خانه » اخبار و رویدادها » عدالت منش: مدارس تمام تلاش خود را برای جذب افراد بی سواد به کار بگیرند

عدالت منش: مدارس تمام تلاش خود را برای جذب افراد بی سواد به کار بگیرند

رئیس اداره سواد آموزی ورامین اظهار داشت: مدارس با توجه به در اختیار داشتن اطلاعات والدین تمام تلاش خود را برای شناسایی و جذب افراد بی سواد و کم سواد به کار بگیرند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، محمد عدالت ‌منش صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اگر بخواهیم تمدن بزرگ اسلامی را درست پایه گذاری کنیم و این تمدن در طول سالها و زمانهای متمادی پایدار و ماندگار بماند، همه افراد باید مجهز به علم، دانش، معرفت و آگاهی باشند.

وی گفت: حکومتی که براساس نظام الهی باشد به علم و دانش اهمیت می دهد و این خود مدال افتخار بر گردن حکومت اسلامی است که خود مشوق دانایی و فراگیری علم و دانش مردم خود بوده و برای آن تلاش و برنامه ریزی می کنند.

همه باید مجهز به علم، دانش، معرفت و آگاهی باشند

عدالت منش اضافه کرد: اگر بخواهیم تمدن بزرگ اسلامی را درست پایه گذاری کنیم و این تمدن در طول سالها و زمانهای متمادی پایدار و ماندگار شود این است که همه باید مجهز به علم، دانش، معرفت و آگاهی باشند و این راز ماندگاری بزرگ ایران در طول سالیان از گذشته تا به امروز است.

وی عنوان کرد: اگر ایران همیشه سرافراز بوده و جلودار تمدن بشریت است، همه فقط به خاطر علاقه مردم این سرزمین به فراگیری دانش و داشتن ایمان و یکتاپرستی این مردم است؛ در طول تاریخ ایرانیان هیچ گاه بت پرست نبودند و همیشه به خالق هستی ایمان کامل داشته اند و این موضوع را تاریخ این سرزمین گواهی می دهد.

عدالت منش ادامه داد: با توجه به ابلاغ نامه پنجم دی ماه سال ۸۹ مقام معظم رهبری حرکتی نو در سواد آموزی کشور پدید آمد و وزارت آموزش و پرورش و سازمان نهضت سواد آموزی از تمام تلاش و اهتمام خود برای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی به صفر رساندن بی سوادی در گروه سنی زیر ۵۰ سال استفاده کرد.

وی بیان داشت: در راستای سیاستهای مقام عالی وزارت و سازمان نهضت سواد آموزی و دستورالعملهای اداره کل شهرستانهای استان تهران اقدام به برگزاری جلسات توجیهی با مدیران مجتمعهای شهری و روستایی و مدارس مستقل کردیم تا بتوانیم برنامه ریزیهای دقیق تری در جهت ارتقای سواد آموزی داشته باشیم.

رئیس اداره سواد آموزی ورامین افزود: مدارس با توجه به در اختیار داشتن اطلاعات والدین می توانند تمام تلاش خود را در جهت شناسایی و جذب  افراد بی سواد و کم سواد به کار بگیرند.

وی یادآرو شد: همچنین کارشناسی انجمن اولیا و مربیان مدیریت آموزش و پرورش می تواند همراه و همگام در جهت شناسایی، جذب، توجیه، تشویق و ترغیب اولیا در نشستهای آموزش خانواده کمک مؤثری برای سواد آموزی باشد.

مدیران مدارس فضای آموزشی مناسب را تأمین کنند

عدالت منش اضافه کرد: انتظار می رود مدیران مدارس نسبت به تأمین فضای آموزشی، امکانات، تجهیزات آموزشی مناسب سوادآموزی و تأمین نیروی انسانی از بین دبیران، آموزگاران و بازنشستگان و کادر آموزشی -شناسایی و جذب بی سوادان و کم سوادان را به طور جدی و طبق شرح وظایف ارسالی به مدارس در دستور کار خود قرار داده و به گونه ای عمل کنند که شعار هر مدرسه حداقل یک کلاس سوادآموزی یا ۱۰ نفر سوادآموز محقق شود

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.