خانه » اخبار و رویدادها » حداد عادل در اختتامیه جشنواره رسول آفتاب: بصیرت تنها راه برون رفت از فتنه است

حداد عادل در اختتامیه جشنواره رسول آفتاب: بصیرت تنها راه برون رفت از فتنه است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: داشتن بصیرت تنها راه برون رفت جامعه از فتنه است .

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا ،ˈغلامعلی حدادعادلˈ جمعه شب در آیین اختتامیه سومین جشنواره داستان مردمی رسول آفتاب که در صحن مطهر امامزاده جعفر پیشوا برگزار شد گفت : فتنه از کلماتی است که ۳۰بار و مشتقات آن ۲۶ بار در قرآن تکرار شده است و دلیل این تکرار اهمیت آن است .

وی با اشاره به تکرار سی باره لفظ “فتنه” و تکرار بیست و شش بار مشتقات آن در قرآن کریم، فراوانی استعمال این مفهوم در کتاب خداوند را نشانه اهمیت آن دانست و افزود: فتنه به معنای آزمایش است و هم مربوط به تک تک افراد و هم مربوط به جامعه است و البته آزمایش های اجتماعی بسیار سخت تر از آزمایش های فردی است.

وی بابیان اینکه فتنه به فردی و اجتماعی تقسیم می شود اظهار کرد:فتنه های اجتماعی بسیار خطرناک تر از فتنه های فردی می باشند .

وی افزود: حضرت علی (ع) فتنه را به گردبادی تشبیه می کنند که تشخیص راه درست از غلط دشوار می کند.

حداد عادل گفت:جنگ های جمل ، صفین و نهروان که در دوران حضرت علی (ع) رخ داد ، بر اساس فتنه شکل گرفت.

وی افزود : فتنه همواره هزینه های بسیاری را برای جامعه اسلامی به همراه داشته است .

نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی گفت:امروز نیز جهان اسلام گرفتار فتنه است ، با بررسی تحولات سوریه می بینیم که این کشور اسلامی نیز دچار فتنه هایی است که برای نابودی آن طراحی شده است .

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره مردمی ” فتنه در ۱۵ قرن تاریخ اسلام” گفت: مسلمانان از صدر اسلام تا به امروز همواره با فتنه روبرو بوده اند و راه برون رفت از فتنه بصیرت است.

مدیرعامل بنیاد دانشنامه جهان اسلام گفت: امیرالمومنین نیز از فردای حکومت کوتاه خود تا شهادت با فتنه درگیر بود و هر سه جنگی که در دوران ایشان ایجاد شد ناشی از فتنه عده ای بود که با ادعای حقانیت مردم را علیه خلیفه بر حق شوراندند.

وی افزود: ماجرای سقیفه و غصب خلافت، صلح امام حسن علیه السلام و عاشورا نیز همه از نتایج فتنه بود.

عضو هیات‌امنای بنیاد دائرهالمعارف اسلامی با بیان اینکه امروز نیز جهان اسلام گرفتار فتنه است گفت: کسانی که در سوریه بمب گذاری می کنند و علیه مردم و حکومت سوریه می جنگند افرادی هستند که به نام جهاد از کشورهای دیگر به این کشور اعزام شده اند.

وی افزود: سوریه به این دلیل در معرض حملات دشمنان قرار گرفته که تنها کشور عربی بود که در برابر اسرائیل تسلیم نشد و رابطه اش با جمهوری اسلامی را حفظ کرد.

وی افزود:افرادی که امروز در سوریه بمب گذاری می کنند ، سر مردم را می برند و سینه های آنان را می درند نه مسیحی و یهودی بلکه مسلمانانی هستند که از مصر ، سودان ، چچن ، آفریقا و سوریه به اسم جهاد با مردم سوریه می جنگند.

حداد عادل گفت:دلیل این تهاجم نیز این است که سوریه تنها کشور عرب منطقه است که در برابر رژیم صهیونیستی تسلیم نشده و دنباله رو امریکا نیست .

وی افزود:فتنه طراحی شده علیه سوریه به گونه ای است که عده ای به اسم اسلام سوریه را که در خط اول مقاومت قرار دارد تحت فشار قرار داده اند تا این مقاومت را در هم بشکنند.

حداد عادل گفت: اگر فتنه نبود این سلاح ها باید اسرائیل و امریکا را نشانه می گرفت نه مسلمانان را.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:اتفاقاتی که امروز در مصر رخ می دهدنیز فتنه ای از سوی استکبار جهانی است .

وی با اشاره به وقایع سال ۸۸ اظهار کرد:هر فردی که می خواهد در غبار فتنه حق را از باطل تشخیص دهد باید چراغ بصیرت در دست داشته باشد.

وی با تشکر از موسسه رسول آفتاب بخاطر جلوگیری از فراموشی مفهوم فتنه در ادبیات افزود: رهبر معظم انقلاب در کنار “فتنه” به تبیین مفهوم “بصیرت” نیز پرداختند چرا که راه برون رفت از فتنه بصیرت است.

در این مراسم از گل علی بابایی از نویسندگان دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

این نویسنده تاریخ دفاع مقدس در سالروز اسارت حاج احمد متوسلیان و همراهانش توسط عمال رژیم صهیونیستی به بیان خاطراتی از منش این فرمانده سپاه اسلام در ارتباط با  بسیجیان پرداخت.

رحیم مخدومی دبیر جشنواره و رییس موسسه رسول آفتاب با ابراز تاسف از غفلت دستگاه های فزهنگی نسبت به والدین شهدا گفت: لوح تقدیر برگزیدگان این دوره از جشنواره به اثر انگشت چهار مادر شهید که هر کدام سه فرزند خود را تقدیم اسلام کرده اند مزین شده که بهترین هدیه برای نویسندگان برتر و به مفهوم پیمان نامه نویسندگان ما با شهدا است.

وی با بیان اینکه قصد داریم در هر دوره از یکی از نویسندگان انقلابی تجلیل کنیم افزود: در دوره های گذشته از امیر حسین فردی پدر داستان نویسی انقلاب و نیز محمد رضا سرشار تقدیر شد و در این دوره نیز از گل علی بابایی تجلیل خواهیم کرد.

این نویسنده دفاع مقدس با اشاره به زحمات امیر حسین فردی در تربیت نسلی از نویسندگان و هنرمندان انقلاب اسلامی در مسجد جوادالائمه علیه السلام گفت: جزو افتخارات خود می‌دانیم که در اولین دوره برگزاری این جشنواره وقتی به دنبال نویسنده‌ای می‌گشتیم که از همه شاخصه‌های لازم برخوردار باشد به امیرحسین فردی رسیدیم.

وی اضافه کرد:‌ دعوت از مرحوم امیرحسین فردی اعتبار بخشیدن به جشنواره مردمی داستان رسول آفتاب بود که تأیید این نویسنده ارزشمند و پیشکسوت کشورمان باعث رسمیت بخشیدن این جشنواره شد.

مخدومی گفت: گل علی بابایی نیز از ثمرات مسجد جوادالائمه است که همواره به رسالت خود در زمینه دفاع مقدس و تدوین تاریخ رزم لشکرهای سپاه اسلام وفادار بوده است.

وی افزود : این نوشته ها باید برای روزهایی که ما و شما نیستیم بماند تا به عنوان ریشه های فرهنگی، نسل های آینده را تغذیه کند.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.