خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » بیمارستان شهید مفتح ورامین به بخش های درمانی جدید مجهز می شود

بیمارستان شهید مفتح ورامین به بخش های درمانی جدید مجهز می شود

جواد نوراللهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های این بیمارستان در سال جدید پرداخت و اظهار داشت: در کشور ما امر بهداشت و سلامت افراد جامعه همواره به‌عنوان یکی از مباحث مبنایی در توسعه کشور مدنظر بوده و بیمارستان شهید دکتر مفتح ورامین نیز به‌عنوان تنها بیمارستان دولتی شهرستان که در سال ۱۳۶۱ افتتاح شده، در این راستا ارائه خدمت کرده است.

رئیس بیمارستان شهید دکتر محمد مفتح ورامین افزود: این مرکز با بهره‌گیری از وجود بیش از ۷۰ پزشک متخصص، فوق تخصص و کادر پرستاری، اداری و پشتیبانی مجرب در حال حاضر دارای ۱۱۰ تخت فعال بوده و با اجرای طرح تحول سلامت از ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال گذشته برای ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به مراجعان گام‌های مهمی برداشته است.

برنامه‌های انجام شده در بیمارستان شهید مفتح در راستای اجرای طرح تحول سلامت

نوراللهی بیان کرد: با توجه به هدف کلی طرح که حفاظت مالی شهروندان در برابر هزینه‌های سلامت با محوریت اقشار آسیب‌پذیر از طریق ساماندهی خدمات بیمارستانی و کاهش پرداخت سهم بیماران می‌باشد، فعالیت‎هایی در این مرکز به انجام رسید که از جمله آن‌ها می‌توان به استقرار آمبولانس خصوصی در بیمارستان به منظور تسریع در روند خدمت‌رسانی به بیماران و مصدومان به‌ویژه برای اعزام آن‌ها به مراکز فوق تخصصی، احداث فضای سرپوشیده جهت استقرار مراجعان و همراهان، بهره‌گیری از متخصصان طب اورژانس، برگزاری کلاس‌های آمادگی برای زایمان جهت مادران باردار است.

رئیس بیمارستان شهید دکتر محمد مفتح ورامین ادامه داد: همچنین راه‌اندازی و فعالیت کلینیک ویژه صبح و عصر، راه‌اندازی و شروع فعالیت واحد فیزیوتراپی، جذب نیروهای تخصصی و فوق تخصصی شامل طب فیزیکی و توان‌بخشی، روانپزشک، ارتوپد، جراح عمومی، متخصص داخلی، جراح کلیه، متخصص گوش و حلق و بینی، متخصص رادیوتراپی و انکولوژی( شیمی‌درمانی)، جذب و به‌کارگیری نیروهای پیراپزشکی و خرید و نصب دستگاه نوار عصب و عضله از دیگر اقدامات ما در سال گذشته بوده است.

نوراللهی یادآور شد: خرید و نصب دستگاه نوار مغز، خرید و نصب سیستم نوبت‌دهی بیماران، خرید و تجهیز آزمایشگاه شامل دستگاه سل کانتر و اتوآنالیزر، خرید و راه‌اندازی یخچال بانک خون، خرید یخچال جهت بخش‌های بستری، راه‌اندازی کلاس آموزش پرسنل، بهسازی هتلینگ بخش جراحی، واگذاری آزمایشگاه به بخش خصوصی، واگذاری تزریقات و پانسمان به بخش خصوصی، خرید دستگاه کارت خوان و بارکدخوان جهت بیماران خاص و بخش خدماتی، خرید و راه‌اندازی ۱۳ دستگاه کامپیوتر، خرید دستگاه تورنیکه، جذب و عقد قرارداد با دو پزشک داروساز از دیگر اقدامات این بیمارستان در سال گذشته محسوب می‌شود.

رئیس بیمارستان شهید مفتح ورامین افزود: همچنین اقدامات دیگری نیز در راستای خدمت‌رسانی بهتر به بیماران صورت پذیرفته که از جمله آن می‌توان نصب و راه‌اندازی سیستم دوربین دیجیتال بیمارستان، جابجایی و بهسازی فضای جدید داروخانه در بیمارستان، تعیین تکلیف و جذب نیروی مورد نیاز داروخانه، تجهیز و افزایش امکانات رفاهی پاویون‌های پزشکان، نصب و راه‌اندازی فیبر نوری، نصب راه‌بند، جذب منابع از خیران جهت ثبت سفارش دستگاه ویدئو اندوسکوپ سه‌کاره، پرداخت مطالبات پرسنل و برنامه‌ریزی جهت جذب تجهیزات مورد نیاز شیمی‌درمانی(در شرف اقدام) اشاره کرد.

راه‌اندازی ساختمان جدید اورژانس و بخش‌های درمانی جدید دیگر در سال ۹۴

وی گفت: اکنون در ابتدای سال جدید نیز تلاش در جهت بهبود کیفیت خدمات به هم‌وطنان عزیزمان را وظیفه خود دانسته و انجام اقدامات جامع‌تری را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که امیدواریم با راه‌اندازی ساختمان جدید اورژانس بیمارستان بتوانیم قدم‌های مؤثر و مهمی را برداریم. برنامه ما در سال پیش‌رو راه‌اندازی بخش‌های شیمی‌درمانی، سی تی اسکن و MRI، بهسازی و گسترش فضای بخش مراقبت‌های ویژه قلبی (CCU) و زایشگاه، بهسازی مرکز استرلیزاسیون و رختشویخانه بیمارستان، احداث بوفه مواد غذایی، توسعه فضای سبز مناسب و نیز راه‌اندازی ایستگاه ورزشی در مجاورت آن، احداث پاویون جهت پزشکان با همکاری برون‌بخشی … از برنامه‌های آتی می‌باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه بر اساس آمار مراجعان سال ۱۳۹۳ به اورژانس بیمارستان، بیماری‌های قلبی، تنفسی، مسمومیت‌های دارویی و غذایی و تصادفات در صدر قرار داشته‌اند، اضافه کرد: به هموطنان عزیز توصیه می‌شود جهت ارتقای سطح سلامت و افزایش کیفیت زندگی خود با انجام اقداماتی که اغلب بسیار ساده نیز می‌باشد از بروز این بیماری‌ها پیشگیری نمایند.

وی تأکید کرد: به منظور پیشگیری از بیماری‌های قلبی ـ عروقی که در رأس آنها تصلب شرایین می‌باشد و اولین علت مرگ در کشور ما محسوب می‌شود، کنترل فشارخون، وزن و تغذیه و انجام منظم فعالیت‌های ورزشی ضروری می‌باشد.

آگاه‌سازی افراد نسبت به مضرات مصرف دخانیات یک امر ضروری است

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بیماری‌های ریه یکی از شایع‌ترین انواع بیماری‌ها در سراسر جهان می‌باشند؛ سیگار کشیدن، عفونت و ژنتیک از شایع‌ترین عوامل بیماری‌های ریوی می‌باشند. تأثیر استعمال سیگار و قلیان در افزایش ابتلا به بیماری‌های ریوی و سرطان ریه به اثبات رسیده است و این تأثیر حتی در خانواد و اطرافیان افراد سیگاری نیز افزایش چشمگیری دارد.

نوراللهی افزود: بنابراین در زمینه پیشگیری از بیماری‌های تنفسی، ترک مصرف دخانیات و آگاه‌سازی فرزندان پیش از رسیدن به سنین بحرانی نسبت به مضرات و عواقب ویرانگر مصرف سیگار و قلیان از مهمترین اقدامات است.

چند توصیه برای پیشگیری از مسمومیت

وی عنوان کرد: بروز مسمومیت توسط برخی از داروها هر چند ممکن است منجر به مرگ نگردد ولی مقادیر بالای این داروها می‌توانند منجر به صدمات دائمی کبد و کلیه فرد مسموم شود. عدم مصرف خودسرانه داروها بدون تجویز پزشک، مصرف دارو مطابق با توصیه پزشک یا داروساز و نه بیشتر از آن، دور نگه داشتن داروها و محصولات خانگی خطرناک(مانند لوله بازکن، جوهر نمک، جرم‌گیر، محلول سفید‌کننده و لک‌بر، مواد شوینده، گاز پاک‌کن، داروها و دیگر مواد شیمیایی) از دسترس کودکان و نگهداری آنها در بسته‌بندی اصلی با درب بسته از اهم راه‌های پیشگیری از مسمومیت‌ها است.

رئیس بیمارستان شهید مفتح ورامین ادامه داد: مسئله مهم دیگر در مورد سالمندان می‌باشد، زیرا در این دوران به دلیل تغییرات ساختار در اندام‌های داخلی مانند کبد، کلیه، میزان مایعات، عضلات و چربی بدن، تغییراتی در جذب و دفع داروها حادث خواهد شد، کاهش بینایی، شنوایی و فراموشی و بی‌اعتنایی به مصرف دقیق داروها می‌تواند منجر به مسمومیت شود.

فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.