خانه » اخبار و رویدادها » بدهی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی شهرداری ورامین به شرکت گاز

بدهی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی شهرداری ورامین به شرکت گاز

IMG08061084

تعطیلی برخی جایگاه های سوخت در شهرستان ورامین باعث ناراحتی رانندگان و شهروندان شده که متأسفانه پس از گذشت بیش از دو سال هنوز اقدام مطلوب و موثری برای راه اندازی مجدد این جایگاه ها صورت نگرفته است.

به گزارش ورامن سیتی به نقل از مهر، سالیان گذشته دو جایگاه سوخت با تهیه زمین و تجهیز امکانات لازم توسط شهرداری ورامین در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت اما این پیمانکاران به دلیل عدم اخذ تعهدات مستحکم، بدهی های خود را به شرکت گاز پرداخت نکرده اند و شرکت گاز به عنوان متولی تأمین گاز جایگاه های CNG به دلیل عدم پرداخت بدهی توسط جایگاه داران CNG از تحویل گاز به آنها جلوگیری کرد و اکنون بدهی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی این دو جایگاه باعث محروم شدن مردم ورامین از گاز این جایگاه ها شده است.

بیش از دو سال از تعطیلی جایگاه های متعلق به شهرداری ورامین می گذرد

یکی از رانندگان ورامین در حالی که بسیار ناراحت و نگران بود اظهار داشت: بیش از دو سال است که جایگاه های متعلق به شهردای ورامین تعطیل شده اند و چرا بدهی صاحبان پمپ های گاز باید منجر به سرگردانی عده ای راننده که از این راه امرار معاش می کنند، شود و صدها راننده وسایل نقلیه گازسوز در شهرها و روستاهای اطراف به دنبال تامین سوخت خودروی خود هستند.

حسین عندلیبی اضافه می کند: دولت و مسئولان همواره اعلام می کنند که بنزین باعث آلودگی هوا می شود و مردم را ترغیب به گازسوز کردن خودروهای خود می کنند و من نیز پس از تبلیغات بسیاری که در زمینه گازسوز کردن خودروها می شد، خودرو خود را تبدیل کردم، اما این خودروی گازسوز نیاز به گاز دارد و متأسفانه تعداد محدود جایگاه های گاز در ورامین مشکلات عدیده ای را برای مردم ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: تعطیلی جایگاه سوخت سبب سرگردانی رانندگان برای سوختگیری شده به طوری که باید مدت زمان زیادی را  در صف گاز بمانند یا بنزین آزاد بزنند.

تعدادی از رانندگان تاکسی ها و خودروهای حمل و نقل درون و برون شهری ورامین نیز اعلام کردند که با افتتاح جایگاه گاز شهرستان، ۲۰۰ لیتر از سهمیه سوخت بنزین ماهیانه خودروهایشان کاسته شده ولی این جایگاه ها سرویس دهی نامطلوبی داشته و الان بیش از دو سال است که دو جایگاه تعطیل شده و مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.

پیمانکاران مبالغ گازهای مصرفی را به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نداده بودند

محمدحسن فرجی رییس وقت شورای شهر ورامین در ۱۵ دیماه ۱۳۹۱ در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: پیمانکاران این دو پمپ گاز مبالغ گازهای مصرفی را به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نداده بودند که همین امر موجب بدهی فراوان این دو پمپ گاز و تعطیلی آن شده است.

وی گفت: در همین راستا جلسات متعددی را همراه با فرماندار شهرستان ورامین و نیز رضا کارخانه شهردار ورامین با مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برگزار کردیم و به تفاهماتی در این زمینه دست یافتیم.

فرجی در ادامه افزود: طبق این توافقات این دو جایگاه CNG  ورامین حداکثر تا ۴۵ روز آینده راه‌اندازی مجدد می‌شوند و پیمانکاران بدهکار نیز بدهی‌های خود را به‌صورت اقساط و با نظارت مسئولان شهرستان به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پرداخت می‌کنند تا مردم شهر ورامین از رنج و مشقت برای پر کردن مخازن CNG خود رهایی یابند.

دو جایگاه سوخت با تأیید شورای شهر به شرکت‌های خصوصی واگذار شد

رضا کارخانه شهردار وقت ورامین نیز در ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۱ در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در حال حاضر شهرداری ورامین دارای چهار جایگاه CNG است، که دو جایگاه به صورت مستقیم زیر نظر شهرداری است و تمام هزینه ها و درآمد آن به عهده خود شهرداری می باشد و هیچ مشکلی نیز ندارد.

کارخانه افزود: دو جایگاهی که در حال حاضر تعطیل شده با تأیید شورای اسلامی شهر ورامین به شرکت‌های خصوصی واگذار شد.

وی در مورد تعطیلی جایگاه های CNG کمربندی و حصارک ورامین گفت: این جایگاه ها با اطلاع شرکت گاز به پیمانکاران واگذار شد که پس از گذشت سه سال شرکت گاز اعلام کرد که شهرداری باید مبلغی به عنوان مابه التفاوت به این شرکت پرداخت کند.

کارخانه اضافه کرد: ما برای برطرف کردن این مشکل جلسه ای با فرماندار و نماینده شرکت گاز برگزار کردیم و قرار شد مبلغی را شهرداری و مبلغی را هم پیمانکار جدید پرداخت کرده تا جایگاه ها مجددا راه اندازی شود.

وی بیان داشت: مبلغی که بر عهده شهرداری بوده پرداخت شده ولی شاهد آن بودیم که شرکت گاز شکایتی را مبنی بر عدم پرداخت خسارت به قوه قضائیه برده است که همچنان پیگیر رفع این مشکل هستیم.

تاکنون اقدامی برای پرداخت بدهی انجام نشده است

رییس اداره گاز ورامین نیز چندی پیش در این باره به یکی از خبرگزاری های کشور گفت: پیمانکار جایگاه گاز بسیج حدود ۲۰ میلیارد ریال به شرکت گاز بدهکار است و تاکنون اقدامی برای پرداخت بدهی انجام نداده است.

وی ادامه داد: این جایگاه از سال ۹۱ به دلیل بدهی تعطیل شده و برگزاری جلسات متعدد با پیمانکاران و مسئولان به نتیجه ای نرسیده است.

سید محسن نائل بیان کرد: هم اکنون بیش از ۱۶ جایگاه در شهرستانهای ورامین و قرچک وجود دارد که با ظرفیت کامل نسبت به عرضه سوخت به خودروها اقدام می کنند و امید می رود با اقدام موثر شهرداری، شاهد بازگشایی این جایگاه باشیم.

برخی ادوات و تجهیزات جایگاه سوخت ورامین به سرقت رفته است

محسن عابدلو درباره تعطیلی دو جایگاه گاز CNG متعلق به شهرداری ورامین گفت: پس از احداث دو جایگاه گاز توسط شهرداری، شورای شهر و شهرداری سابق آن را به بخش خصوصی واگذار کردند که این پیمانکار بدهی خود را به شرکت پخش فراورده های نفتی پرداخت نکرد و شرکت گاز هم به قطع گاز این دو جایگاه اقدام کرد و اکنون به دلیل تعطیلی این دو جایگاه برخی ادوات و تجهیزات آن که با بودجه بیت المال ایجاد شده، به سرقت رفته است.

رییس شورای شهر ورامین افزود: اکنون شورای شهر جدید ورامین تصمیم گرفته است که این دو جایگاه را به پیمانکاران جدید واگذار کند اما هیچ کس با این بدهی موجود، حاضر به تحویل گرفتن جایگاه ها نیست، به همین خاطر باید ابتدا این بدهی پرداخت گردد و سپس دو جایگاه گاز به پیمانکاران جدید واگذار گردد.

وی ادامه داد: در جلسه ای که با مدیرکل شرکت گاز استان تهران برگزار کردیم، مقرر شد تا این بدهی به صورت اقساط به شرکت گاز پرداخت شده و زمینه بازگشایی مجدد جایگاه های سوخت فراهم شود.

عابدلو اضافه کرد: در دوره قبلی، سند محکمی از پیمانکاران جایگاه های سوخت گرفته نشد و اکنون دولت و شهرداری در این زمینه دچار ضرر شدند اما ضرر اصلی را مردم برده اند که نمی توانند از این خدمات استفاده لازم را ببرند.

شرکت گاز هرچه تلاش کرد نتوانست حق خود را دریافت کند

یعقوبعلی حسین نیا نیز درباره تعطیلی دو جایگاه سوخت CNG متعلق به شهرداری ورامین گفت: شهرداری ورامین مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به شرکت گاز بدهکار است و این شرکت هرچه تلاش کرد نتوانست حق خود را دریافت کند.

مدیر شرکت گاز استان تهران افزود: این درحالی است که در جایگاه پول نقد از رانندگان و مشتریان گرفته می شود، به همین خاطر باید حق دولت هم به صورت نقد پرداخت شود اما متأسفانه در مورد این دو جایگاه این اقدام صورت نگرفت و هر دفعه که مأموران شرکت گاز برای قطع سوخت دو جایگاه رفتند، قول حل مشکل در آینده نزدیک داده می شد.

حسین نیا اضافه کرد: هر جایگاهی که در استان دایر است باید هر ۱۵ روز یکبار قسط ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی را به حساب شرکت فرآورده های نفتی واریز کند که اگر این کار صورت نگیرد، اخطار ۷۲ ساعته به جایگاه داران داده می شود و اگر بازهم توجهی نشد شرکت گاز به ترتیب اخطارهای ۴۸ ساعته و ۲۴ ساعته می دهد و اگر باز هم توجهی صورت نگرفت، این شرکت گاز جایگاه ها را قطع خواهد کرد.

بدهی موجود حق مردم و دولت است/ نمی توانیم از حقوق مردم گذشت کنیم

وی ادامه داد: بدهی موجود حق مردم و دولت است و این پول به حساب خزانه واریز شده و ماهیانه یارانه مردم از این طریق پرداخت می شود و هیچگاه ما نمی توانیم از حقوق مردم گذشت کنیم اما شرکت گاز می تواند بدهی موجود را اقساطی کرده و یک سوم را ابتدا و مابقی را در ۵ تا ۱۰ قسط از شهرداری ورامین دریافت کند.

این مسئول عنوان کرد: هر جایگاهی که در دست بخش خصوصی بوده است، بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه می دهد و اکنون بین ۶۰ تا ۷۰ جایگاه روزانه به مردم خدمت ارائه می کنند و ۲۲ جایگاهی که دست ساماندهی مشاغل شهرداری تهران و دو جایگاهی که در ورامین در دست شهرداری هست مشکلاتی را برای شرکت گاز ایجاد کرده اند.

حسین نیا بیان داشت: پرونده دو جایگاه شهرداری ورامین در دادگاه بررسی شد و مشخص شد که شرکت گاز مبلغ اضافه ای را دریافت نکرده است، به همین خاطر باید این بدهی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی به عنوان حق الناس توسط شهردای پرداخت شود.

در این میان توقف فعالیت این جایگاه‌ به هر دلیل که باشد زمینه گلایه جدی شهروندان بویژه مسافران را فراهم کرده است که امید می‌رود با تصمیماتی که در این زمینه اتخاذ می‌شود شاهد بهبود چرخه خدمت ‌رسانی به شهروندان ورامینی باشیم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.