ایشان به جوانان پرشور وانقلابی امید داشته اند. این جوانان اثبات کرده اند که با روحیه انقلابی می توانند گره گشایی کنند. در فتنه های پس از انقلاب و به ویژه در عرصه فناوری هسته ای تنها روحیه انقلابی بود که جوانان پرشور را در صحنه نگه داشت و اینها را به قله موفقیت رساند.

مخدومی ادامه داد: نکته پایانی بنده توصیه مسئولین فرهنگی کشور است و می گویم اگر اینها هم به این روحیه انقلابی متمسک شوند و برای گره گشایی عزم خود را جزم کنند، قطعا از وضعیت کنونی بهتر خواهد بود. همواره ما در دولت های گذشته سهم نیروهای انقلابی و پرشور را کم دیده و معمولا اجحاف در حق نیروهای پرشور انقلابی صورت میگیرد و امسال ۲ سال است که درب‌های معاونت فرهنگی وزارت به جرم انقلابی بودن به روی جشنواره رسول آفتاب بسته است. ما از این دوستان عزیز و مسئولین محترم می‌خواهیم که به این مسائل توجه کنند.

مخدومی تصریح کرد: عربستان سعودی که تفاله استکبار است به ویزای ما اعتباری قائل نیست. حضرت امام به ما توصیه میکرد که استکبار جهانی را نه در قالب یک شیر بلکه یک سگ ببینیم. اگر کسی استکبار جهانی را شیر ببیند تفاله های آن را شغال می بیند اما اگر سگ ببیند تنها راه مقابله با او را مقاومت و ایستادگی خواهد یافت. ما به عنوان بخشی از هنرمندان جامعه داریم نگاه هنرمندان جامعه را که نگاه مردمی است. به عنوان هدیه به مسئولین تقدیم می‌کنیم.

رحیم مخدومی در پایان نشست، مهلت ارسال آثار به این جشنواره را ۱۰ آذر اعلام کرد.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.