خانه » اخبار و رویدادها » اختتامیه سومین جشنواره مردمی داستان رسول آفتاب برگزار می شود

اختتامیه سومین جشنواره مردمی داستان رسول آفتاب برگزار می شود

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا ، «رحیم مخدومی» درمورد برنامه های سومین جشنواره مردمی داستان رسول آفتاب (فتنه در پانزده قرن تاریخ اسلام ) گفت: دراین جشنواره همچنین از مرحوم امیر حسین فردی پیشکسوت ادبیات انقلاب تقدیر می شود.
وی اظهار داشت: در دومین دوره جشنواره از محمد رضا سرشار نویسنده و پژوهشگر تقدیر شد، واین امر به عنوان یک سنت حسنه برای تمامی دوران حفظ شد.
مخدومی گفت: درسومین جشنواره نیز از « گلعلی بابایی» تقدیر خواهیم کرد چرا که او و افرادی نظیر وی جریان ساز ادبیات هستند و مقلد نیستند.
مخدومی به فعالیت های فرهنگی بابایی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : او در زمره کسانی بود که جریان تاریخ رزم نویسی و لشکر نویسی را به راه انداخت و الگویی برای دیگر نویسندگان شد.
دبیر جشنواره رسول آفتاب گفت: در روز اختتامیه مصادف با روز قلم در چهاردهم تیر ماه نشست علمی متناسب با موضوع جشنواره نیز خواهیم داشت ، این نشست با عنوان نسبت داستان نویسی با دغدغه های انقلاب برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در این نشست چهار کارشناس و داستان نویس مجرب حضور خواهند داشت اظهار داشت: قاسمعلی فراست ، کامران پارسی نژاد ، محمد سرشار و سید مصطفی فرقانی از مدعوین این نشست هستند.

* آثار جشنواره در کتابی با عنوان «رجل سیاسی »منتشر می شود
مخدومی افزود: آثاری به این دوره از جشنواره ارسال شده است که از بین آثار قابل چاپ و تقدیری و مجموعا ۴۰ داستان از ۳۰ نویسنده انتخاب شده که در قالب کتابی با عنوان رجل سیاسی به چاپ رسیده است و در آیین اختتامیه رونمایی خواهد شد.
وی توضیح داد: قرار بود آثار بخش بین‌الملل نیز در قالب کتاب به چاپ برسد اما این اتفاق به دلایلی انجام نشد و تنها از نویسندگان خارجی آثار تقدیر خواهیم کرد.
مخدومی از ابتکار صورت گرفته در جشنواره سوم برای تقدیر از برگزیدگان خبر داد و گفت: معمولا لوح تقدیر تمامی جشنواره ها با امضا مسوولین اهدا می شود اما در این رویداد ادبی و به دلیل مردمی بودنش تلاش کردیم خانواده شهیدان را شناسایی کرده و والدین سه شهید اثر انگشت خود را بر لوح تقدیر برگزیدگان حک کنند.
وی یکی از دلایل برگزاری آیین اختتامیه در پیشوای ورامین را تمرکز زدایی از تهران دانست و گفت: با برپایی برنامه های فرهنگی در شهرستان ها، تلاش داریم جشنواره مردمی باقی بماند می خواهیم مسوولان فرهنگی کشور با بسیاری از مسائل موجود در دیگر نقاط آشنا شوند.
مخدومی اضافه کرد: بسیاری از مسئولان ما در شهرستان‌ها کار فرهنگی نکرده‌اند و کارنامه ضعیفی در این حوزه دارند. در همین تهران برای یک شهید ۱۹ عنوان کتاب چاپ شده است اما سردارانی بزرگ در شهرستان ها هستند که حتی یک اثر برای آنها تا کنون منتشر نشده است. به نظر اگر برگزاری جشنواره به تهران کشیده شود رنگ و لعاب و روح مردمی بودن خود را از دست خواهد داد.
وی تاکید کرد : جشنواره های مردمی پیامی دارند و آن این است که بسیاری از کار ها بر زمین مانده است که آنها به سهم خود آن را انجام می دهند ، ۳۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد اما هنوز نتوانسته رمانی که بتواند حضرت امام خمینی (ره) را در قالبی فاخر به جهانیان بشناساند تولید کنیم ، این کار در قالب هنر و فیلم هم اتفاق نیافتاده است.
وی اظهار داشت : باید از این افراد پرسید پس از ۴ سال فعالیت چه گام هایی در حوزه فرهنگ برداشته اید و آیا زمان تولید رمان فاخر انقلاب فرا نرسیده است ؟ جشنواره مردمی رسول آفتاب جشنواره مردمی تذکر دهنده است و ما بر اساس ارزشها و آنچه که فکر می کنیم درست است کار را دنبال می کنیم .
سومین جشنواره مردمی داستان رسول آفتاب عصر جمعه چهاردهم تیر ماه در صحن امامزاده جعفر(ع) شهرستان پیشوا ورامین با حضور مسوولان فرهنگی ، اهالی قلم برگزار خواهد شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.