خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » سخنان سرپرست شهرداری ورامین در نماز جمعه

سخنان سرپرست شهرداری ورامین در نماز جمعه

سرپرست شهرداری ورامین با انتقاد از برخی ساخت و سازهای غیرمجاز شهری گفت: ساخت و ساز غیرمجاز آفتی برای شهر است و شهروندان باید برای رعایت حقوق شهروندی از خود شروع کنند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، عزت الله چراغی که به عنوان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه ورامین سخن می گفت، با گرامیداشت روز آتش نشان اظهار داشت: آتش نشانان سربازانی هستند که برای حفظ جان شهروندان، جان خود را به خطر می اندازند که شهید عباسی نمونه  آتش نشانان مخلص و جان بر کف میهن اسلامی بود که با تقدیم جان خود، جان شهروندی را نجات داد.

این مسئول افزود: بهترین نوع مشارکت شهروندان در فرهنگ توقع نهفته است، یعنی مردم باید از شهروندان و مدیران کشور توقع بالایی داشته باشند و خواسته های بزرگی را مطرح و اگر مردم از خواسته های بزرگ خود صرف نظر کنند، مدیران این کشور کوتاهی خواهند کرد.

وی ادامه داد: مشارکت در شهرداری فقط در مباحث مالی خلاصه نمی شود، بلکه پیشنهادات مردم، اساتید و نخبگان در حوزه شهری را می توان یک مشارکت فعال توصیف کرد و باید بستری در جامعه فراهم شود که از نظرات نخبگان و کارشناسان برای آبادانی شهر استفاده شود.

آسمانی اضافه کرد: شهروند خوب کسی است که درخواست و مطالبه داشته باشد و اصولا تفاوت یک شهروند با یک شهرنشین در درخواست و مطالبه گری نشان داده می شود و کسانی که به دنبال خواسته های بزرگ هستند به عنوان یک شهروند خوب معرفی می شوند.

چراغی یادآور شد: افزایش سرانه های عمومی در تفکیک زمینهای بزرگ امکان پذیر است و از مالکین بزرگ و سرمایه داران انتظار می رود که بر اساس قانون و مجوز شهرداری به تفکیک زمین بپردازند اما متأسفانه برخی مواقع مشاهده شده که در شهر تفکیک غیرمجاز صورت گرفته و زمینها به شهروندان دیگر فروخته و آن شهروندان در گرفتن پروانه ساخت دچار مشکل می شوند که این امر مشکلات زیادی را برای ساکنین جدید و تمامی شهروندان ایجاد می کند.

سرپرست شهرداری ورامین یادآور شد: متأسفانه یکی از مشکلات مهم شهر ورامین، خطی بودن آن است که در شهرهای خطی ارائه خدمت رسانی با مشکلات عدیده ای همراه است، در ورامین به دلیل خطی بودن و محدود بودن امکانات مالی، خدمت رسانی سخت و دشوار است.

وی متذکر شد: از شهروندان انتظار می رود که در نظافت شهری و نگهداری اموال عمومی در پارکها و معابر شهری سعی و تلاش داشته باشند و به عنوان بازوی شهرداری عمل کنند.

چراغی در پایان با انتقاد از برخی ساخت وسازهای غیرمجاز شهری گفت: ساخت و ساز غیرمجاز آفتی برای شهر است و شهروندان باید برای رعایت حقوق شهروندی از خود شروع کنند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.