خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » جاذبه های گردشگری ورامین در قالب نماهنگ معرفی می شوند

جاذبه های گردشگری ورامین در قالب نماهنگ معرفی می شوند

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ورامین گفت: همزمان با آغاز هفته گردشگری، نماهنگ صوتی و تصویری جاذبه های گردشگری ورامین با عنوان ورامین ˈدیار وارناˈ تولید شد.

ایرنا: محمدرضا تاجیک اظهار کرد: ورامین با جاذبه های مهم گردشگری و آثار تاریخی و مذهبی از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است که در صورت معرفی صحیح این آثار، زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی به این شهرستان فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: ورامین علاوه بر آثار تاریخی متعددی که در فهرست ملی به ثبت رسانده، در حوزه معنوی نیز افتخار آفرین بوده که در این زمینه می توان به قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ کفن پوشان این شهرستان اشاره کرد.

تاجیک افزود: معاونت فرهنگی شهرداری با همکاری مرکز ورامین شناسی در راستای معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان اقدام به تولید نماهنگ های صوتی و تصویری سه دقیقه ای کرده که با استفاده از سامانه بلوتوث که در محل آثار تاریخی شهرستان مستقر می شود به گوشی همراه گردشگران و شهروندان علاقه مند ارسال می شود.

وی ادامه داد: در انتخاب این آثار تلاش شده تا آن دسته از مکانها و جاذبه های ثبت شده در فهرست میراث ملی کشور در حوزه تاریخی و میراث معنوی به تصویر کشیده شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری ورامین افزود: تاکنون در حوزه آثار ثبت شده در فهرست میراث معنوی نماهنگ یادبود پنجاهمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد مردم ورامین در سال ۱۳۴۲ و در حوزه جاذبه های گردشگری تاریخی و مذهبی، بناهای تاریخی همچون مسجدجامع، برج علاء الدین، امامزاده یحیی(ع) و در حوزه جاذبه های شهری میدان حضرت ولیعصر(عج) ساخته شده است.

تاجیک بیان کرد: ساخت نماهنگ های معرفی رنگ و طرح میناخانی فرش ورامین، کاروان نمادین اسرای دشت کربلا در شهرستان، بنای تاریخی امامزادگان شاه حسین (ع)، حسین رازی(ع)، سیدفتح الله الحسنی(ع) و عبدالله (ع) نیز در دست ساخت است که به زودی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.