خانه » اخبار و رویدادها » طرحی جدید برای تعویض سنگ مزار شهدای آستان سید فتح الله/ جمع آوری اطلاعات جامع شهدای ورامین در دستور کار بنیاد شهید

طرحی جدید برای تعویض سنگ مزار شهدای آستان سید فتح الله/ جمع آوری اطلاعات جامع شهدای ورامین در دستور کار بنیاد شهید

بر اساس اعلام مسئولان بنیاد شهید استان تهران طرح یکسان سازی قبور شهدای ورامین، پس از موافقت امام جمعه و رضایت خانواده معظم شهدا در گلزار سید فتح الله اجرایی خواهد شد.

در ماه های ابتدای سال جاری، آغاز طرح یکسان سازی قبور مطهر شهدای شهرستان ورامین در گلزار شهدای سید فتح الله جنجال های زیادی را به همراه داشت.

برخی از خانواده های معظم شهدا تأکید داشتند که در این طرح، حرمت شهدا حفظ نشده و باید بنیاد شهید و امور ایثارگران در نحوه اجرای این طرح بازنگری کند.

موضوع آغاز تغییر سنگ قبر شهدا به اواسط سال گذشته مربوط می شود که عباس برکان رییس وقت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ورامین در ۲۹ شهریور با اشاره به معضلات و مشکلات موجود در گلزار شهدای سید فتح الله اظهار داشت: بنیاد شهید بارها اعلام کرده که آمادگی دارد با تخصیص اعتبارات لازم، زمینه تعویض و یکسان سازی قبور مطهر شهدا با هدف ایجاد جلوه بهتر گلزار را در دستور کار قرار دهد اما این مسأله منوط به رضایت تمامی خانواده معظم شهدا است

در اردیبهشت ماه امسال خانواده شهدای ورامین خواستار بازنگری طرح ساماندهی قبور شهدا شدند که بنیاد شهید شهرستان ورامین طرح ساماندهی گلزار شهدای این شهرستان را عملیاتی کرد به طوری که گلزار شهدای سید فتح الله این شهرستان شاهد تغییر تعدادی از سنگ قبور شهدا بوده است.

 تغییر سنگ قبر شهدای شهرستان ورامین به دلیل ضعف در طراحی با انتقاد برخی از خانواده های شهدا و ایثارگران روبرو شده است به طوری که برخی از این خانواده های شهدا خواستار توقف طرح و اصلاح نواقص آن شدند و جمعی از خانواده های شهدا نیز نقطه نظرات خود را در رابطه با تغییر سنگ قبر شهدا به ترتیب کنونی به مسئولان اعلام کردند.

پس از اعتراض گسترده خانواده معظم شهدا نسبت به نحوه اجرای طرح یکسان سازی قبور شهدا در گلزار شهدای سید فتح الله ورامین، این طرح متوقف شد و اکنون چند ماه است که تعدادی از قبور شهدا تعویض و مابقی به حال خود رها شده است.

نادر نصیری در سفر روز سه شنبه خود به شهرستان ورامین اظهار داشت: در موضوع تعویض سنگ قبر شهدای شهرستان ورامین در گلزار شهدای سید فتح الله، طرح جدیدی آماده شده است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران افزود: این طرح پس از موافقت امام جمعه شهرستان ورامین و رضایت خانواده معظم شهدا در گلزار شهدای سید فتح الله اجرایی خواهد شد.

اطلاعات جامع شهدای استان تهران جمع آوری می شود

نادر نصیری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران در جریان سفر به شهرستان ورامین در پاسخ به سوالی درباره برنامه این بنیاد برای جمع آوری اطلاعات جامع شهدای ورامین اظهار داشت: جمع آوری اطلاعات جامع شهدای استان تهران در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد.

وی افزود: اطلاعات جامع شهدای گلگون کفن مناطق مختلف استان تهران در قالب مجموعه ای ماندگار جمع آوری و در اختیار علاقه مندان به مطالعه و پژوهش در این زمینه قرار خواهد گرفت.

گفتنی است استان تهران در طول دوران هشت سال دفاع مقدس شهدای فراوانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است اما با گذشت سال ها از جنگ تحمیلی هنوز اطلاعات جامعی از شهدای این استان که نوجوانان و جوانان و علاقه مندان به این حوزه به آن مراجعه کنند وجود ندارد.

منطقه ورامین نیز با تقدیم بیش از ۱۴۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس مانند نگینی در میان شهرستان های استان تهران می درخشد و ضرورت ایجاد بانک جامع اطلاعاتی برای این شهدا ضروری و لازم به نظر می رسد.

امروز جوانان و نوجوانان منطقه ورامین منبعی برای شناخت شهدای خطه خود ندارند و این امر یک مانع جدی برای گسترش فرهنگ شهید و شهادت به حساب می آید.

اگرچه طی سال های اخیر همواره مسئولان در جایگاه ها و کسوت های مختلف اهمیت این موضوع را یادآور  و خواستار جمع آوری اطلاعات شهدای شهرستان ورامین شده اند اما هنوز این موضوع به نتیجه نرسیده است.

 

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.