خانه » اخبار و رویدادها » دکتر الهی: عفاف و حجاب فقط مختص به زنان نیست

دکتر الهی: عفاف و حجاب فقط مختص به زنان نیست

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر،  همایش عفاف و حجاب شامگاه چهارشنبه به همت امور زنان و بسیج خواهران شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران و با حضور حجت الاسلام دکتر علی الهی از استادان حوزه و دانشگاه و بانوان شرکت آبفا جنوب شرقی استان تهران در این شرکت برگزار شد.

حجت الاسلام دکتر علی الهی در این همایش به بحث در خصوص مفهوم فراگیر عفاف پرداخت و آیات و روایاتی در خصوص عفاف و حجاب را بیان کرد و در رابطه با اخلاق در خانواده مواردی را متذکر شد .

وی با اشاره به اینکه معنای عفاف تنها در چشم و ظاهر افراد خلاصه نمی شود و عفاف واقعی پاک بودن کل نفس، تمام اعضا و جوارح انسان است، گفت: بانوان و بالاخص بانوان شاغل باید با حفظ عفاف و حجاب نقش خود را در جامعه پر رنگ تر کنند و سعی در شناخت بیشتر مباحث دینی و اعتقادی داشته باشند.

توجه کردن به رعایت پوشش یک ارزش انسانی است

این استادان حوزه و دانشگاه افزود: توجه کردن به رعایت پوشش نه به عنوان یک اجبار اجتماعی، بلکه به عنوان یک ارزش انسانی، دینی و معنوی جهت مصونیت از زشتیها و آسیبهای اجتماعی ضروری است.

وی به بررسی نقش زن در خانواده ایده آل اسلامی پرداخت و بیان کرد: خانواده سالم در شکل گیری، رشد و توسعه همه جانبه جامعه مؤثر است و در این میان زن نقش محوری در تحکیم بنیان خانواده دارد.

حجت الاسلام الهی ادامه داد: کرامت زن مسلمان به حفظ حجاب و عفاف است، چراکه حجاب تکلیفی از جانب پروردگار است و دختران و زنان ایرانی باید حضرت فاطمه(س) را الگوی شاخص و سرمشق خود در همه زمینه ها قرار دهند.

حجاب بهترین حافظ زن از شر نگاه بیگانه است

وی تصریح کرد: حجاب بهترین حافظ و حصاری است که زن را از شر نگاه بیگانه حفظ می کند و پوشیده بودن زن در جامعه نه تنها موجب تقویت بنیان خانواده بوده بلکه سبب حفظ ارزش زن و جلوگیری از ابتذال او نیز می شود.

این استادان حوزه و دانشگاه اضافه کرد: خداوند حجاب و پوشش را برای زن مایه مصونیت از آفات و حفظ حریم و علت جامعه قرار داده و پوشیدگی زنان در برابر نامحرم مایه اعتلای شخصیت آنان است و حجاب را باید از جایی شروع کرد که زمینه، منطقی،‌ اصالت، جوان ‌پسند، جذاب، فطری و جامعه‌ پذیر باشد.

عفاف و حجاب فقط مختص به زنان نیست

مشاور مدیرعامل در امور زنان شرکت آبفای جنوب شرقی استان تهران نیز در این همایش در خصوص اهداف برگزاری این همایش گفت: با توجه به قرار گرفتن در هفته عفاف و حجاب و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان و لزوم توسعه و تعمیق و ترویج هر چه بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب و حفظ کرامت و منزلت زن در جامعه و همچنین تحکیم بنیان خانواده این همایش برگزار شده است.

زهره طراوتی افزود: عفاف و حجاب مسئله‌ ای است که در قرآن بارها بر آن تأکید شده و آیات زیادی در خصوص این مسئله مهم نازل شده است.

وی بیان داشت: عفاف و حجاب فقط مختص به زنان نیست، بلکه مردان هم باید به این مسئله مهم دینی و اخلاقی اهمیت بدهند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.