خانه » اخبار و رویدادها » هشدار به دستگاه های مسئول خصوصاً بنیاد شهید ، اداره حفظ آثار و …

هشدار به دستگاه های مسئول خصوصاً بنیاد شهید ، اداره حفظ آثار و …

به گزارش ورامین سیتی به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، سید ناصر حسینی پور رزمنده حاضر در عملیات پد خندق که در نخستین یادواره شهدای حماسه «پدخندق»در یاسوج سخن می گفت ، افزود:رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس در برابر تهاجمات دشمن ایستادگی کردند و با خون خود برای میهن اسلامی عزت و غرور آفریدند.

 آنان در راه گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیدند تا زنان و دختران جامعه ما با حفظ حجاب کامل پاسدار ارزش های اسلامی باشند.

این آزاده دفاع مقدس یادآور شد:کتاب پایی که جاماند توانست تنها قطره ای از این دریای حماسه در پد خندق را به تصویر بکشد چون حماسه هایی در پد خندق اتفاق افتاد که هیچ دوربین و قلمی نتوانست آن را ثبت کرده و به تصویر بکشد. بچه های حاضر در پد خندق برای خود یک کتاب هستند که باید خاطرات آن ها برای ثبت در تاریخ بازگو شود.

 وی گفت: مسئولان فرهنگی در ثبت یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس سهل انگاری کرده اند. در سال گذشته ۶۰۰۰ مادر شهید از میان ما رفتند بدون این که خاطرات آن ها و فرزندان شهیدشان را ثبت کرده باشیم.

حسینی پور از نداشتن یک مستند از شهدای این حماسه سخن به میان آورد و گفت:اگر امروز کسی نمی تواند در برابر گفتمان مقامت بایستد به دلیل همین رشادت شهیدان و ایثارگرانی است که ما خاطرات آن ها را به درستی ثبت نکرده ایم. برخی مسئولان هنوز نمی دانند که یک مشت خاک شلمچه و طلائیه به اندازه همه کارهای فرهنگی آن ها اثرگذار است.

 وی در پایان اظهار کرد: ثانیه به ثانیه حضور آزادگان ما در زندان های عراق نمونه ای از سبک زندگی اسلامی مورد نظر مقام معظم رهبری است که باید این خاطرات به هر نحو برای ماندگاری ثبت شوند.

—————————–

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا ، شهرستان ورامین با تقدیم بیش از یک هزار و ۴۰۰ شهید در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، نام خود را به عنوان سرزمین شهیدان پاک به ثبت رسانده و در جای جای این شهرستان می توان حضور آنان را مشاهده کرد.

خیابان و کوچه ای در ورامین نیست که به نام شهیدی مزین نباشد و خانواده ای از شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در آن زندگی نکنند .

اما اکنون گرد پیری بر رخسار پدران و مادران شهدا نقش بسته، تعداد زیادی از این گنجینه های نظام مقدس جمهوری اسلامی که با تربیت فرزندانی پاک و تقدیم آنان در راه اسلام از این نظام الهی حراست کردند دعوت حق را لبیک گفته اند و مردم و مسوولان را از فیض حضور خود بی بهره ساخته اند.

بسیاری از خاطرات و حقایق مربوط به خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس ناگفته باقی مانده است و باید تا زمانی که از برکت وجود والدین شهدا برخوردار هستیم، با حضور در محضر آنها از این حقایق مطلع شویم .

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ورامین در این زمینه گفت: اکنون حدود یک هزار نفر از والدین شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس شهرستان ورامین در قید حیات هستند.

عباس برکان گفت: کهولت سن و گذر ایام باعث شده تا سالانه حدود ۵۰ نفر از والدین شهدا و نیز جانبازان و آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس دعوت حق را لبیک بگویند و باید تا زمانی که این گنجینه های نظام در بین ما حضور دارند، از فیض حضورشان بهره برد.

وی افزود: حضور در کنار خانواده شهدا آرامشی معنوی به افراد بخصوص مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی اعطا می کند و آنان را به خدمت رسانی بیشتر به مردم ترغیب می کند.

برکان اظهار کرد: با برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده با خانواده معظم شهدا، مسوولان شهرستان به طور مستمر و هفتگی از نزدیک با والدین شهدا دیدار و از احوالات آنان مطلع می شوند.

—————————–

—————————–

ریاست محترم بنیاد شهید و ریاست محترم اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در خصوص جمع آوری خاطرات والدین معظم شهدا و رسیدگی به وضع آنان پاسخ بدهند .

همچنین نظر مسئولان محترم سپاه را به تذکرات مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۳۹۰/۴/۱۳ جلب می نماییم :

“این را هم به مسئولین محترم سپاه، چون حالا اغلب اینجا هستید، عرض کنم، که یکى از کارهاى خیلى لازم که من الان به آقاى سردار فرماندهى کل سپاه هم این را تذکر دادم، این است که به خانواده‌هاى شهدایتان رسیدگى کنید. رسیدگى هم مهمترینش و بهترینش عبارت است از تلطف و احوالپرسى و خبرگیرى؛ همه‌اش کمک نیست، خیلى‌ها هم به کمک احتیاج ندارند؛ اما به محبت و ملاطفت و همراهى و همدلى، همه احتیاج دارند؛ از بالا تا پائین همه دوست میدارند که مورد ملاطفت قرار بگیرند. بعضى از شهداى سرافراز ما بحمدالله شهرت همگانى دارند، همه اینها را میشناسند؛ خیلى‌ها هم هستند که نه، پیش اهل آسمانها البته مشهورند؛ آنها را ملائکه‌ى خدا خوب میشناسند؛ اما در بین ماها، شاید خیلى معروف نیستند؛ به اینها بپردازید، سراغ اینها بروید و امیدواریم ان‌شاءالله دوستان یک عملکرد منسجم و مدونى در این زمینه پیش‌بینى کنند.”

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.