خانه » اخبار و رویدادها » برنامه های ستاد بزرگداشت نهم و دهم دیماه اعلام شد

برنامه های ستاد بزرگداشت نهم و دهم دیماه اعلام شد

13911201000589_PhotoA

مسئول ستاد بزرگداشت یوم الله نهم و دهم دیماه شهرستان ورامین از تدارک برنامه های متعدد برای گرامیداشت این دور روز بزرگ خبر داد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت بزرگداشت نهم و دهم دی اظهار داشت: فتنه ۸۸ یک میزان و معیار برای سنجش عیار ملت ایران بود که متأسفانه برخی خواص در این امتحان مردود شدند.

ملت ایران هیچگاه جنایات برخی خواص بی بصیرت را فراموش نمی کند

مسئول ستاد بزرگداشت یوم الله نهم و دهم دیماه شهرستان ورامین افزود: برخی که خود را دوستدار امام خمینی(ره) می دانستند، در جریان این فتنه به مقدسات اسلامی و انقلابی ملت ایران توهین کردند و به صورت آشکار در پازل دشمن به تفرقه افکنی در میان آحاد ملت پرداختند.

وی ادامه داد: ملت ایران هیچگاه جنایات برخی خواص بی بصیرت را فراموش نمی کند و بارها اعلام داشته اند که مسببان و رهبران فتنه تا زمانی که از پیشگاه ملت ایران عذرخواهی نکنند، جایی در میان مردم نخواهند داشت.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری هیچگاه فتنه تمام نمی شود بلکه رنگ عوض می کند و ملت ایران به خوبی فتنه سال ۷۸ و ۸۸ را در ذهن خود ثبت کرده است که دشمن به دو طریق مختلف سعی در از هم پاشیدن نظام اسلامی داشت اما در هر دو فتنه، مردم ایران اسلامی با بصیرت مثال زدنی خود، به فرمان ولی امرشان گوش فرا داده و در حمایت از انقلاب و نظام اسلامی حماسه ای جاودان خلق کردند.

دشمن تلاش دارد تا فضای کشور را غبارآلود کند

محمودی عنوان کرد: بزرگداشت نهم دی این ضرورت را به همه ما یادآور می شود که دشمن با تمام توان در تلاش است تا با برنامه ریزی منسجم، بار دیگر فضای کشور را غبار آلود کرده و در این فضا، اهداف شوم خود را دنبال کند و تنها وسیله ای که می تواند ملت ایران را از این فتنه ها مصون نگاه دارد، داشتن بصیرت است.

امام جمعه موقت ورامین بیان داشت: مردم ایران اسلامی همانطور که در فتنه ۸۸، طومار فتنه گران را درهم پیچیدند باید با بصیرت و شناخت کامل، پازل های دشمن را شناسایی کرده و با تبعیت از رهبری، در مسیر اهداف مقدس انقلاب اسلامی حرکت کنند.

این مسئول یادآور شد: ستاد نهم و دهم دیماه شهرستان ورامین از هفته های قبل در ادارات شهرستان تشکیل شد و پس از بررسی های لازم برنامه های کاربردی، جهت اجرا در دهه بصیرت به تصویب ستاد بزرگداشت نهم و دهم دیماه ورامین رسید.

وی تأکید کرد: خوشبختانه تمامی ادارات و نهادها بر اساس رسالت دینی و انقلابی خود، به صحنه آمدند و با ارائه برنامه، سعی در آگاهی بخشی و بالابردن سطح شناخت مردم از فتنه های دشمن را دنبال کردند.

محمودی گفت: ۹دی فرصتی مغتنم برای برپایی جلسات تحلیلی و تبیینی است، علاوه بر این، با توجه به تقارن ۲۸ صفر با نهم دی ماه امسال می توان از این فرصت تاریخی استفاده کرد.

نهم و دهم دیماه در تاریخ مردم ورامین روزهای ارزشمندی است

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین افزود: در ۱۰ دی ۱۳۵۷ مردم ورامین در حمایت از انقلاب اسلامی و ضرورت بازگشت امام راحل به میهن اسلامی تظاهرات کردند که در این راهپیمایی سه تن از بهترین مردم این دیار به شهادت رسیدند و در نهم دیماه ۱۳۸۸، وارثان قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، جهت تجدید بیعت با مقام معظم رهبری بار دیگر کفن پوشیدند و با پای پیاده مقابل بیت مقام معظم رهبری حاضر شده و طومار فتنه گران را در هم پیچیدند، به همین خاطر نهم و دهم دیماه در تاریخ انقلاب اسلامی مردم ورامین روزهای بزرگ و ارزشمندی است.

مسئول ستاد بزرگداشت یوم الله نهم و دهم دیماه شهرستان ورامین ادامه داد: در روز جمعه ششم دیماه، مراسم گلباران مزار شهدای ۱۰ دی در حسینیه شاه حسین(ع) بعد از نماز جمعه ورامین برگزار می شود که سخنران این مراسم مهندس سید شهاب الدین چاووشی معاون استاندار تهران خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز شنبه هفتم دیماه نیز یادواره شهدای ۱۰ دی در مدرسه شهدای ۱۰ دی ورامین از ساعت ۹صبح و روز هشتم دیماه نیز یادواره شهدای ورزشکار شهرستان ورامین از ساعت ۱۵ در سالن شهدای گمنام شهرستان با حضور ورزشکاران برگزار خواهد شد.

محمودی عنوان کرد: تجمع ولایتمداران بصیر با حضور مردم مومن و انقلابی ورامین در آستان مبارک امامزاده کوکب الدین(ع) از ساعت ۱۰ صبح روز هشتم دیماه برگزار می شود.

این مسئول بیان داشت: روز نهم دیماه شهرستان ورامین میزبان استاندار تهران و مدیران کل استان خواهد بود و در شب نهم دیماه نیز مراسم عزاداری وفات نبی مکرم اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) با سخنرانی ائمه جماعات و کارشناسان مذهبی پیرامون بصیرت در کلیه مساجد برگزار می شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های تأکید کرد: روز سه شنبه مصادف با دهم دیماه، تجمع مردمی امت حزب الله از ساعت ۹ صبح در مسجد چهارده معصوم(ع) ورامین با سخنرانی حجت الاسلام سید سدرالدین شریعتی برگزار خواهد شد.

محمودی گفت: مراسم یادواره شهدای ۱۰ دی شهرستان ورامین، روز سه شنبه بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه ورامین برگزار و از خانواده شهدای دهم دی تجلیل خواهد شد.

وی یادآور شد: تهیه جزوه و بروشور، ارسال پیامک های تبلیغی، نشست های تبیینی و تحلیلی در مدارس و دانشگاهها، اعزام مبلغین و کارشناسان به مدارس و مراکز فرهنگی و برگزاری گفتمان های دینی و سیاسی، برگزاری مراسم نقد کتاب، تهیه فیلم قلاده های طلا وپخش آن در مدارس توسط آموزش و پرورش، اجرای برنامه های ویژه جهت بصیرت افزایی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فضا سازی شهری ونصب بنر توسط روابط عمومی شهرداری از جمله دیگر برنامه های گرامیداشت نهم و دهم دیماه ورامین می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.