خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » کمبود ایستگاه آتش نشانی در ورامین/ مزاحمان تلفنی یکی از چالش های آتش نشانی

کمبود ایستگاه آتش نشانی در ورامین/ مزاحمان تلفنی یکی از چالش های آتش نشانی

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین گفت : با توجه به افزایش جمعیت و وسعت شهر ورامین ، این شهر با کمبود ایستگاه آتش نشانی مواجه است .

به گزارش ورامین سیتی به نقل ازایرنا ، محمد خانی روز یکشنبه در حاشیه نمایش تمرینی واحدهای آتش نشانی ورامین که به مناسبت روز آتش نشانی جریان داشت گفت :اکنون سه ایستگاه آتش نشانی در مناطق مختلف شهر ورامین مستقر است که با توجه به وسعت و گسترش مناطق مختلف مسکونی و احداث شهرک های جدید در این شهر به دو ایستگاه آتش نشانی دیگر نیاز داریم.

وی افزود:در حال حاضر ایستگاه های آتش نشانی ورامین با ۶۰ نیروی عملیاتی ،هفت دستگاه خودروی سنگین ، دو دستگاه خودرو پیشرو حریق ، یک دستگاه خودرو پیشرو نجات و یک دستگاه خودرو امداد و نجات با ۱۱۰ قلم ادوات امداد و نجات خدمات خود را به شهروندان ارائه می کند.

وی گفت : باعث افتخار است که سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین پس از اعلام حریق یا حادثه در زمانی بین دو تا پنج دقیقه به محل حادثه رسیده و خدمات خود را به آسیب دیدگان ارائه می کند.

وی از مزاحمان تلفنی به عنوان یکی از چالش های سازمان آتش نشانی ورامین یاد کرد و افزود : متأسفانه یکی از مشکلاتی که هر روز نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی را با مشکل مواجه می سازد افرادی هستند که به دلایل مختلف اقدام به مزاحمت تلفنی و اعلام حریق های دروغ می کنند که این امر خسارات مادی و معنوی فراوانی را به این سازمان وارد می سازد.

خانی گفت : اتفاق افتاده که نیروها در پی تماس یک مزاحم به محل حریق دروغی اعزام شده اند و همزمان حادثه ای واقعه ای در محلی دیگری از شهر رخ داده که تاخیر در رسیدن نیروها به محل حادثه واقعی سبب بروز خسارات جبران ناپذیری شده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین گفت : نیروهای سازمان آتش نشانی با تمام توان و با ایثار فراوان خدمات امداد و نجات خود را به شهروندان ارائه می دهند و در مقابل نیز توقع دارند که مردم فهیم و با فرهنگ ورامین با درک صحیح از مأموریت های خطیر آتش نشانان ، ضمن پرهیز از مزاحمت ، شرایط را برای خدمت رسانی بیشتر به آسیب دیدگان حوادث فراهم کنند.

همزمان با هفتم مهر ماه روز آتش نشان، رزمایش آتش نشانان در شهر ورامین و در محل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین برگزار شد و نیروهای آتش نشان آمادگی خود را برای مقابله با حوادث مختلف به نمایش گذاشتند.

در این رزمایش که با حضور نیروهای آتش نشانی، نیروی انتظامی و اورژانس ورامین جریان داشت ،آتش نشانان اقدام به اطفای حریق ،مقابله با حوداث، خروج مصدومان از اتومبیل های تصادفی و نجات مصدومان کردند.

همچنین ماشین های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ورامین با عبور از خیابان های اصلی آمادگی خود را برای مقابله و مواجهه با حوادث و آتش سوزی به نمایش گذاشتند .

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین با توزیع بیش از ۱۰ هزار جزوه آموزشی در زمینه مقابله با آتش سوزی و حوداث پیش بینی نشده بین شهروندان ، نکات لازم را به آنها آموزش داد .

همچنین نیروهای سازمان آتش نشانی ورامین با استقرار در برخی از آموزشگاهی ورامین، اقدام به آموزش مستقیم دانش آموزان کردند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.