خانه » اخبار و رویدادها » پرداخت ۲۶۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی توسط کمیته امداد ورامین

پرداخت ۲۶۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی توسط کمیته امداد ورامین

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ورامین از پرداخت ۲۶۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی به متقاضیان توسط کمیته امداد ورامین در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این مبلغ به ۴۲ نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، کریم محمودی در نشست خبری که ظهر یکشنبه در کمیته امداد امام خمینی(ره) ورامین برگزار شد، از برگزاری همایش “اکرام علوی، سیره فاطمی” به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان جهت خدمت رسانی به مددجویان و نیازمندان کمیته امداد امام خمینی(ره) ورامین خبر داد و افزود: این همایش با حضور ۵۰۰ نفر از خواهران بسیجی، حامیان، خیرین، مهرورزان، استادان حوزه و دانشگاه برگزار شد.

وی گفت: این همایش در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و با هدف گسترش فرهنگ انفاق، اکرام ایتام و کمک به نیازمندان برگزار شده است.

نقش بانوان در حمایت از خانواده‌ های نیازمند

وی به نقش بانوان در حمایت از خانواده‌ های نیازمند تأکید کرد و ادامه داد: بانوان در طرحهای جهیزیه، اطعام و نیز افطاری دادن شرکت بسزایی داشته‌ اند و مطمئناً در آینده حضور بانوان را به صورت گروه‌ های مختلف، سازماندهی خواهیم کرد.

محمودی یادآور شد: حضرت علی(ع) به خانواده‌ های بی‌ سرپرست و یتیمان رسیدگی می‌ کردند به آنها مهر و محبت بسیاری داشتند.

وی افزود: همچنین حضرت علی(ع) می ‌فرمودند مرد و زنی که بر سر یتیمان دست نوازش بکشند به اندازه هر تار مویی که از زیر دستان آنها عبور می ‌کند برایشان حسنه نوشته می‌ شود و نیز از ایشان روایت شده که فرمودند: ظلم بر کنیزان و یتیمان گرفتاری و سختی می ‌آورد و نعمت و آسایش را از بین می ‌برد، همچنین پیامبر اکرم(ص) فرمودند: اگر کسی یتیمی را سرپرستی کند و نفقه و مخارج او را به عهده بگیرد فردای قیامت در بهشت کنار من خواهد بود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ورامین در خصوص سند چشم انداز بیان داشت: کمیته امداد در بین همه سازمانهای دولتی یک سند بالادستی دارد و آن هم اساس نامه و سند چشم انداز ۲۰ ساله ‌ای است که بیشتر آن به عهده شبکه های مردمی، افراد خیر، روحانیون، بسیجیان و طلبه‌ هاست.

وی در ادامه از کمک ۹۴ میلیون ریالی حامیان به کمیته امداد شهرستان ورامین جهت امور مددجویان خبر داد و اضافه کرد: طی یک هفته گذشته حامیان نیک اندیش مبلغ ۹۴ میلیون ریال جهت امور مددجویان تحت حمایت کمک کردند.

۶۳ میلیون ریال جهت امور مسکن چهار خانوار تحت پوشش کمیته امداد پرداخت شد

محمودی تصریح کرد: این کمکها به ۳۰ خانوار تحت حمایت پرداخت شد، این کمکها در سرفصلهای مختلف هزینه شد که ۶۳ میلیون ریال آن جهت امور مسکن چهار خانوار از جمله خرید، ودیعه و هزینه اجاره پرداخت شد.

وی افزود: ۲۰ میلیون از مبلغ ذکر شده جهت کمک هزینه دانشجویی به دانشجویان پنج خانوار و همچنین شش میلیون ریال آن جهت کمک هزینه معیشتی ۲۰ خانوار پرداخت شد، همچنین جهت امور درمانی یکی از خانواده های تحت حمایت نیز مبلغ پنج میلیون ریال هزینه شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ورامین از پرداخت ۲۶۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان توسط کمیته امداد شهرستان ورامین در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و اظهار داشت: این مبلغ به ۴۲ نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ۱۰۰ میلیون تومان از این مبلغ به ۱۰ نفر از متقاضیان پرداخت شده است که شش نفر از آنان از مددجویان تحت حمایت و چهار نفر نیز از افراد عادی هستند که خواهان دریافت این تسهیلات بودند که این ۱۰۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات بانکی ۱۰ میلیون تومانی پرداخت شد.

محمودی تصریح کرد: ۱۶۰ میلیون تومان از مبلغ ذکر شده نیز به ۳۲ نفر از متقاضیان پرداخت شده است که به هر نفر مبلغ پنج میلیون تومان اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۹ نفر از مددجویان تحت حمایت که اکثریت آنان زنان هستند نیز به آموزشگاه های مختلف سطح شهر جهت آموزش خیاطی، آرایشگری، کامپیوتر، تعمیرات تلفن همراه، قالیبافی و… معرفی شده اند

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.