خانه » اخبار و رویدادها » یکی از رسالات مهم خبرنگاران ، پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت است

یکی از رسالات مهم خبرنگاران ، پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه جنوبشرق استان تهران که با حضور گسترده مسئولان و اصحاب رسانه برگزار شد، مسئولان، رسالت خبرنگاران را به عنوان امری تاثیر گذار در جامعه، موضوعی گره خورده با رشد و شکوفایی ملتها برشمردند.

 آئین تجلیل از خبرنگاران جنوب شرق استان تهران با حضو سرپرست فرمانداری، فرمانده سپاه، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران، بخشدار مرکزی، اعضای شورای شهر ورامین و اصحاب قلم و رسانه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم ابتدا سرپرست فرمانداری ورامین با اشاره به رسالت خبرنگاران در عصر حاضر اظهار داشت: مقابله با ظلم و ستم طاغوتیان در کنار فرهنگسازی و زدودن ضد فرهنگها، از مهمترین رسالات خبرنگاران در عصر حاضر است و مطبوعات و خبرگزاریها، باید در عرصه مدیریت و رفع معضلات شهری یاور مسئولین باشند.

انتقاد بجا و صحیح از مسئولان، جزء لاینفک رسالت خبرنگاران است

سید جمال جلیلی افزود: حیطه کار خبرنگاران باید به گونه ای باشد که به تربیت انسانهای متفکر، شجاع و مفید برای جامعه ختم شود، زیرا رشد و شکوفایی یک ملت به نحوه فعالیت خبرنگاران گره خورده است.

این مسئول ادامه داد: بخشی از رسالت خبرنگاران انتقاد بجا و صحیح از عملکرد مسئولین است و اگر انتقادها، صادقانه و دارای ایده باشد، تمام مسئولین باید بپذیرند و در جهت رفع نقایص تلاش کنند.

وی عنوان کرد: رسانه ما باید به عنوان یک رسانه الگو در جهان مطرح باشد، اگر ما به رسالت خبری خود درست عمل کنیم می توانیم الگویی برای دیگر رسانه ها باشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران نیز که سخنران بعدی این مراسم بود، با اشاره به وظایف خبرنگاران متعهد در جامعه، اظهار داشت: وظیفه خبرنگاران، ارائه الگوی صحیح به جامعه است.

حجت الاسلام سید محسن محمودی بر اهمیت خبر و خبر رسانی در دنیای امروز تاکید کرد و گفت: آرشیو جراید و نشریات منطقه، سند وقایع امروز جامعه هستند که آیندگان با ورق زدن آنها از اوضاع و احوال گذشته مطلع می شوند لذا باید دقت کرد که چه چیزی می نویسیم و منتقل می کنیم، زیرا نوشته های ما در آینده به عنوان اسناد قابل اتکا، مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد.

ترویج فرهنگ شهادت، عامل بقای نظام اسلامی است

ایشان افزود: خبرنگاران با قلم خود، رسالت بزرگی را ایفا می کنند به طوریکه خداوند در قرآن کریم به قلم قسم خورده است، یعنی به آنچه که می نویسد قسم خورده است پس خبرنگاران جایگاه با عظمتی نزد خداوند و بندگان خدا دارند.

این مسئول متذکر شد: ترویج و گسترش فرهنگ شهادت، عامل بقای نظام اسلامی است، امروز کشورهای اسلامی به خاطر دوری از فرهنگ شهادت با مشکلات زیادی مواجه هستند و ما باید هوشیار باشیم که اگر از فرهنگ ایثار و شهادت دور نشویم چراکه دوری از این فضا، صدمات جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد.

خبرنگاران در مسیر پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر بکوشند

وی ادامه داد:یکی از رسالات مهم خبرنگاران، پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت است ما باید امثال پدر شهیدان قبادی و جانبازانی نظیر توحیدی را به عنوان الگوی مناسب به جوانان و نوجوانان ارائه کنیم.

حجت الاسلام محمودی تاکید کرد: اگر در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت کوتاهی کنیم، پاسخی در مقابل شهدا و پدران و مادران صبور آنان نداریم،ما باید تلاش کنیم که اگر تاکنون نیز به این وظیفه خود عمل نکردیم از هم اکنون بدنبال تحقق آرمانهای شهدا باشیم.

امام جمعه ورامین، انعکاس معضلات اجتماعی را از دیگر رسالات خبرنگاران برشمرد و افزود: امروز معضلات متفاوتی در سطح جامعه ما رواج دارد که خبرنگاران و اصحاب رسانه وظیفه دارند در زمینه آسیب شناسی این معضلات و کمک به حل آنها تلاش کنند.

در ادامه این مراسم از تلاش ها و زحمات خبرنگاران حوزه جنوبشرق استان تهران با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.