خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جنوبشرق استان تهران در آستانه انحلال/ مخالفت مردم و مسئولان با انحلال بنیاد

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جنوبشرق استان تهران در آستانه انحلال/ مخالفت مردم و مسئولان با انحلال بنیاد

هفته ی گذشته بود که سردار عبدالله روشن معاون رئیس بنیاد و مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران، صحبت از انحلال بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جنوبشرق استان تهران به میان آورد و از تبدیل این اداره به دفتری در گلزار شهدای گمنام ورامین گفت؛ که امروز، رسانه ای شدن این موضوع، حکایت از عزم جدی مسئولان استانی و کشوری این بنیاد دارد. حال باید دید آیا مسئولان شهرستان ورامین که موضع گیری اولیه ی خوبی دراین زمینه داشته اند می توانند مانع از انحلال اداره ای شوند که هنوز باید راه بسیار زیادی را در مسیر ادای دین به شهدای انقلاب اسلامی و حفظ ارزش های دفاع مقدس طی نماید…؟

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، شهرستان ورامین از دیرباز جز شهرستان های مهم و تأثیرگذار استان تهران محسوب می شود و حتی جداشدن شهرستان هایی نظیر پاکدشت، قرچک و پیشوا در سال های گذشته  نتوانسته است از اهمیت این منطقه بکاهد.

در طول چند سال گذشته و با تلاش های مسئولین شهرستان ورامین و مساعدت و همکاری مدیران ارشد دستگاه های مختلف، بیش از ۱۴ اداره و نهاد در ورامین به  سطح استان و جنوبشرق ارتقا پیدا کرده اند که این موضوع علاوه بر کاهش سفر به سوی پایتخت، کیفیت خدمت رسانی به مردم جنوبشرق استان تهران را افزایش داده است.

۱۴ اداره و نهاد در سطح استان و جنوبشرق در ورامین مستقر هستند

در این میان استقرار ۱۴ اداره و نهاد نظیر فرماندهی نیروی انتظامی، اداره آب و فاضلاب، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و غیره در سطح استان و جنوبشرق استان، موجی از خوشحالی و مسرت را در میان مردم دیار ۱۵ خرداد ایجاد کرد و بخشی از دین مسئولان به مردم ورامین ادا شد.

اما پیگیری ها، حکایت از آن دارد که با تصمیم مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور، قرار است در آینده ای نزدیک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جنوبشرق استان تهران منحل و در قالب استانی به فعالیت خود ادامه دهد.

انحلال بنیاد حفظ آثار جنوبشرق استان تهران در آستانه قطعی شدن

یکی از مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که نخواست نامش فاش شود با تأیید احتمال انحلال بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جنوبشرق استان تهران اظهار داشت: بر اساس تصمیم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور، مقرر شده تا این نهاد در سطح استانی و به صورت متمرکز به فعالیت ادامه دهد و همین مسأله باعث انحلال این بنیاد در جنوبشرق می شود.

خبرهای دریافتی حکایت از آن دارد که حتی مسئولان بنیاد حفظ آثار در حال به نتیجه رسیدن برای انتخاب رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران هستند، در حالی که انحلال این بنیاد در جنوبشرق استان تهران با واکنش مسئولان ورامینی مواجه شده است.

انحلال بنیاد به ضرر فرهنگ شهداست

حجت الاسلام سید محسن محمودی با ابراز ناراحتی از مطرح شدن بحث انحلال بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جنوبشرق استان تهران اظهار داشت: برخی اخبار حکایت از تصمیم مسئولان مربوطه، برای انحلال بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جنوبشرق استان تهران در ورامین دارد که این موضوع باعث ناراحتی مردم و جمعی از مسئولان این شهرستان شده است.

امام جمعه موقت ورامین افزود: برای تشکیل هر یک از ادارات و نهادها با چارت استانی یا جنوبشرق استان تهران، جلسات و رایزنی های متعددی صورت گرفته است و نباید به همین آسانی امتیازاتی که برای شهر شهیدان ۱۵ خرداد کسب شده، از دست برود.

نباید امتیازاتی که برای ورامین به دست آمده، به آسانی رها شود

وی ادامه داد: شهرستان ورامین با توجه به سابقه تاریخی و انقلابی و حمایت از ارزش های انقلاب اسلامی در برهه ها و شرائط مختلف و حضور عزتمندانه در هشت سال دفاع مقدس باید مورد عنایت مسئولان باشد.

محمودی اضافه کرد: مسئولان شهرستان ورامین آماده همکاری و حل مشکلات و موانع بر سر راه ادامه فعالیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جنوبشرق استان تهران در ورامین هستند زیرا انحلال این بنیاد را به ضرر فرهنگ شهید و شهادت می دانند.

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری ورامین نیز با تأیید ضمنی این موضوع گفت: راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس و برخی موانع موجود می تواند مسئولان را برای باقی ماندن این بنیاد در ورامین متقاعد کند.

سید حسین نقوی حسینی با اشاره به چارت سازمانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار داشت: مرکز بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در کل کشور به صورت استانی اداره می شود و هیچ تشکیلات شهرستانی و منطقه ای ندارد و تنها مرکز شهرستانی که دفتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در آن فعال است، جنوبشرق استان تهران است.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران افزود: باید توجه داشت که در استان تهران، شرایط با استان های دیگر متفاوت است زیرا شهر تهران جمعیتی بالغ بر هشت میلیون نفر را دارا بوده و در شهرستان های استان تهران چهارمیلیون نفر زندگی می کنند که از ۷۰ درصد استان های کشور بیشتر هستند.

وی ادامه داد: بر این اساس اداراتی نظیر آموزش و پرورش و نیروی انتظامی و ۱۳ اداره دیگر برای سهولت در خدمت رسانی به مردم، اداراتی را مخصوص شهر تهران و اداراتی ویژه شهرستان های استان تهران تأسیس کردند.

با انحلال دفتر بنیاد حفظ آثار به شدت مخالفیم

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: ما با انحلال دفتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به شدت مخالفیم و در خواست داریم تا مانند سایر دستگاه ها، این بنیاد نیز دارای دو دفتر شهر تهران و جنوبشرق استان تهران برای ارائه خدمات بهتر باشد.

این مسئول اضافه کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جنوبشرق استان تهران در طول دوران فعالیت خود به عنوان دفتر نمونه انتخاب و همواره رتبه های اول را کسب کرده است و این انحلال به حق نیست.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.