خانه » اخبار و رویدادها » آیت الله محمودی: به وعده اوباما و امثال اوباما نمی شود اعتماد کرد

آیت الله محمودی: به وعده اوباما و امثال اوباما نمی شود اعتماد کرد

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر ، آیت الله سیدمرتضی محمودی چهارشنبه شب در درس اخلاق خود ضمن تسلیت ایام شهادت امام جواد(ع) اظهار داشت: یکی از القاب آن حضرت “تقی” است که به علت جلوه و ظهور خاصی است که تقوای الهی آن امام همام در اجتماع ‏آن روز وهمچنین جهانی از پاکی و عفاف و تقوا را به وجود آورده بود.

وی افزود: امام جواد (ع) منبع جود و کرم است و باید نسل جوان از این امام همام الگو بگیرند و در این صورت است که به موفقیت می رسند.

این مسئول با اشاره به شرایط سیاسی، فکری، اعتقادی و اجتماعی زمان امام جواد(ع) عنوان کرد: شرایط حاکم بر زمان امامت ایشان یک شرایط پرتلاطم را به‌وجود آورد که این امواج پرتلاطم را امام جواد(ع) رهبری کرد و همه را به سر منزل مقصود رساند.

محمودی اضافه کرد:در نوجوانی به رهبری امت اسلام منصوب شد و در سال‌هایی کوتاه، جهادی فشرده با دشمن خدا کرد به طوری که در سن ۲۵ سالگی یعنی هنوز در جوانی وجودش برای دشمنان خدا غیر قابل تحمل شد و او را با زهر شهید کردند.

وی ادامه داد: حضرت جواد در داشتن تمام صفات زیبای اخلاقی و انسانی سرآمد خوبان روزگار بود، پارسایی، علم و دانش و بخشندگیشان موجب شده بود با القاب جواد، تقی، مرتضی و منتجب شناخته شود،اما دراین میان لقب”ابن الرضا” به خاطر شکوه و جلال امام رضا(ع) درمیان مردم شهرت بیشتری داشت.

امام جمعه ورامین تاکید کرد: جوانانی که در محافل مذهبی شرکت می کنند، با خصوصیت روحی و اخلاقی و معنوی شخصیت های والامقام اسلامی آشنا شده و درک می کنند که با وجود چنین شخصیت هایی، چرا دنبال الگوهای خارجی و غیر مسلمان بروند و چرا دیگران برای آنها الگو سازی کنند، با وجودی که برترین و والاترین الگوها مانند حضرت امام جواد(ع)را در جامعه اسلامی خود دارند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین یادآور شد: امروز وسایل انحراف، اعتقاد، اخلاق و رفتار جوانان را نشانه رفته است، چون اگر جنگی رخ بدهد و جوانان این کشور بی اعتقاد باشند به نبرد با دشمن نمی روند.

محمودی اظهار داشت: در دفاع مقدس نیز اکثر کسانی که حضور داشتند، جوانان و نوجوانان بودند و این بخاطر اعتقاد به مسائل اسلامی وقرآنی بود.

وی افزود: دشمن در ماهواره، به صورت شبانه روزی انواع برنامه های ضد اخلاقی را پخش می کند تا جوانان را هدف اصلی خود منحرف کند.

با سابقه ترین امام جمعه کشور سپس به موضوع مذاکره ایران و آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: به وعده اوباما و امثال اوباما نمی شود اعتماد کرد، لیکن این یک فرصت است.

این مسئول ادامه داد: در مجموع سفر رییس جمهور سفر خوبی بود، بسیار معتدلانه عمل کردند، اینکه هیاتی از مسئولین بروند سازمان ملل و آنجا بد و بیراه بگویند و درگیر شوند به صلاح نیست، سخنان رییس جمهور در سازمان ملل حکیمانه و با تدبیر بوده، حالا دیگر بستگی دارد به اینکه آنها به وعده های خود عمل کنند یا خیر.

محمودی اعلام کرد: امیدواریم این امر منافعی برای مردم ما داشته باشد، اگر اثرات این موضوع قریب الوقوع نباشد، بی اثر هم نخواهد بود، ملت ایران با هیچ ملتی سر جنگ ندارد، تمام کشورهای دنیا را جز رژیم اشغالگر قدس را قبول دارد، لکن اگر هر دولتی بخواهد به کشور ایران تجاوز کنند، جوانان این مرز و بوم درس خوبی به آن دولت خواهند داد، همانطور که در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که اجازه نمی دهند هیچ کشوری به خاک کشورشان تجاوز نکنند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.