خانه » اخبار و رویدادها » آئین اختتامیه ششمین جشنواره شعر استانی دفاع مقدس برگزار شد / اسامی نفرات برتر

آئین اختتامیه ششمین جشنواره شعر استانی دفاع مقدس برگزار شد / اسامی نفرات برتر

164

عصر روز چهارشنبه مورخه ۹۲/۱۰/۲۵ مراسم اختتامیه ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس به همت اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس جنوب شرق استان تهران و همکاری و مشارکت شهرداری،بنیاد شهید،دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین در فرهنگ سرای رازی شهرستان برگزار شد.
در این مراسم که با استقبال گسترده مسئولین،خانواده معظم شهدا و شعرای گرانقدر دفاع مقدس روبرو شد ،ابتدا جناب سرهنگ کاشانی ریاست اداره حفظ آثار ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین بیان داشتند:از ابتدای شروع به کار دبیرخانه جشنواره تا پایان زمان فراخوان ۲۰۲اثر از ۷۶شاعر دفاع مقدس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و توسعه ادبیات پایداری و دفاع مقدس در سطح جامعه بود.
در ادامه جلسه جناب آقای رضا اسماعیلی –شاعر مهمان- و از شعرای برجسته دفاع مقدس اشعاری را در زمینه دفاع مقدس سرودند.سپس نوبت به شعرخوانی ۱۲شاعر برگزیده جشنواره رسید تا اشعار خود را در بخشهای مختلف جشنواره((بخش دفاع مقدس و ایثار و شهادت-بخش مضامین عاشورائی در دفاع مقدس-بخش مقاومت ملل و بخش کودک و نوجوان دفاع مقدس))بسرایند
سپس جناب سرهنگ جعفری آزاده گرانقدر و رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش به بیان خاطره ای کوتاه در زمینه شعر دفاع مقدس پرداختند.
در ادامه جلسه از کتاب چهل چراغ که زندگی نامه ۴۰سردار شهید جنوب شرق استان تهران میباشد و به همت اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع نقدس جنوب شرق استان تهران گرد آوری و تدوین گردیده است رونمائی شد.
در انتهای این مراسم نیز از نفرات برتر بخشهای مختلف جشنواره با اهدا لوح و تندیس جشنواره توسط مسئولین تجلیل شد که اسامی آنها عبارتند از:

شایستگان تقدیر در بخش دانش آموزی(کم سن ترین شرکت کنندگان)
سینا بالنده-وحبد داربر-امیر حسین نصیریان

-بخش دفاع مقدس و ایثار و شهادت
نفر اول:روح الله رسولی
نفر دوم صدیقه مراد زاده
نفر سوم مهدی کمیزی
-بخش مضامین عاشورائی در دفاع مقدس
طاهره ده پائینی

-بخش مقاومت ملل
نفر اول علی داودی جاوید
نفر دوم منوچهر سوری
نفر سوم سید مهدی میر آقائی

بخش کودک و نوجوان دفاع مقدس
نفر اول الله تاجیک زاده آریائی
نفردوم مهرداد انتظاری و نفرسوم کبری جلالی

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.