خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » تکذیب انتشار وبا در شهرستان ورامین/ عرضه سالاد در تالارها ممنوع است

تکذیب انتشار وبا در شهرستان ورامین/ عرضه سالاد در تالارها ممنوع است

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، مسئولین شبکه بهداشت و درمان ورامین با تکذیب شایعه انتشار وبا در این شهرستان اعلام کردند: وبا در ورامین دیده نشده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین با تکذیب شایعه انتشار بیماری وبا در سطح منطقه اظهار داشت: خوشبختانه این بیماری در سطح ورامین انتشار نیافته و هیچ مورد مشکوکی تاکنون به این اداره گزارش نشده است.

دکتر بابک بختیاری افزود: در این زمینه اقدامات لازم صورت گرفته و اداره بهداشت و درمان برای مقابله با این بیماری آمادگی لازم را دارد.
وی عنوان کرد: کارگروه سلامت و غذا در سطح شهرستان فعال است و تمام موارد بیماری های مشکوک مورد بررسی دقیق این اداره قرار می گیرد و به جرأت می توان گفت که تاکنون هیچ موردی مبنی بر ابتلا به بیماری وبا مشاهده نشده است.
این مسئول اعلام کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک ابتلا به وبا، به طور قطع در راستای جلوگیری از شیوع آن اقدامات لازم انجام خواهد شد.
بختیاری به شهروندان توصیه کرد که در رعایت بهداشت خود و محیط اطراف به خصوص در استفاده از سبزی و سالاد دقت لازم را انجام دهند.
عرضه سالاد در تالارها و رستوران ها ممنوع است
همچنین مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین نیز اظهار داشت: با وجود اعلام عدم ابتلا هیچ یک از شهروندان به بیماری وبا، عرضه سالاد در تالارها و رستوران ها ممنوع است.
محمد خندقی اظهار داشت: بیماری وبا شاخص ترین بیماری از گروه بیماری های منتقله از طریق آب و غذا است که به دلیل قابلیت بالای میکروب در ایجاد همه گیری (اپیدمی) و قابلیت سرایت به دیگران، در کنار خطرات مرگ و میری که می تواند به دلیل از دست دادن آب و مایعات بدن داشته باشد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی اضافه کرد: جهت پیشگیری از ابتلای شهروندان به بیماری وبا و بدلیل عدم رعایت بهداشت در شستشوی سبزی و کاهو در تالارها و رستوران ها، عرضه سالاد در این مراکز تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
این مسئول مهم ترین اقدامات در بیماری وبا را شامل اقدامات پیشگیری به صورت ضدعفونی کردن و انگل زدایی سبزیجات و میوه جات بعد از شستشو با آب آشامیدنی و استفاده از محلول پرکلرین یا مایع ظرفشویی و جدا کردن قسمت های فاسد سبزیجات ذکر کرد.
خندقی همچنین عدم خرید مواد غذایی از دست فروش ها و خودداری از شنا کردن در برکه ها و آب های راکد اطراف شهرها، دقت در رعایت موازین بهداشتی هنگام شنا در استخرها، توجه به خرید یخ از اماکن مورد تایید مقامات بهداشتی و نگهداری موادغذایی بلافاصله بعد از طبخ در صورت عدم مصرف در یخچال را از دیگر موارد پیشگیری از بیماری وبا عنوان کرد.
وی گفت: افراد در صورت بروز اسهال آبکی بدون علائم بارز، تب، استفراغ و درد شکم حتما به فکر احتمال بیماری وبا باشند و به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه کنند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.